sparker i boks {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Min hest sparker hver morgen når der skal foderes. Der er ikke så mange heste i stalden så det er hurtigt ovre.
Nu er der dog opstået det problem at min hest er begyndt at synes at den skal have morgenmad kl 5. (der bliver fodret ca kl 7) Så sparkerriet begynder allereded der, til stor gene for dem der har stalden.
Det er meget normalt at han begynder at sparke hvis der ikke bliver fodre til normal tid.
Er der nogen der har nogle forslag til hvad vi kan gør. Det er jo ikke realistisk og flytte fodringstidspunktet bare fordi min hest synes den skal tidligere op. Der er ikke nogle problemer resten af dagen.
Venlig hilsen stina
jun 2009
Følger: 32 Følgere: 51 Heste: 8 Emner: 144 Svar: 1.170
Mine sparker også tidligt om morgenen..men det er pga af fluer der klækkes i deres halm og kravler op af deres ben.
Så vi må skifte deres seng rigtig tit for tiden indtil de kommer på sommer spåner.
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
Ellers skal der måske sættes noget på boksen, en plade, så man ikk kan høre det så meget?
jun 2009
Følger: 73 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 158
men noget som måske kan hjælpe på lyden er hvis i sætter nogle store gummimåtter op på væggen - det skåner deres ben og dæmper for lyden.
jan 2008
Følger: 83 Følgere: 63 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 178
nov 2007
Følger: 52 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 328
Hvis ikke det hjælper, så prøv de der sparke ringe.. Hvis helelr ikke det virker, bind dens forben sammen. og ja det lyder hårdt, men heller 5sek. opdragelse, end en smadret hov som i værste tilfælde kan ende i aflivning fordi hesten aldrig kommer til at gå uden smerter igen. .
jan 2009
Følger: 60 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 203
Som Camilla L skrev at man kunne binde forbene sammen,
Vil dog lige sige dette ikke er lovligt. Hvad jeg har hørt :).
Min hest er også en sparke hest, men dog ikke når han skal foders, han sparker kun i boksen hvis hans nabo / eller andre naboer kigger på ham i mens hans spiser .så OVER beskytter han virkelig hans mad
Jeg flyttet hans hø net over i hjørnet så nu sparker han ike så meget mere,. men sådan er dit problem jo ikke hihi
nov 2009
Følger: 53 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 70 Svar: 535
tror faktisk det er lovligt nok.. man kan da købe slå kæder mange steder til at binde deres ben sammen.. de kan jo stadig gå rundt, de kan bare ikke sparke!!!
jan 2009
Følger: 60 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 203
sparker i boks