{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

hva bliver jeres heste bange for? :-) {{forumTopicSubject}}

hej, ideen til det her opstod egentlig i går da jeg var ude og ride en tur på "min" hest, Abby..

Vi red inde i en skov, helt stille og fredfuldt en fantastisk tur, ned til vandet i solskin uha, smukt.

Meeeeeen så traver vi rigtig afsted på stien, BANG så flyver abby til siden, fordi der ligger små asfaldklumper 2 meter længere henne. Abby vil! ikke! forbi dem. ender med at trække forbi -.- skøre hest.

men det sjoveste/mærkeligste var egentlig da vi var kommet ud fra skoven, red vi af en lille markvej, da kom en lille (meget! flot!) gråskimmel hest løbene. den ville da lige sige hej til abby. (Nok ikke van til der kommer heste derude på bøhlandet, vi var rigtig langt ude)
Abby stivner fuldstændig da hun ser hesten, begynder at ryste fuldstændig og bare låse af, jeg vender så om og skridter stille væk fra hesten da abby jo ikke er interreseret, men vi skal altså den vej hjem.

Jeg vender hende og skridter hen mod folden, der ligger ud tiil vejen. Abby begynder og ryste igen da hun ser hesten komme småtravene, hesten er fuldstændig afslappet. Abby går helt i panik og jorder pludselig afsted med mig, hun vil VÆK! fra den hest...

Jeg får hende så stoppet 50 meter længere henne, og abby er helt oppe og køre og ryster og kan ikke finde ro...

den lilel grå skimmel hest står bare og glor fredeligt.

jeg ved ikke hva hun har imod de heste smiley
hva med jeres heste?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva bliver jeres heste bange for? :-)
  • #1   5. maj 2011 min er bange for huse og hvad der ellers er rundt om et hus..

men trafik så som busser, lastbiler osv er hun ligeglad med.. men HUSE, åh åh

• #2   5. maj 2011 hahaha, det er vel ikke helt nemt at komme igennem en by så! smiley

• #3   5. maj 2011
    ... Ingenting :o)

Har haft part på hende i 5år, i løbet af den tid har hun blevet skræmt fra vid og sans 3 gange fordelt på de år.
    Og max 5 gange med " små ting " som det giver et "sæt" i hende.

• #4   5. maj 2011 en flok cykelryttere, og en løbende hund.. men han er også meget ung (:
    min hoppe bliver ikke rigtig bange, hun er bare så nysgerrig at man skulle tro det var løgn

• #5   5. maj 2011 min er blevet bange for broer
    efter hun gled

bange for ting som er flyttet sig siden sidst hun var der
    det vil sige hvis nogen spring klodser stod ved bogstav a og når man så kommer dagen efter og de står ved c så bliver hun helt arrh

det er vist det værste

• #6   5. maj 2011 min sofus er røv bange for vores barnevogn, hvad enten den står stille eller om vi køre med den så er den bare farlig :oS

min tidligere Snøvs var ret bange for sortbrogede køer, det problem blev dog løst da kan kom på fold med en flok, men i starten stod ha altid i modsatte ende :o)

• #7   5. maj 2011 køer en muuh ko

• #8   5. maj 2011 nej smiley

men det værste er nu også bare hvis vi fx skal ride tæt forbi en gård eller et random hus underlige steder, som ser mystiske ud.. og hvis der så også render dyr rundt der, så går hun helt i panik..

Hun er super at ride i skoven og på marker, men ellers er hun ikke en turhest

• #10   5. maj 2011 Ingenting.. :b
    Altså.. nej, ingenting xD

• #11   5. maj 2011 Ingen ting! Hun har aldrig reageret på noget som helst:D

• #12   5. maj 2011 flyvende plastikposer smiley

• #13   5. maj 2011 Min gamle pony Surtsey er ikke bange for noget som helst. For en del år siden havde min storesøsters x kæreste fået lov til at have en gris hos os. Men den lugt fra grisen kunne hestene simpelthen ikke lide og var enormt bange for lugten. Det har vel noget med urtiden at gøre, dengang hvor vildsvin jagtede heste, tænker jeg.

