Organdonor ?? Organdonor ??
ja, sådan noget syntes jeg er vildt spændende at diskutere ?? og jeg har tidligere i dag diskuteret netop det emne med mine forældre, og jeg syntes det ku' være sjovt at høre hvad i mener osv?
Så ....
-Er/vil i gerne være, organdonor?
-Hvorfor/hvorfor ikke?
Jeg vil gerne være organdonor, fordi når man er død har man jo faktisk ikke noget at bruge sine organer til og man kan redde et andet menneskes liv!
Hvis jeg en gang bliver udsat for en ulykke, hvor jeg f.eks. skal have nyt hjerte og er på dødens rand, så vil jeg da gerne have et nyt hjerte - men der er bare ingen lige på det tidspunkt - der ønsker at deres organer skal 'gives væk' ! men hvis jeg fik et nyt hjerte ville jeg da være dybt taknemlig og vil selvfølgelig gerne selv hjælpe en der evt. havde været i samme situation som mig! osv.
-Til jer der ikke vil være/er organdonor: Hvis i bliver udsat for noget frygteligt og skal ha' nyt hjerte og i får det og i bliver raske - hvorfor vil i så ikke hjælpe et andet menneske , men bare tage og ikke give noget igen? (kan i forstå mig?)
(:
dec 2004
Følger: 31 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 553
det er ret svagt !! (:
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 889
Det er en god gerning og når man er død skal man jo ikke bruge dem.
men det er en svær diskussion for det er svært for de pårørende at sige farvel når man i princippet stadig er "i live". jeg ved godt man er hjernedød men som pårørende ville jeg stadig finde det svært at sige farvel til en der ikke var "rigtig død".
men ikke desto mindre synes jeg som du at hvis jeg eller en pårørende fik brug for et nyt hjerte ville man jo give alt for at der blev fundet et.
Jeg har længe overvejet det og er nået frem til at jeg også tror jeg vil være organdonor.
jeg er jo død og som du siger har jeg ikke længere brug for mine organer, og hvis de kan redde et andet menneskes liv vil jeg gerne hjælpe.
Men jeg forstår dilemmaet i spørgsmålet.
personligt ville jeg gerne hjælpe en anden til at leve hvis jeg alligevel skulle dø...
feb 2005
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 72
nå , men jeg kunne da godt tanke mig det hvis det ike gik ud over mit eget liv altså..
feb 2005
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 72
Tanke = tænke
Ike = ikke
(staver ikke så godt idag)
nov 2004
Følger: 36 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 104
Organdonor ??