Rollkur, western, er der nogen forskel {{forumTopicSubject}}
nu har der været så meget debat over rollkur her på HG.. En af mine veninder har lige vist mig denne video http://www.youtube.com/watch?v=bOqhYC_WMGY. Og min første tanke er hvis folk mener der skal gøres noget ved rollkur, hvad så med det nogle western heste bliver udsat for?!
Siger ikke det er alle der bliver udsat for dette, men som Epona selv skriver ""Fencing" hedder det, når man, i træningen af en reininghest, galoperer i topfart mod barrieren, og først tillader hesten at stoppe i sidste øjeblik. Formålet er angiveligt at forbedre hestens "sliding stop". EPONA.tv kiggede verdens bedste reiningryttere over skulderen, mens træningen stod på."
Det vil sige at der er faktisk nogle af verdens bedste western rytter der rider deres heste sådan?
Jeg ved godt at der rollkur er forkert, og synes jeg selv, men så vil jeg også have lov at sige at hvis rollkur er voldsomt, ja så er det der også..
Jeg synes det er fuldstændigt vildt, og er totalt måløs over det.. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, andet end jeg aldrig ville udsætte min hest for sådan noget..
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.051
Jeg har hørt om en westernrytter, som lærte sin hest slidingstop ved at ride ind i elektriskstødhegn. Hvor er det, det går galt henne? Jeg spørger bare...
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Men lad lige være med at generelisere og sige at westernridning er lige så slemt som rollkür.. Westernridning kan være mange ting, rollkür er et fast begreb som er bevist yderst skadeligt
mar 2006
Følger: 218 Følgere: 212 Heste: 6 Emner: 599 Svar: 2.050
Længere ned i teksten skriver, jeg også at jeg ikke sige der er alle heste der bliver redet sådan.. Men at der er nogle af de bedste som gør det, synes jeg er sindsygt.. Men sådan er det jo også med rollkur.
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.488
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.096
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 8 Emner: 35 Svar: 635
Rollkur, western, er der nogen forskel