{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

lamme saddel vs ridegjord {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg rider rundt på min hest nu her med en ridegjord (genoptræning). Og hold da op for noget møg at ride i.. Vi er pt nået til galoppen.. Hvilket er sket 2 gange , og jeg kegler bare rundt oppe på ryggen af hende og forsøger på at holde balancen i et såkaldt "let sæde".. Som nok mere ligner at jeg prøver at blive hængende.. ;o) Jeg må nemlig ikke ligge vægt på hendes ryg pt. Heller ikke i traven..

Derfor overvejer jeg en lammeskinds saddel her til i sommer, mens hun sætter muskler inden jeg stopper hendes saddel om.
Jeg har dog hørt at man ikke må lave letsæde i sådan en lammefætter , med mindre man har noget ekstra tykt underlags tam tam under, for at mindske tryk på rygsøjlen..

What to do? Nogle der har genskab til disse der vil af med nogle super gode råd ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lamme saddel vs ridegjord
  • #1   14. maj 2011 Man må IKKE Ride letridning/Let sæde i en lammeskinds sadel.. Det er bare No go, da det ligesom er ved en alm bomløs sadel, bare uden trykfordelene underlag indenunder. Jeg har selv prøvet at ride i lammeskinds sadel, og det anbefales kun at ride i den, hvis man ikke har nogle planer om letridning.. :o) Og nu er jeg ligeglad med at i måske hakker på mig, gør bare det. men spørg den lokale Sadelmager, og i får et svar næsten magen til mig smiley

//Louise & Stjarni.

• #2   14. maj 2011 Har ikke nogen lokal saddelmager smiley

Det er det jeg mener, med et trykfordelene underlag under..
    Men hvor får man sådan et? eller , hvad for et er godt nok.. Det kan vel være det samme om jeg rider i ridegjord, der er heller ikke den store drykfordeling. (har dog lammeskind under, for at mindske dette)

• #3   14. maj 2011 Et trykfordelende underlag er ikke/aldrig nok.

Støtter op om, at man under ingen omstændigheder må ride letridning/let sæde i en lammeskindssadel.

• #4   14. maj 2011 Kan jeg ikke få en ordentlig forklaring på hvad letridning i sådan en ville gøre smiley ? Ud over den kan trykke i ryggen . Men det burde den vel også gøre i nedsidning så?

• #5   14. maj 2011 Der er en sadelmager som special syer nogle indlæg til lammefætteren som er beregnet til stigebøjle ophæng. Altså kan lammefætteren få lavet dette indlæg sådan at man kan/må bruge stigebøjler.

Indlægget koster vidst 3000 kr, kan give kontakt oplysninger hvis det ønskes

• #6   15. maj 2011 Stine Ernlund

På en bomsadel fordeler vægten sig i hele rygregionen - i en lammeskind kommer trykket ligge på 4 cm. hen over rygsøjlen.

• #7   15. maj 2011 Det samme som Naja J Siger + At den ligger et tryk på bestemte nerver, muskler samt diverse andre ting, som gør den kan få slemt ondt i ryggen, og få vaner med at bukke, pga spændinger i led osv.. Såeh hold dig hellere fra Lammeskinds sadlerne smiley Medmindre du ikke vil ride letridning osv smiley

Kommentér på:
lamme saddel vs ridegjord

Annonce