{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
446 visninger | Oprettet:

God gået(ang. integretion) {{forumTopicSubject}}

Nu ved jeg ikke lige hvordan man staver til integretion, og jeg kan ikke huske om jeg nu har alle detaljer i følgende korrekt, så i er velkomne til komme med rettelser ...

men ihvertfald vil jeg tage hatten af for en amerikans ambasadør, som har inviteret en del unge fra Nørrebro(mener jeg det var) til en konferrence som omhandler integretionen af unge af anden etnisk baggrund i det vestlige samfund.

Her bliver der primært lagt vægt på sporten, hvor vi alle jo faktisk er lige, og de fleste sportsgrene er holdsport, og det kan i den grad være med til at styrke samarbejdet og fremme integretionen...

Jeg synes dette er godt, for som en dreng sagde, så var der ikke rigtigt noget som holdt ham væk fra gaden... Og vi skal jo have de unge væk fra gaden(såvel danskere som "ikke danskere") for at undgå fremtidige bander og problemer...

Jeg synes i den grad at vi mangler ligende arrangementer her i DK...

Ville blot gøre opmærksom på dette, især efter debatten i denne tråd forleden: http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=75072

Og så vil jeg hører... Synes i at der bliver gjort nok for at få integreret folk med anden etnisk baggrund i det danske samfund?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God gået(ang. integretion)
  • #1   1. jul 2006 undskyld men jeg kan ikke rigtig se hvorfor vi skal bruge så mange penge og energi på at lære dem og opføre sig pænt det er jo så selvsagt at man skal opfører sig pænt så de kan da bare tage sig selv i nakken og gå ud og melde sig ind i en fodbold klub osv vi behøver vel ikke og skal gøre det for dem... de sidder jo og griner af det dansk samfund og ja det ved jeg så fordi jeg har kendt en del af de ballade mager og jeg kan slet ikke ha sådan en opførelse...

  • #2   1. jul 2006 Lene R
    Jeg synes at der bliver gjort noget, men det er LANGT fra nok... Og desværre tror jeg at fokusområdet ligger det forkerte sted... Jeg er ret sikker på at det vil hjælpe en del at få de voksne til at blive en del af samfundet også smiley


  • #3   1. jul 2006 skal lige sige på min rideskole at kommunen har sagt om vi evt ville tage to unge ind af udenlandsk baggrund som så hver skulle ha en plag som de så skulle arbejde med hver dag og ride til men ved ikke om det bliver til så meget...

  • #4   1. jul 2006 sabrina S

    Inde på Nørreport vælter man sig ikke lige frem rundt i fritidsaktiviteter...

    Desuden er det jo ikke er spørgsmål om at forhindre "dem" i at lave ballade... Det går også den anden vej rundt... men ønsker også at skabe et mere venligstemmet stemning hos de unge danskere...


  • #5   1. jul 2006 jamen jeg forstår os udmærket hvad du siger men ind imellem gad jeg bare godt og de penge som skal gå til det gik til de ældre og helt små børn for jeg er sådan lidt af den holdning at fra man er 13 så ved man altså godt hvad der er rigtigt og hvad der er forkert og det skal der ikke lægges penge i...

  • #6   1. jul 2006 men misforstå mig ikke jeg er jo os kun interesseret i at der kan blive mindre vold osv;o)

  • #7   1. jul 2006 sabrina S

    Jamen... De penge vi sparer, vil måske i sidste ende koste os det dobbelte i fængselsophold, fordi man ikke har formået at få fat i de utilpassede unge...

    Jeg vil da håbe at hvis jeg en dag skulle flygte/flytte til en kultur der er så forskellige fra min egen, som den forskel der er på vores og den mellemøstlige kultur, at der blev gjort noget for at jeg kunne blive integreret i samfundet...

    Jeg føler at vi som land har ansvar for at sørge for alle vores indbyggere, hvad enten de er født i landet eller ej...

    Selvfølgelig bør man vide hvad der er rigtigt og forkert... Men det er svært hvis du aldrig er ført ordentligt ind i de normer der gør sig gældende for det land du befinder dig i...

    Og jeg vil mene at de udgifter som der bliver valgt at poste i netop dette område på denne måde er minimale i forhold til, hvad det i sidste ende kan komme til at koste...


  • #8   1. jul 2006 mange af dem der laver balladen er født og opvokset her og som jeg har sagt så sidder de bare og griner af os alle sammen...

    hvis jeg flyttede i et andet land ville jeg nok lidt for at blánde mig i mængeden og ja jeg har boet i et andet land så det er bare med at lette bagdelen,,,,

    og desuden så kan jeg slet ikke klare at der er så mange udlændige som klarer det så godt her og er villige til at arbelde og opfører sig pænt men de vil altid blive set forkert på pga alle dem der laver ballede respekt løs af ballade magerne...


  • #9   1. jul 2006 sabrina S

    Det er netop også derfor jeg skriver at vi også skal have fat i forældrene... De fleste kvinder som er kommet med amnden her op, kan ikke engang tale dansk...

    Jeg vil give dig ret i at det ikke er fair at der er nogen som skærer alle over en kam...


