{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.658 visninger | Oprettet:

Hvor er Bølle?? (kontraktbrud?) {{forumTopicSubject}}

Jeg solgte min shetlandspony Bølle (sort vallak, ca 1 m. høj) til en kvinde 'X' i februar 2010. Hun var rigtig sød og virkede meget troværdig, hun købte ham for at lave lidt jordtræning med ham og trække handicappede børn på ham én gang om ugen. Hun opstaldede ham på en rideskole.
I kontrakten havde både vi(min mor og jeg) samt X skrevet under på at vi havde forkøbsret på Bølle, og X skulle kontakte os hvis hun nogensinde ville sælge ham.

Noget tid senere bliver jeg kontaktet af piger her på hestegalleri, der fortæller at Bølle går som rideskolehest, og at han ejes af rideskolen nu. Jeg ser også på hjemmesiden at der er billeder af Bølle under 'rideskoleheste'.
Vi ringer straks til X, som fortæller at hun stadig ejer ham, men har lejet ham ud til rideskolen et par gange om ugen. Vi prøver efterfølgende flere gange at få kontakt til hende så vi kan komme og besøge Bølle, men dette lykkedes ikke.

I januar 2011 skrev en 11 årig pige til mig på HG at Bølle var blevet solgt videre, og nu stod på en gård hvor hun red. Vi kontaktede så rideskolen, som åbenbart ejede Bølle nu. En dame 'Y', som stod for hestene på gården, sagde at Bølle var blevet sendt på midlertidig ferie på en gård i nærheden, hos 'Z'.
Y fortalte at Bølle havde fået en pause fordi han var blevet træt af børnene, og var begyndt at bide og sparke når de kom ind i boksen, og smide dem af når de red. (hvilket overhovedet ikke ligner Bølle!!!)
På dette tidspunkt var vi parate til at tage ud og hente ham med det samme, men de vidste ikke helt om de ville sælge ham. De ville lige se tiden an og se om han ikke blev bedre efter en lille ferie.
Vi fik nummeret til Z som vi kontaktede, og hun fortalte at Bølle havde det godt osv., og vi ville prøve at finde en dag at komme og besøge ham. Efterfølgende har vi skrevet utroligt mange gange til hende, men hun har enten ikke svaret, aflyst eller udskudt det hele tiden.

Vi tænkte så tingene igennem og blev klar over at det nok ikke var særligt smart at købe ham tilbage, da vi ikke havde noget sted at gøre af ham.
Et par dage/uger senere snakker vi igen med Y, som nu tilbyder os at købe ham. Hun siger at der er nogle andre der måske også er interesserede. Her ved vi ikke helt om vi har mulighed for det, og vi siger så at vi ikke kan tage stilling til noget før vi har set ham.
Y sagde at Bølle ville blive hos Z det næste stykke tid. Vi ville meget gerne se hvordan han havde det, for hvis han havde det fint og bare gik og hyggede sig hos Z, så måtte han endelig blive ved med det. Vi ville bare gerne vide hvor han var og hvordan han havde det.

Efterfølgende hører vi ikke mere fra hverken Y eller Z. X er åbenbart helt ude af billedet.
Vi/jeg har overvejet meget at tage ud på rideskolen for at høre hvad der egentlig foregår, så jeg gik ind på rideskolens hjemmeside forleden dag, og så at Bølle ikke længere var på hjemmesiden.
Jeg søgte så rundt på HG som jeg tit gør, og fandt et fotoalbum fra rideskolen med billeder af Bølle. Jeg skrev til ejeren af fotoalbummet, samt til den 11 årige pige.
Ejeren af fotoalbummet fortalte at Bølle ikke længere står på rideskolen, men vidst nok hos en der hed Z. Den 11 årige pige skrev at Bølle ikke længere står hos Z, men er flyttet til Aalborg.

