1.656 visninger
|
Oprettet:
Udstyr til koldblod. {{forumTopicSubject}}
Er der nogen herinde der kan anbefale nogle steder man kan købe udstyr til kolblodsheste (Belgier) Er på jagt efter en sadel og et bid der er stort nok, ville rigtig gerne have et 3-delt muffebid men kan ikke finde nogen der er store nok, har haft prøvet med 14½cm og det er bestemt alt for småt, tror jeg skal op i 16+ .
Håber der er nogen herinde der enten har noget liggende eller ved hvor man kan få det
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Det er svært at finde ret meget i belgierstørrelser. Tyskland og England er gode steder at lede, da de har lidt mere tradition for at bruge deres koldblods til andet end foldbumser.
Jeg har været heldig at finde 2 sadler der passer til vores hoppe -den ene en tusse-gammel UBO springsadel og den anden en lidt ældre wintec.
Med sadler handler det vidst mest af alt om held, lige at falde over de rette -medmindre man er tilfreds med bomløs eller specielle koldblodssadler. Mener osse wintec har en speciel model til koldblods, men vidst primært tiltænkt haffere o.l. -om den osse kan passe til din belgier ved jeg jo ikke.
Jeg ved mange har handlet ved www.kaltblutshop.de men ved ikke om det stadig eksisterer.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
http://www.equisport-schmidt.de/KaltblutShop--draft-horse--drafthorse/?XTCsid=33d8c3415d897a6fc894001ed9136e0c
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 127 Svar: 2.048
Udstyr til koldblod.