Problem med at finde sadel! {{forumTopicSubject}}
Hej
Ja, jeg troede jo, det var muligt at få en sadelmager ud, der selv havde eller samarbejdede med nogle der havde brugte sadler... Men må konstatere, at det desværre ikke kan lade sig gøre, efter at have kigget lidt rundt.
Så nu er jeg på bar bund. Min hest skal have en sadel, men jeg aner ikke, hvad jeg skal kigge efter. Eller hvordan jeg skal gøre det i praksis. For hvis man finder brugte sadler hos private, vil de jo gerne have, at man ligger det fulde beløb mens man har den hjemme på prøve. Skal jeg så låne tre-fire forskellige sadler og få en sadelmager ud, skal jeg lige have en helt masse penge ud og ligge hos folk. Og så er jeg jo ikke engang sikker på, om nogle af de sadler passer, og kan lige have spildt 800 kr på en sadelmager, og sådan kan det blive ved...
Hvad gør/gjorde I andre?
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.195
Har aldrig haft bedre sadler end min springsadel og min spanske sadel med læderbom.
Havde så mange problemer med normale bomsadler og brugte i alt 8000 kr på omstopninger på 2 år.
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 272
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
jul 2008
Følger: 44 Følgere: 46 Heste: 3 Svar: 269
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Det er den eneste rigtige vej at gå - få en dygtig sadelmager ud og find ud af hvad der kan ligge på hesten og vide at den kan tilpasses ordentligt - dernæst kan du gå i gang med at søge netop det i brugt udgave, hvis det ikke er noget de ligger inde med. Godt nok koster det sadelmager x 2, men er altså også pengene værd i sidste ende.
Hvis du bestiller i god til kan du ved mange forhandlere af sadler låne demomodeller hvis du har et eller andet i tankerne. De vil også en smule hen ad vejen kunne rådgive dig i hvad der evt. kunne ligge på din hest hvis du forklarer dem om dens bygning, sadelleje osv. måske medbringer et godt foto af sadellejet - bare en ide
Problem med at finde sadel!