Vi kontaktede igen Z, som nu sagde at Bølle ikke længere var hos hende (og at hun ville have kontaktet os, men havde fået ny mobil, så hun ikke havde vores nummer), og hun var meget rasende fordi hun mente at Y havde taget røven på os begge.

Så nu står vi og aner ikke hvor Bølle er.

Vi vil bare rigtig gerne vide hvor han er, og hvordan han har det. Vi vil utroligt gerne købe ham tilbage, men hvis han er et sted nu hvor han har det godt og de er glade for ham, er det jo bare skønt. Vi vil bare gerne i kontakt med dem, da Bølle betyder utroligt meget for os. Selvom han 'bare' er en shetlænder. Og ja, når man har solgt sin hest er man ikke længere herre over den, men X brød kontrakten ved at sælge videre uden at kontakte os først. Det havde hun skrevet under på, at hun ville gøre.

Kan man overhovedet gøre noget i sådan en situation?

Hvis der er nogle der har en idé om hvor Bølle er, så skriv gerne en PB.
Der kan ses billeder af Bølle på min profil.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er Bølle?? (kontraktbrud?)
  • #1   4. jun 2011 Intet, kontrakter har intet at sige med mindre der har været en advokat inde over desværre smiley håber i finder ham igen

• #2   4. jun 2011 Tja I kan melde hende for kontraktbrud, hvis I kan bevise at hun ikke har kontaktet jer smiley Jeg ville snakke med en advokat - de har styr på det ^^
    Men prøv at ring til X først og se om I kan få de nye ejeres nr så I kan ringe til dem
    hvis I ikke får det, så ville jeg gå videre med det

• #3   4. jun 2011 Ilder mor: hvis begge parter har skrevet under på en kontrakt, så er den gældende

• #4   4. jun 2011 nej er det rigtigt rigtig trælst at høre at nogen ikke holder aftaler : (
    men håber for dig du finder ud af hvor han er :")

• #6   4. jun 2011 Nadia, nej det er den ikke, har selv været ude for det samme og snakkede efterfølgende med en advokat som fortalte at uden at advokaten har været inde over og godkende kontrakten så er der INTET at gøre

• #7   4. jun 2011 Okay, tusind tak for svar smiley tror bare vi i første omgang må kæmpe videre med at få fat i de forskellige parter ,og finde ud af hvor han er smiley

• #8   4. jun 2011 en kontrakt lavet af en mor, datter og køber er ikke noget værd.
    opsøg nye ejere.

• #9   4. jun 2011 Ildermor det passer altså ikke. Det er jo netop derfor det er vigtigt at få tingene skrevet ned så man kan bruge det efterfølgende. De kontrakter der feks er på HN er lavet af advokater. Man skal ikke have dem godkendt af advokater.Heller ikke kontrakter man selv skriver feks i hånden. Og et mundlig aftale er også lige så bidende som en skriftlig, Som nu i den her situation hvor både mor og datter har været til stade.

• #10   4. jun 2011 Kontrakten var sådan en fra HN.. smiley

• #12   4. jun 2011 Kæft hvor er det dårlig stil det der ... NØØØØH smiley :O smiley

- Kæmp videre til I finder ham! ;-)) Og har han det ikke godt osv - synes jeg bestemt i skal kontakte en advokat hvis det er muligt ..

- Vi havde en mundligt kontrakt med dem der lånte Aram i sin tid .. Eneste krav var at han INTET korn må få overhovedet, og at han skulle motioneres og opdrages på.

De havde andre flotte og søde heste, og havde god müsli mad uden korn osv ..

men nææh nej .. Ingen motion som sådan, han er skide uopdragen og er nu "alvorlig" forfangen fordi han fik korn ..

• #14   4. jun 2011 ja det er så ikke det jeg fik og vide af en uddannet advokat, hun fortalte at private kontrakter var til til tegne på intet andet og fordi nogle bruger det som en skræmme taktik for at køber får dårlig samvittighed ved kontraktbrud men det er jo desværre ikke alle mennesker der for det, men du kan sagtens få en advokat til at læse og underskrive en kontrakt inden for privat dyrehandel, så det er bare ærgeligt intet at gøre

• #15   4. jun 2011 Ilder mor... du er fuldstændig fejlinformeret.....

