{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Udgifter ved lån af pony... {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley Min nuværende halvpart skal sælges her i sommerferien, men ejeren har spurgt mig om jeg vil låne ponyen i et år smiley Har spurgt mine forældre og de syntes det er en god idé, de vil bare lige vide hvad det sådan cirka koster først...

OBS; det skal dog lige siges at ejer er villig til at betale vaccinationer og dyrlæge, hvis det ikke er "menneskeskabt" smiley vi skal også ha' skrevet kontrakt...

Har prøvet at forklare dem det, men vil lige være sikker på at jeg har fået alt med;

Dyrlæge; Tjek 1 gang om året(bliver ikke så nødvendigt, da jeg kun skal låne i 1 år)
Ellers bliver der kun taget kontakt til dyrlægen, hvis det er nødvendigt

Beslagssmed; Ponyen går ikke med sko, men bliver kun beskåren(staves), hvis nødvendigt, da vi ikke vil risikere hvis hans hove bliver for korte smiley

Opstaldning; Om sommeren går han på døgnfold og det koster 500 kr om måneden
Om vinteren kommer han ind og det koster 1200 kr. om måneden(det er inkl. foder, hø og halm)

Foder; Den får ikke foder, når den går på døgnfold
Når den kommer ind får den havre, piller og tilskudsfoder smiley Fodr er inkl. i opstaldning...

Strøelse; Det er inkl. i opstaldning, men skal kun bruges om vinteren, når den går inde smiley

Undervisning; Skal ikke have undervisning smiley

Mangler jeg noget?

P.S Hvor meget koster ormekur? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udgifter ved lån af pony...
  • #1   5. jun 2011 Du skal også tænke på der kan komme mer udgifter til udstyr, men selvfølgelig ikke sikkert smiley

Ormekur koster ca 80,-

• #2   5. jun 2011 hovene bliver ikke for korte af at der kommer smed?
    i hvert fald ikke hvis smeden kan finde ud af sit job
    hesten skal beskæres ca. hver 7-8 uge når den går uden sko

• #4   5. jun 2011 Nadia & Mustangen: Selvom en hest går uden sko, så er det altså ikke alle der har brug for smed hver 7-8 uge!
    Min går uden sko, og har kun brug for smed 2-3 gange om året ca.(-;

• #5   5. jun 2011 Nico og King .: Okay, tak smiley må gerne få alt det udstyr, som den har nu... tror ikke den mangler noget udstyr; den har sadel, trense, grime, dækkener, bandager, gamacher(staves) osv.

Line P - Enghavegaard: Tak! smiley selvfølgelig skan han beskæres, bare ikke alt for tit smiley

Nadia & Mustangen !: Tror du har misforstået mig smiley mener bare at han ikke skal beskæres alt for tit smiley

Mille&Twitter !: Selvfølgelig skal han beskæres, bare ikke alt for ofte, så de bliver alt for korte smiley Hø er med i prisen i box/opstaldning... Har ikke rigtig brug for at udvikle lige foreløbig, men kender nogle undervisere, som gerne underviser mig til en bilig pris.. hvis det skulle blive nødvendigt smiley

• #7   5. jun 2011 Nå okay... så retter jeg det til hver 7-8. uge smiley

• #8   5. jun 2011 Cecilie: er dybt uenig, men det er der ikke nogen grund til at diskutere

Cupid: det er i hvert fald det bedste for hesten

• #9   5. jun 2011 Synes heller ikke der er nogen grund til at diskutere det smiley

Nadia & Mustangen !: Vil da også det bedste for den smiley

• #10   5. jun 2011 Altså, hvis man skal se helt korrekt på det, så kan den jo heller ikke gå hele sommeren uden foder. Den skal som minimum have sine vitaminer.
    Og hvis græsset bliver græsset ned, bliver man nødt til at give dem foder ved siden af.

Endvidere skal man have i baghovedet, at den kan blive forfangen fx og skal stå på jordfold. Så skal den have hø.

Og når den er i boks om vinteren skal man overveje, om man har lyst til at fodre den med havre. Det er ikke super sundt for dem smiley

Og med hensyn til udstyr, skal du nok regne med at der kommer udgifter i forhold til det. For selvom den har alt, kan man nok ikke lade være med at købe et pandebånd eller en grime osv. Og det koster jo også alt sammen smiley

Smeden bør komme rimelig ofte. Da den som sagt skal rettes til. Det er egentlig ikke meningen at den som sådan skal beskæres. Den skal bare rettes til, så den som Line skriver går lige. (Det er i hvert fald min opfattelse)

Der er rigtig mange udgifter ved og have hest. Flere end man lige regner med, så det skal tænkes nøje igennem inden man siger ja smiley

• #11   5. jun 2011 Nadja? Min Fnuggi er kun blevet beskåret 4 gange i sit liv og hun er 7 smiley

• #12   5. jun 2011 *Jeanette & Konikken Masca* Lucernegrisen < 3: Okaii, tak! smiley Tror jeg vil skaffe noget tilskudsfoder til den om sommeren smiley Har hørt at Pavo SummerFit skulle være rigtig godt og sundt for hesten smiley

Den vil selvfølgelig få hø hver dag smiley

Ejeren fodrede ponyen med havre de to sidste vintre og der havde hun ingen problemer smiley

Vil gerne spare så meget som muligt på udstyr, men kan godt se at der nok vil blive købt et eller andet en gang imellem smiley

Har rettet det til at beslagssmeden vil komme hver 7-8. uge smiley

Vi mindst 3000 kr. til hest om måneden, så tror det vil være nok smiley

* Don & Line Zederkof *: Tak Line! smiley Tror jeg vil skaffe Pavo SummerFit som tilskudsfoder til om sommeren, så han forbliver sund smiley Undervisningen vil jeg vente lidt med indtil alting er kommet på plads smiley bagefter tror jeg at jeg vil begynde at finde underviser smiley

• #13   5. jun 2011 Lulu Rasmussen - Fnuggi & Hamdir - Team Vejgård! : Tror der er blevet diskuteret nok om det med beslagssmed, men vil lige snakke med ejeren o det og lige tænke over det smiley

vasco .: Tror der er blevet diskuteret nok om det med beslagsmed smiley vil lige snakke med ejeren om det, tænke over det, samt finde ud af om jeg skal have hovene beskåren(staves) hver 7-8. uge eller bare have dem tjekket til den tid smiley

Kommentér på:
Udgifter ved lån af pony...

Annonce