{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

overvind frygten {{forumTopicSubject}}

Nu er det snart rigtig lang tid siden jeg styrtede med Apollo (pony) og jeg er siden blevet over 16, og anskaffede mig en hest, som jeg så er begyndt at springe på.
Kubriano er ikke så gammel og har derfor heller ikke sko på endnu, men græs springbanen er glat og han gled rigtig meget til spring idag, en kombination af at der er glat og han var ret vild.
Da han gled første gang, tænkte jeg ikke rigtig over det, men så blev han ved, i hvert hjørne og så kom der, nærmest billeder af ulykken med Apollo. Så jeg gik ned og kunne ikke ride mere..

kort: en tyr løb mod ham, han stak af, mod et hus, vi drejede ind på tyrefolden og gled på asfalten inden og trillede ned af skrænten sammen. Apollo stak af og jeg blev bange for at det skulle ske igen, som jeg så også er nu.

Hvordan ville I komme over det og videre?
Jeg har det virkelig dårligt med at jeg giver Kubriano skylden for noget han ikke har gjort.. (selvom jeg godt ved jeg ikke giver ham skylden, men det føler jeg.)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overvind frygten
  • #1   4. maj 2011 Tror du skal tilbringe noget tid med hesten uden at ride på ham, opbygge et nyt tillidsbånd.

• #2   4. maj 2011 det er ikke fordi jeg ikke stoler på ham.. bruger tit tid med ham, bare for hyggens skyld.

det er mere, så snart han glider det mindste, så ser jeg sort og går kold..

• #3   4. maj 2011 Jeg er også engang styrtet med af en skrant i skoven pga. en flok knallert spassere der lige synes de skulle skræmme livet af min stakkelshest og ente med at styte ned af en skrant ):
    inden det kunne jeg "let" springe 135-140 , nu springer jeg 100-110 for er såååå bange hele tiden for at skulle vælte ):
    -jeg er kommet en lille bitte smule videre ved at låne min venindes hest, som er en stor rolig ældre dame som har lært mig at kunne gallopere sving i skoven som har været en virkelig stor skræk for mig, men kan nu nogen lunde på min egen , og er kommet op på 100-110 på en måned fra slet ikke at have sprunget eller redet rigtigt sidden det skete i April 2010..
    Så mit bedste råd er vel enlig at du låner en hest der virkelig ikke kan ske noget med, og så bare fyr den af på den til du er tryk ved det (:

• #4   5. maj 2011 Kan sagtens forstå du har det sådan! Jeg styrtede også engang med min gamle part ned af en bakke i skoven, hvor jeg faldt af og han løb hele vejen hjem (og der er altså et godt stykke + vej). Jeg har aldrig nærmet mig den bakke igen og kommer heller ikke til det smiley
    Mit råd ville nok være at du skulle prøve at overvinde frygten inde i dig selv, og tænke på, at det som skete med Apollo dengang, det var noget som skete med Apollo og det vil ikke ske med din nye smiley Manipuler din hjerne.

Kommentér på:
overvind frygten

Annonce