Min gamle traver, Tinka, er heller ikke bange for noget. Men er der noget der virker unaturligt for hende, så er det altså meget farligt og går en stor bue udenom. Alt fra bænke placeret mærkelige steder, og havelåger der ikke har en normal farve og er blå til og at der holder en lastbil et sted der ikke plejer. Men stolen der står i hjørnet af ridehuset, kan også lige pludselig blive farlig, selvom vi har redet forbi 3 gange før smiley

Min nye hest, Bojana, har flere små særheder. Blandt andet det med unaturlige ting. Når vi skal på tur, er der på den vej vi rider ud af en gul sten, som en har malet. Og den er bare farlig. Kantstene og vejstriber er farlige, og hun tør næsten ikke gå over, men det dur bare ikke at stoppe midt på en vej smiley Hun vil gerne føre an på tur - lige indtil der er en ting der er lige farlig nok og så bliver en anden hest nødt til at gå forbi først, for så bliver hun en kylling. Tingen her kan f.eks. bare være et træ. Skøre kræ smiley

• #14   5. maj 2011 Min chopin er kan godt blive lidt skræmt af en flok køer som kommer løbende.
    Og det eneste han sådan rigtig er blevet bange for var da min kusine og jeg red en dejlig tur igennem en skov, og endte så ude ved en fold med to mindre ponyer, vi stopper op og kigger en gang, og de to ponyer kommer løbende, chopin står og kigger helt normalt, men da de er ca 3 meter fra os, stivner han, og vender sig rundt og løber 1 meter, og vender sig så rundt igen, og kigger på de to ponyer, og puster ud, også kigger han ellers længere ud over marken som om at han kiggede efter det store farlige dyr der kom løbende imod ham, for ifølge ham var det bestemt ikke de to små ponyer der skræmte livet af ham smiley
    Det er den sjoveste oplevelse jeg har haft med Chopin når han blir bange for noget

• #15   5. maj 2011 Liste over ting de bliver bange for (ikke rædselsslagne):
    Bænke
    Gøende hunde, som de ikke har set, før de begynder at gø
    Mennesker, som står "skjult" bag ting og pusler
    Plante med store blade
    Striber fra vand på asfalten
    En stor beton brønd ting ting
    Træstubbe fra nyfældede træer (som stadig er hvide inden i)
    Køer
    Busser/lastbiler og politibiler/ambulancer med udrykning

Det var vidst nok alt smiley Men det var også unge heste på 4-6 år smiley Dog var den, som blev bange for planten, 14 x)

• #16   5. maj 2011 haha, den med sin egen skygge er da for sjov smiley

• #17   5. maj 2011
    *Christina&Lady* * - Tja, svare egentligt bare på spørgsmålet, der står nu ingen steder at det er forbeholdt heste der bliver bange smiley

• #19   5. maj 2011 Min hun er bange for skraldespandsskjulere. Folk er åhhh så onde, at de skjuler deres skraldespande med brædder ;o)

• #20   5. maj 2011 Nå jo. Også flagrende plasticposer/presenninger.. Og min søsters ene skøre ismule bliver bange for nærmest alt (vi taler om de mindste ting som små nys eller hvis en gren kurer over ens jakke)! Men han er også MEGET nervøst anlagt..

• #21   5. maj 2011 Uuuh Emma er sådan set bange for alt! Hvis det er noget hun ikke har fået lov til at stå og snuse til og kigge på, er hun bange for det. xD

• #22   5. maj 2011 Min kamera taske og en hel masse andre ting smiley

• #23   5. maj 2011 har helt glemt tunge fugle der letter, duer og fasaner. Det skræmmer livet fuldstændigt af min gamle traver. Altså hallo, det er en fugl smiley

• #24   5. maj 2011 Udsigten til at der skal rides med pisk, samt den onde dyrlæge smiley

• #25   5. maj 2011 uha.. min hest er en dejlig lille kylling, der ville have det bedst i rytterens lomme hvis han kunne komme derned...
    kridtstreger på vejen, farveskift på det underlag han går på, et blad der ikke lå der sidst han gik forbi, børn, rislende vand, men det værste der er nok BRØNDDÆKSLER!!!! uha et uhyr der kan gemme sig nede i dem og spise den stakkels lille hest...

Men biler, lastbiler, busser, motorcykler er ikke farlige... hellere hoppe ud foran sådan en, end at skulle for tæt på et brønddæksel.. selv ikke en bilalarm eller kirkeklokker der starter lige ved siden af ham er farlige...

• #26   5. maj 2011 Hun hader bomme, min. smiley hun flygter hvis man rider hen mod en i skridt, og man bare skal skridte forbi, men springer vi, så er der intet. :s

• #27   5. maj 2011 haha, hvor er det nogle gode "" ting ... smiley
    Abby kan heller ikke li grise... puha!

• #28   5. maj 2011 min hest er faktisk bange for alt. Den ene dag er det en busk næste dag er det indkøbsvogne.. Hun kan ogs blive bange for et bogstav der hænger forkert, skør hest men sådan er det vel med de de varme heste smiley

• #29   5. maj 2011 Lonnie er ikke bange for noget smiley

Impulz... Jamen, hvor skal man starte ... Impulz er bange for cykler, for pludselige ting, han er bange for folk der løber på cykelstien ...

