{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Jeg er i syv sind... {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og tænker over Lukas lige nu, og jeg er i tvivl om han er hesten for mig...

Jeg ved ikke om i andre har oplevet det samme? Jeg er skide glad for ham, og har haft ham i 4 år til august...

Og jeg ved at han kan komme langt... men sådan som jeg har det nu, overskuer jeg ikke at skulle kæmpe mere med ham, og jeg ved slet ikke om jeg har lyst til at kæmpe mere med ham...

Han er en dejlig og kærlig hest, og jeg elsker ham af hele mit hjerte, og jeg VED det er gengældt...

Men jeg føler at jeg er lidt bange for ham... Jeg vil gerne have en hest jeg kan komme ud og starte lidt på, men som primært skal bruges til hyggen der hjemme... Jeg ved Lukas kan blive sådan en hest, men jeg ved bare ikke om jeg har nerverne til at tage de ture med ham som jeg ved kommer...

Så jeg sidder og er i syv sind... Skal jeg beholde ham, eller skal jeg finde nogle rare mennesker som har overskud til at have denne krudtugle, og så købe mig en hest der er et par år ældre, og som redet en smule... Altså skaffe mig en hest, som jeg ikke har set lave ballade... For det er primært det der er skyld i at jeg ikke tør Lukas længere... Og jeg ved at hvis jeg først komme igang med at ride ham, og han smider mig af... Så tør jeg ikke længere...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er i syv sind...
  • #1   2. jul 2006 hvis man har det sådan... ville jeg personligt endten få hjælp til hesten (berider) elle også ville jeg skille mig af med den... det tager jo noget af glæden ved at ride hvis man ikke føler sig tryk og kan slappe af

• #2   2. jul 2006 måske kunne du sælge den til et sted i området så kan du altid besøge ham og nusse ham..!

gør hvad du føler der er bedst for dig og hesten...

• #3   2. jul 2006 ja hvis du er i tvivl må der da være noget om det. Sælg ham dog til en ung frygtløs rytter smiley
    når man bliver lidt ældre mister man desværre dette mod og så skal der som du siger ikke meget til for at gøre en ekstra bange smiley Så ville d være meget bedre med en lidt ældre, rolig og erfaren hest

• #4   2. jul 2006 enig med Laura B gør hvad du føler der er bedst for hesten og dig selv..

Jeg ville selv lige se tiden an, min første hest var også en unghest, dog var han tilredet men jeg skulle lærer ham de grundlæggende ting, som at galopere stille og roligt, gå til siden, stoppe og gå tilbage m.m
    Det var min drøm da jeg skulle ha min egen hest. Men da han blev aflivet vidste jeg at jeg ikke skulle ha sådan en hest igen. Det sled virkelig på mig som 13 årig, der skulle være plads til min skole og en unghest som krævede meget af mig ....

Så jeg skal aldrig ha en unghest igen , eller jo måske om 30 år hvor jeg er 45..

• #5   2. jul 2006 hejsa... det lyder bestemt ikke rart.. smiley man skal helst være tryg ved omgangen med sin hest.. man kan godt forstå dig... har også selv haft den periode hvor jeg har været meget i tvil.. ja faktisk med begge mine heste.. min vallak var virkelig styg dengang jeg fik ham.. jeg var heller ikke andet end 14 år, og jeg ved idag jeg brude have købt mig en ældre hest.. men ja.. jeg fik så meget hjælp af min underviser at det gik godt.. men jeg var ved at tabe modet flere gange.. og var en anelse bange for ham, fordi han tit bukkede.. og han ville have mig af..

Men heldigvis fik det en drejning.. og det begyndte at gå den anden vej.. og jeg blev stærkere.. og turde sætte mig igennem på ham.. idag er der ingen problemer.. han er dog stadig noget fræk hehe.. men det er endel af ham.. og hans charme.. men nu er det i en god balance mellem mig og min hest..

Min hoppe havde jeg også en lang dum periode med.. i den stald jeg stod i før.. hun var virkelig så træls.. og stak faktisk altid af med mig når jeg skulle galopere på hende i dressur.. jeg følte pludselig jeg ingen kontakt havde til hende... og følte en anelse usikkerhed om jeg kunne magte hende.. men heldigvis fik jeg en masse god hjælp af min underviser... og det gik heldigvis den anden vej.. smiley nu er der inge problemer heller.. selvfølgelig er hun stadig lidt tosset engang imellem.. men slet ikke i samme grad.. men nu kommer hun også kangt mere på mark end hun nogen sinde har gjort før i sit liv tror jeg.. så det har også ændret hendes personlighed til en mere rolig hest... så det er dejligt... smiley

Men ja.. ved ikke hvad man skal gøre ved dit problem.. jeg tror at vi alle kender til at man har et problem med sin hest.. og at man har dårlige perioder... men bare husk på at alle heste har dårlige og gode dage... du skulle møde min vallak... hans humør minder MEGET om vores hehe.. den ene dag kan han være ædke sur.... og bare i dårligt humør.. og den anden dag er han en glad og tilfreds dreng hehe.. Det plejer dog hjælpe lidt på hans humør når jeg er i stalden.. så stråler han en lille smule op hehe..

Men ja hvis ikke du føler du kan magte ham.. og ikke helt tør.. så er det måske bedst for jer begge du sælger ham og finder en hest der passer mere til dig.. men kan undervisning og sådan ikke hjælpe lidt på din frygt måske??

