{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Når man ikke har sin egne hest, part... {{forumTopicSubject}}

Ja nu er jeg lige nødt til at komme ud med det mellem hestekompetente mennesker smiley
Det bliver lidt langt.

Jeg har i lang tid efterhånden haft en god håndfuld parter, men det har bare ikke rigtig klinget. De fleste har været skadet, eller skulle igennem genoptræning, og når man så ovenikøbet skal betale, ja så tiltaler det altså ikke.
Jeg har ikke været kræsen, da jeg ikke syntes jeg kan tillade mig det, når jeg ikke ved hvad der venter mig.

Men har her fra april passet en knap 4 årig welsh cob hingst som lige er færdig med den basale tilridning. Ejeren har betalt nogen der var tilknyttet opstaldningsstedet for det, da han var en stor mundfuld, og ingen af os ville brække arme eller ben ved det.
Men han er simpelthen bare den skønneste, og er helt forgabt i ham, virkelig en med charme, selvtillid og vildt lækkert hår. Og bare masser af personlighed. Jeg har ikke haft noget at ride på siden marts, da han jo ikke var tilredet. Så det savner jeg godt nok nu, og havde glædet mig til at komme igang med den her lækkerbisken.
Det skal lige siges han står 16 km fra mig, og det er altså en lang tur på scooter, når man også har en masse andet at se til.
Men mens ventetiden har stået på har jeg søgt lidt igen, og er blevet kontaktet af en som bor ja, 5 min fra mig på cykel. Hun flytter ind i en utrolig lækker gård med super faciliteter her d. 1 juli. Hun har tilbudt mig det gratis, hvilket den anden også er pt. Hun har en stor dv vallak på 7 som kan utrolig mange øvelser, og det har så resulteret i en seneskade for 2 år siden, så han skal lige stille og roligt igang igen, men håber da han bliver klar på dupperne til lidt hygge. Det satser hun selv på.
Hun har også lige købt en dv hoppe på 12 der har gået m klasser, men som står med føl nu. Hende får hun først hjem til oktober, og der er hun så i fol igen, men pyt der kan stadig tulles rundt. Samtidig har hun 2 små ponyer, en shetlænder som skal køres lidt med og en pony på 120 ca som skal blive hendes søns ridepony. Den vil hun gerne have jeg lige tager et par små ture på så den bliver klar. det er bare et skønt privat sted, som bare virker så hyggeligt.
Det er noget jeg har sagt ja til, og virkelig glæder mig til, men det er jo først om en måned. Og indtil da, vil jeg da gerne kunne ride lidt på Hingsten, som hedder Milton. Men han er altså blevet flytte idag, ud til Egum rideklub. Jeg har ikke betalt noget for det, da det jo bare har været hygge med ham.
Men på Egum er selve opstaldningen ikke så peberet, men derimod skal ALLE de ryttere som er tilknyttet hesten betale medlemsskab OG ridehuskort. Og da jeg kun regner med at skulle hjælpe hende et par måneder, er det dælme mange penge bare lige sådan. Han skal sælges her over året da hun intet har at bruge en pony til, og i forvejen har en spansk hest som er knap 3.
Men medlemskort koster altså 200,- for et halvt år, og ridehus/facilitetskort koster 500,- i måneden smiley ! For bare at komme og ride på en pony der lige er tilredet. Og det er såmend ikke det at betale for en part, men at betale opstaldningsstedet for at have part på en privat er bare for meget. Det var noget andet hvis det bare var for at hjælpe til opstaldning eller noget.
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, fordi på den ene side er 700,- kr for en måned penge jeg har, men de skal ikke bruges til at betale rideskolen for at have part på en opstalder. Og næste måned 500,- kr. da jeg jo får mulighed om en måned. Men virkelig også gerne vil på ryggen af den skønne pony. Men da jeg skal til eksamener i denne måned er 700,- sku mange penge for et par gange.
Men jeg vil virkelig også gerne bruge min ferie på heste da jeg ikke skal på ferie, men bare arbejde, være sammen med min kæreste og min familie.

Så kære hg, hvad kunne i tænke jer var den bedste mulighed, hvad lyder mest logisk, for må indrømme jeg er blindet en smule af den smukke smiley

Håber i kan se mit dilemma

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man ikke har sin egne hest, part...
  • #1   2. jun 2011 Nogle gange må man tage svære beslutninger smiley
    Jeg kan sagtens følge dig i det med ponyen, men tænk rationelt. Du skal igennem nogle eksamener, hvilket er grundstenene til din fremtid, og du har lige fået et godt tilbud om ikke mindre end 2 gratis heste, der ovenikøbet kan noget. Hvorfor så sparke penge efter en unghest, som alligevel skal sælges.

• #3   2. jun 2011 I vores rideklub følger ridehuskortet hesten, så der ville en part spare de første 500 kr. Medlemsskab af klubben, skal man jo betale alle steder, ihf i alle rideklubber.
    Om du vil betale 500 kr om måneden for at være med til at tilride en unghest er vel egentlig billigt nok. Hvis selve parten er gratis.
    Vores part giver 600 kr for to ugentlige ridedage plus medlemsskab af klubben:
    Du skal jo spørge dig selv om du skal ride den 6-7 dage om ugen eller kun et par dage om ugen. Du kan vel sagtens ride fordi at du skal til eksamen, kan du ik ? den skriftelige eksamen er den ikke færdig ?.
    Men det er jo i stidste ende kun dig selv der kan afgøre det.

• #4   2. jun 2011 kan du ikke bare lade være med at bruge ridehuset?

jeg ville ikke betale så mange penge for det.. synes det er lidt svinsk af klubben

• #5   2. jun 2011 Hanne. Jeg har ikke noget imod at betale for en part, men det er alligevel mange penge at betale når man skal uddanne en hest. Men at jeg ikke skal betale til ejeren, men til rideklubben, det syntes jeg er utrolig træls.

Janni : Det er faktisk et ridehus/facilitetskort, Så kan desværre ikke lade være, da det er for stort set alt på stedet. Det er bare træls

• #6   2. jun 2011 kan du så ikke ligge en 20 kr for hver tur du tager, hvis du bare skal ride den en enkelt gange eller to

Kommentér på:
Når man ikke har sin egne hest, part...

Annonce