MEN lastbiler, høje smæld med en pisk, poser der blafre, dét rører ham ikke, smiley skøre dyr smiley

• #30   5. maj 2011 Janni - Mistery Årets Hest 2010!! : Hehe min tøs er også bange for huse, lidt et problem når man skal igennem byen for at komme hen til rideskolen smiley
    Ellers er min sorte tøs sgu bange for alting og ingenting, der er altid noget forskelligt. træstammer i skoven, huller i rabatten osv. Også når togene køre forbi folden, men kun når man ride hende, når hun går på fold rører togene hende ikk, men når man så sidder på ryggen af hende uha uha.
    Men biler, cykler, tralier osv rører hende ikke det mindste smiley
    Skøre krikke smiley

• #31   5. maj 2011 Puha, det er rigtig forskelligt med min hest. Det afhænger af hans humør - han har rolige dage og friske dage. Generelt er han ret nervefast, og jeg vil mere beskrive ham som opmærksom på tingene end bange for dem.

Jeg har oplevet ham blive forskrækket over:

En stor bil, der kørte bag os rigtig længe, da vi red ned ad en indkørsel til skoven. Han spændte op og drejede sig for at kigge, hvad der skete bagude.

En vædder, der står bundet ved siden af ridebanen for at græsse - den får ofte et langt og mistroisk blik når vi rider rundt x)

En cykel, der kom kørende bagfra.

En træstamme inde i skoven. Han havde gået forbi alt uden problemer, men så kom vi til den, og den var lidt anderledes formet end de andre - så skulle han altså lige overtales til at gå forbi x)

Min cykel, jeg havde stillet i nærheden af striglebommen.

En lille dreng, der puslede rundt i et krat.

Men disse ting er nogle, han er blevet bange for i stressede situationer (fx har han kun været i skoven 4 gange i sit liv, og når vi rider ud, er det alene. Derfor synes jeg jo det er flot, når han kun bliver forskrækket en enkelt gang eller to.)
    Ellers synes jeg, han tager det meste roligt smiley

• #32   5. maj 2011 Trold er bange for får, geder, rulleskøjter/løbehjul (når de bliver brugt, ikke når de bare ligger) og lyden af ham selv, der gallopere på et videoklip.

• #33   5. maj 2011 Swoop er ræd for hunde, der gør, især store hunde, men det er kun lyden. Og store sten er også lidt farlige. smiley

Bohemio hader paraplyer, alt andet er han totalt kølig overfor, og vores anden lusitano, Amendoa, hun er kun bange for ATV'ere og andre små crossmaskiner.

• #34   5. maj 2011 Wonder er en del nerve fast.. smiley
    men andre heste han ikke kender, er meget farlige, og er faktisk så farlige at hvis han kan komme afsted med det så stikker han af..
    ellers rimelig rolig.. smiley

• #35   5. maj 2011 alt smiley

• #36   5. maj 2011 Ha ha- jeg har en sjov èn- Buller 21 år 200% rolig/doven/stabil-altid "overlegen" indtil han så sig selv i vinduet- han stivnede og prustede-til sidst lagde han ørene fladt ned og jeg gav ham da ret-hold k... en grim gammel pony :OD
    mvh merete(elsker min Buller på 18. år)

• #37   5. maj 2011 Vixi = næsten alt er farligt, også ting han er gået forbi før.. klovn smiley
    Gaio = Har set ham bange 2 gange. Første gang han skulle over en lille bro og en lampe. Ellers ikke. Men ligeså snart man står på jorden og er foran, er han ikk bange for noget. Det er dejligt smiley

• #40   6. maj 2011 Vores Mustangs er ikke bange for noget, men der er ting, der kan forskrække dem et kort øjeblik. Så vil deres nygerighed få dem til at undersøge sagen og så er det ovre.
    Jeg har nu arbejdet med Mustangs i over 3 år og det er endnu ikke lykkedes mig at blive smidt af eller løbet ned fordi de er blevet bange, skræmte eller nogen anden grund.

• #41   14. feb 2014 Min hest er bange for store larmene lastbiler og grise åder lamer!

• #42   14. feb 2014 Jakker og dækner henover barriererne der ikke var der i starten af rideturen smiley vildt farligt når ridehallen forandre sig midt i rideturen .

Og fyld til under spring der står på sidelinjen , han springer det meget gerne, men han syns slet ikke det høre til ved siden af springet! - det skal være under smiley skøre kræ

Kommentér på:
hva bliver jeres heste bange for? :-)

Annonce