  • #10   1. jul 2006 nej tror os kvinderne skal meget mere ud men spørgesmålet er jo så om de får høvl af manden pga det? de er bare nød til at forstå at de er i et andet land og der er man altså nød til at respekterer at tingene kører lidt anderledes end der hjemme...

    nu lyder jeg måske lidt som en racist men det er jeg ikke;o) jeg kan bare ikke lide dovne mennesker der tror de kan tillade sig lige hvad de vil :o)


  • #11   1. jul 2006 Ja... det er et spørgsmål om at få alle parter med ind i intrigretion. Både forældre og børn.
    Ang. ballademagerne er man nødt til også at tage fat i danskerne (synes jeg). Der mangler et eller andet der kan få 2. generations ballademagere og danske ballademagere til at forstå at man skal opføre ordentligt.
    Jeg er ikke racist, men bare træt af at høre om alt det ballade der bliver lavet i DK, som der så skal bruges flere penge end beregnet til.


  • #12   1. jul 2006 Camilse:
    Jeg mener at de selv skal være bedre til at komme ud, og danskerne skal tage bedre imod dem, men man ser desværre alt for mange unge som er kriminelle, ig de giver et dårligt ry. Men det er vigtigt at man i skolerne tager fat om det. For bliver de ældre vil de som regel ikke ud blandt danskere. Der er lavet en udersøgelse hvor over 50% af forældrene ikke snakker med danskere.. Derfor er det de unge man skal tage fat om. Og det kan man gøre ved at lave forskellige aktiviteter, men jeg mener ikke man bør udelukke os danskere fra de aktiviteter.. Man bør lavenogle aktiviterter hvor både danskere og indvandre kommer. Men det er bare svært at få de unge med ud blandt andre danskere.. Da forældrene tit ikke vil have det, og sender dem på "opdragelse" i hjemlandet. Så for mig og se er forældrene problemet.


    Jeg skrev og Integration i projekt, og er medlem af DFU


  • #13   1. jul 2006 Lene R:
    I udlandet bliver der ikke gjort særlig meget mere for at integrarer dem bedre.


  • #14   1. jul 2006 de skulle lære at opføre sig ordentligt og lad være med at wine så meget over at vi ikke behandler DEM ordentligt. Og så skulle de få fingerne ud...og komme i gang SELV.

  • #17   1. jul 2006 hun er da den eneste der har ret i hvad hun siger ang. udenlændinge....

  • #19   1. jul 2006 de (mange af dem) er da selv skyld i at vi er mange der har dette syn på dem.....synes hun er den mest fornuftige...

  • #21   1. jul 2006 Princess: Undskyld... men jeg kan slet ikke følge dig...

    Du mener altså at hvis min lillesøster slog en ihjel, og alle andre troede jeg også kunne finde på det, så ville det være min skyld...

    Men nu gik spørgsmålet ikke på om de er dumme eller ej... Men på om folk synes at den danske regering gør NOK for at styrke integretionen.


  • #23   1. jul 2006 Kan kun give Princess J ret.

  • #24   1. jul 2006 Tina J

    Der er vist heller ikke nævnt nogen steder at danskerne skal udelukkes???

    For hvordan kan du integrerer nogen, hvis den del af samfundet man ønsker dem integreret i ikke er til stede smiley

    Til den konference(som vist blev afhold i USA) var der skam både danskere og "nydanskere"...


  • #25   1. jul 2006 Tina J: Egentlig skriver du nøjagtig det samme som jeg har skrevet i mit indlæg, samt det første svar...

  • #26   1. jul 2006 Nej det var ikke det jeg mente. Jeg kender da udenlændinge som er virkelig flinke og som har tilpasset sig det danske samfund.
    Den anden gruppe er så dem der laver ballade, kalder danske piger for en flok ludere og som brokker sig over at vi ikke vil accepterer dem og deres kultur, hallalslagtning, æresdrab og så videre. Hvis jeg kom til et andet land ville jeg nok ikke som det første begå kriminalitet og kalde deres fyre for en flok bøsser vel..

    Desuden er det vel også at bemærke hvor stort et land Danmark er i forhold til USA.......synes slet ikke man kan sammenligne det. de været igennem en kæmpe udvikling hvad angår udenlændinge derovre siden slavetiden....men de er på et helt andet stadie end vi er nu på godt og ondt.


  • #27   2. jul 2006 __PRINCESS__ J

    Der bliver vel heller ikke sammenlignet mellem de to stater???


  • #28   2. jul 2006 hvad for 2 stater?

    jeg synes vi gør nok for udenlændinge der kommer her til landet. Når de ikke selv gider engagerer sig i div. aktiviteter, arbejde og det danske samfund som helhed synes jeg de selv er ude om det!!



  • #29   3. jul 2006 __PRINCESS__ J

    Læser du hvad du selv har skrevet... Du skriver at DK er et lille land ifht USA... Jeg skriver at der ikke bliver sammenlignet mellem de to stater... der burde nok havde stået to nationer... men det burde kunnegættes hvem jeg mente smiley


Kommentér på:
God gået(ang. integretion)

Annonce