• #16   4. jun 2011 NEj for jeg fik det og vide af en advokat, rina vil gerne se hvor du har din info fra så når du mener du har ret? ENLIGHTEN ME

• #17   4. jun 2011 Ilder mor - når man skriver kontrakt, hvor der står "regler" på, som begge parter har UNDERSKREVET, så holden den, om advokat er inde over det eller ej.

Du tager helt fejl.

• #18   4. jun 2011 tror ikke vi kontakter advokat da det som sagt er meget dyrt.
    men tusind tak for svar alle sammen.
    Selvom man ikke kan stille noget op, så er det bare utroligt dårlig stil. utroligt nogle folk ikke kan finde ud af at holde deres aftaler.

Y har nu fortalt at Bølle er i Vordingborg hos nogle venner. Hun sagde at Bølles ophold hos Z ikke var en foræring af Bølle til Z, som Z åbenbart troede. Y sagde at da rideskolen ikke ville have ham mere, og vi ikke havde meldt tilbage (selvom vi klart havde sagt at vi var meget interesserede i ham, men vi ville først ud at se ham, og efterfølgende meldte Y aldrig tilbage). Hun sagde at de så havde kontaktet X, som ville have ham tilbage, og nu har sendt ham til Vordingborg, hvor han "har det godt og hygger sig med andre heste".

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro på. Det er bare løgn og bedrag og misforståelser alt sammen...

• #19   5. jun 2011 Prøv at tænk på alle de kontrakter der bliver underskrevet rundt om i DK hver dag. Tænk hvis alle skulle underskrives af en advokat???? Det er jo alt forbrugersalg ( privatsalg). Grunden til at man laver er kontrakt er jo bla at man har et bevis med begge parters underskrift og man kan så ved en evt retsag fremvise kontrakten til retten og det er jo bevis nok. Så bearbejder de den jo ud fra evt fejl og mangler.
    Med en advokat indover sikrer du dig at de rette ting kommer med i kontrakten.

Men ok..... her er da lidt.
    http://www.100svar.dk/aftaler/

• #20   5. jun 2011 Og jeg mener ikke jeg har ret, jeg ved det. Ligesom alle andre i denne tråd. Det er altså dig der tager fejl.

• Lilja  <
    Lilja < Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #21   5. jun 2011 Da jeg købte min islænder skrev sælger og jeg på en købskontrakt printet ud fra islænderforeningens hjemmeside og den er BINDENDE, der har ikke været en eneste advokat indover og ejercertifikatet i underskrevet tilstand blev sendt ind og så var hun min igen uden indblanding fra advokat. Så jeg tror at det Ildermor mener er at hvis man bare tager et stykke A4 papir og skriver noget ned på det så er det ikke bindende medmindre man har en advokat med indover smiley

• #22   5. jun 2011 Om man så skriver hele købsaftalen ned på et stykke toiletpapir er det bindende......

• #23   5. jun 2011 Og som sagt er en mundlig aftale ligeså bindende som en skriftlig, den er bare sværere at bevise uden vidner og det behøver altså heller ikke være en advokat.

• #24   5. jun 2011 En lille opdatering igen.
    Vi har fået X's mail, og kan forhåbentlig aftale en dag hvor vi kan besøge ham.

Det ser ud til at Z hele tiden var klar over at vi var interesserede i at købe ham, og hun troede at hvis vi ikke købte ham, ville hun få ham. Dette er højst sandsynligt grunden til hun ikke har svaret. Hun vidste at vi ikke ville tage stilling til noget før vi kunne komme ud og se ham, og derfor sørgede hun for at vi ikke kunne komme derud.

Kommentér på:
Hvor er Bølle?? (kontraktbrud?)

Annonce