• #6   2. jul 2006 FrkOlsen *Tema GPA*

Vi har set tiden an i 1½ år nu...

• #7   2. jul 2006 Camilse .
    Ja ok ..

Jeg syntes du skal sælge ham (ikke ondt ment) -men han har brug for meget støtte i sådan en alder og det kan man ikke gi ham hvis man er bange for ham ;/

• #8   2. jul 2006 Man skal jo helst ikke føle sig usikker ved det..
    Men intet er umuligt, og hvis du virkelig ønsker der skal fungerre kan det også komme til det.. Men det kræver jo nok meget arbejde og hvis man ikke helt har modet til det var det måske bedre og overlade det til en anden??
    Men kan godt se det er svært for dig ...

• #9   2. jul 2006 Uhh ha hvis det var mig ville jeg IKKE sælge men få en til at hjælpe mig i stedet for..

• #10   2. jul 2006 jeg vil os sige, at hvis man er begyndt at blive en smule bange for hesten, og ved at frygten bliver endnu værre, når der begynder at komme spræl i den, så få enten en anden til at tage de vilde ture på ham, eller sælg ham, og køb en ældre, du føler dig sikker på, og som du ved der ikke er det store spræl i.

• #11   2. jul 2006 Mette hvorfor er du ikke på MSN ?

• #12   2. jul 2006 katrine:

hvorfor ville du ikk sælge,,??

• #13   2. jul 2006 Gider ikk derind.. hehe

• #14   2. jul 2006 Hmm fordi jeg virkelig ville være ked af at skulle af med drømmehesten hvis nøkkerne kunne rettes op..

• #15   2. jul 2006 Drømme hest..?? hmm måske udseends mæssigt, men for nogle er drømmehesten jo en dejlig rolig hest, man kan føle sig sikker på, og i de fleste tilfælde, er den næste hest nok også drømmehesten for en, hvis den er smuk, rolig, og let at have med at gøre..

• #16   2. jul 2006 og det ikk alle der har overskud, til og kan magte, at skulle rette nøkker op...

• #17   2. jul 2006 nu skal jeg nok komme ind på MSN, hvis du gerne vil have det.. hehe

• #18   2. jul 2006 næste spørgsmål.. kommer her..

- er ens hest overhovedet ens drømme hest, hvis man føler sig usikker og lidt bange for den..??

selv vil jeg sige nej, for jeg synes at en drømme hest, er en man holder af, og som man føler sig næsten 100% sikker ved, selv om den måske er høj, og rigtig viser sig frem, så føler man ingen frygt for den,.. det vil jeg sige er den rigtige Drømme hest. hehe

• #19   2. jul 2006 Hvis du bare har en frygt for ham, vil han også kunne mærke det.

Var det mig, havde jeg nok solgt han til en rigtig sød og kærlig rytter, som jeg var overbevist om, at kunne styre ham og få en masse god hjælp.

Han er en smuk hest, som sikkert har brug for en at stole 100% på (ikke ment ondt :D) Men en han virkelig kan finde som hans ' leder ' smiley

Jeg ville nok finde en lidt ældre hest, som kunne noget. Ved af erfaring at et par år ældre heste også sagtens kan lave numre med en. ! smiley

Men syntes du skulle overeje en lidt ældre en, hvis du er ved at midste modet for ungheste. Men kig på lidt forskellige, det kan jo være du finder lige den du mangler. smiley

• #20   2. jul 2006 Hmm tænkte nu heller ikke på at det var min drømmehest.. Men det lyder til at være Camilses..

• #21   2. jul 2006 katrine.

hehe er så ikk enig, mener heller ikk det er din drømme hest.

men syns nemlig ikk det lyder som camilses drømme hest, når hun er lidt bange for den.

tror mest det er skønheden der holder hende fra at sælge den, ve self. ikk om det er det, hun elsker den self, men det ville hun os gøre med den næste hest.

• #22   2. jul 2006 Hmm ja ja.. Altså i starten var jeg jo faktisk også bange for Amigo he he efter alt hvad man havde hørt om ham.. Det skal så siges at han er den roligste "unghest" jeg har redet.. Men Line mistede interessen for ham fordi han stejlede og bukkede ofte og mistede den rigtig da han stejlede bagover med hende.. Men jeg blev ved, og satte mig i respekt og så stoppede han med de fleste unøkker.. Var også ved at miste modet men holdte ved.. Det er jo så lidt noget andet med Lukas når han førs er ved at blive tilredet..

• #23   2. jul 2006 ja, men der er folk jo så forskellige, nogle kan godt li dem med udfordringer i, andre giver ikk op, nogle vil slet ikk ha nogle der er nøkker i, og andre magter simpelt hen bare ikk alt det arbejde, og mister modet ved det, og vil helst bare ha en rolig en,....

hehe, ja os den roligste jeg nok har mødt hehe...

• #24   2. jul 2006 He he..

• #25   2. jul 2006 Det er slet ikke til at forstå hvordan han kan have været sådan..

• #26   2. jul 2006 nææhh.. hehe bonnie bukkede med mig den dag hun var nede ved min far, red lige en´lille tur med min far, inden hun skulle hjem, og så da vi skulle i galop så bukkede hun .. hehe..

• #27   2. jul 2006 He he okay (:

Kommentér på:
Jeg er i syv sind...

Annonce