{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

Skal jeg tage handelsundersøgelse? {{forumTopicSubject}}

jeg står og skal købe den her fjordhest, han går rimelig høj plan altså LA4-6.. Prisen er underordnet, men vi skal af med flere penge end vi havde regnet med.. Nu overvejer vi så om vi skal vælge handelsundersøgelsen fra? Fordi en hest på så højt plan, kan vel ikke fejle en masse? eller kan det? Har aldrig købt en hest på den plan før..

I så fald er der så noget der ved hvad det koster ca. i sønderjylland at få dem handelsundersøgt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg tage handelsundersøgelse?
  • #1   19. maj 2011 at spare de 1200-3000 kr en handelsundersøgelse koster er DUMT...
    Min veninde købte en hest der gik mb dressur, og fandt så ud af den havde kissin spine.. så jo de kan godt fejle en helt masse.. desværre

• #2   19. maj 2011 jeg ville til enhver tid vælge og lave en handelsundersøgelse, da det er din sikkerhed i du køber en hest der ikke har nogle fejl.

• #3   19. maj 2011 ALTID en handelsundersøgelse!!

• #5   19. maj 2011 Jeg har ikke fået handelsundersøgt min .. og hun fejler intet smiley

• #6   19. maj 2011 handelsundersøgelse, om den så koster 1.000 eller 1.000.000 og specialt fordi hvis i følger i skal give lidt meget for den, i risikere at stå i en rigtigt træls situation

Selv om den så gik grandprix kan den stadig sagtens have fejl der kan findes i en handelsundersøgelse

• #7   19. maj 2011 Hvis du regner med at forsikre din hest, SKAL den jo handelsundersøges. Og når du er oppe i så stort et beløb, så synes jeg at 1200 kr. er peanuts.

• #8   19. maj 2011 Altid handelsundersøges, uanset pris. En hest som går højt niveau kan sagtens have skjulte skader.

• #9   19. maj 2011 Har lært på den trælse måde,at lige meget pris og alder,så skal man altid tage handelsundersøgelsen med,det kostede mig 2500 at tage chancen uden

• #10   19. maj 2011 Jeg kunne ikke drømme om at købe hest uden at få en handelsundersøgelse.. smiley

• #11   19. maj 2011 netop når hesten er det dyrere så synets jeg at man skal få lavet en handelsundersøgelse. Den kan have mange steder der kan være overbelastede el.lign.

Det er sure penge at spare når man om et år finder ud af at der er noget helt galt som ingen kendte til.

Så ja, handelsundersøgelse vil jeg anbefale smiley I hvert fald på alt der koster over 10.000 kr ca. smiley

• #13   19. maj 2011 Få for din egen, og sælges skyld lavet den!
    En hest der går høje klasser kan også have fejl, og det plejer være sådan at går hesten ikke gennem handelsundersøgelse betaler sælger.

Vh

• #14   19. maj 2011 jeg vil sige ja ja ja gør det.
    held og lykke med det.
    kh kathe

• #15   19. maj 2011 Altså jeg har heller ALDRIG fået fortaget handelsundersøgelse på mine før.. s:

• #16   19. maj 2011 Vasco - jo mine er forsikret, men de er kun døds forsikret? Og der har de aldrig bedt om handelsundersøgelses papir?

• #17   19. maj 2011 Jeg synes det handler meget om pris og om det er en ung hest eller en ældre erfaren konkurrencehest.

En ung hest ville jeg altid få handelundersøgt uanset pris på hesten. Man ved aldrig hvad de gemmer på i benene og derfor ville jeg også få lavet røntgen billeder af en sådan.

Hvis valget stod på en ældre hest, som har været konkurrencehest gennem flere år og stadig er det og prisen er fornuftig ville jeg stadig få lavet en alm handelsundersøgelse, men ikke røntgen.

Til sidst: Ring rundt til forskellige dyrlæger i området. Der kan være voldsomt stor forskel på priserne fra dyrlæge til dyrlæge.

• #18   19. maj 2011 jo ældre den er jo flere skavanker kan den have - du kan risikere at ikke at kunne ride på den om 3 mdr fordi den bliver halt? det kan være en gammel skade som kommer op igen, eller lign.

kun naive mennesker laver ikke handelsundersøgelser. Man skal ALTID være rigtig skeptisk til køb af hest ,du skal jo have den i mange år....

• #19   19. maj 2011 ansager er et godt og seriøst sted i sdr jylland

• #20   19. maj 2011 synes klart at du skal få den lavet, hvis det er en hest til en del penge. da du på den måde er sikret hvis der skulle vise sig noget.. der kan være mange skjulte fejl.

Jeg for selv lavet handelsundersøgelse hvis jeg køber en dyr hest, men ikke hvis det er en billig ( vurder selv om du synes det er pengene vær )

• #21   19. maj 2011 ALTID få hesten handelsundersøgt, lige meget om du har været heldig før!

så kan du få den, syge forsikret, livs og uanvenligheds forsikret.

er også en sikkerhed for sælger at den blir undersøgt.

jeg havde en jeg ikke fik handelsundersøgt, og det blev MEGET dyrt, så at bruge 1000-1200kr på handelsundersøgelse synes jeg ikke er noget man skal spare væk.:-)

• #22   19. maj 2011 vil da synes at det ville være extrem dumt at vælge handelsundersøgelse fra, netop ved så dyr en hest der går konkurrencer, for det må da i højere grad være veluddannede heste der døjer med skader osv, fremfor lille lotte der bliver redet i skoven 1 gang om ugen smiley

• #23   20. maj 2011 Problemet er jo bare at en alm. handelsundersøgelse ikke viser ret meget...

Det eneste der virkelig dur er røntgen af alle 4 ben og evt. ryg... spørgsmålet er så bare om hestens pris er de penge værd.

Men som sagt med en unghest som koster en del penge ville jeg aldrig tøve med røntgen... Mus osv. viser sig jo ikke i en bøjeprøve og giver absolut ikke altid anmærkninger i bøjeprøven.

Omvendt ville jeg ikke betænke mig så meget med en ældre konkurrencehest... Selvfølgelig er der en risiko, men hvis hesten har vadet konkurrencebanerne tynde de sidste 5 år, så holder den nok også 5 mere smiley

Min gamle pony havde anmærkninger på begge bagben i bøjeprøven da jeg fik ham. Vi fik ham billigt og han sprang M klasser. Han er i dag 32 år og blev først pensioneret for 2 år siden ved sin ejer i Sverige. Han sprang stadig LB og LA som 28 årig og har aldrig været halt smiley

Kommentér på:
Skal jeg tage handelsundersøgelse?

Annonce