771 visninger
|
Oprettet:
flot til kåring hjælp {{forumTopicSubject}}
er der nogen som har nogle gode tips til hvad jeg kan gøre for at holde min irish cob tip top til kåringen? Hun er vasket og ordnet nu, men hvad gør jeg hvis hun står flot om aftenen og næste morgen er svindet til igen? eller hvis hun får dårlig mave når vi kører til kåringen( ca. 3 timer) og har møg m.m. ned af hendes hvid ben( hun har meget pels på benene)? Selvfølgelig står jeg tidligt op, så jeg kan chekke hende men vi skal køre kl. 6.30 så meget vask kan jo ikke nås.
Tips til vidunder midler eller gamle husråd eller erfaringer ønskes. Det er min første kåring.
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
Er den svinet til imorgen med pletter, gnubber du først så godt du kan, derefter fugter du pletterne og putter kartoffelmel på. Når pelsen så er tør (som jeg kan forstå den godt kan nå, når det tager 3 timer) børster du melet ud og så er pletterne nogenlunde væk.
Ellers vil du jo måske kunne nå at vaske det væk med sæbe og så den stadig kan tørre i traileren.
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 155
For at undgå dårlig mave kan du imidlertid give hende loppefrøskaller der suger væsken i maven til sig og koncentrerer afføringen.
held og lykke med kåringen
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 10 Emner: 49 Svar: 231
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 91
og så køber du de billige nylonstrømper og klippper hul i tåen og giver dem på når i køre så er hovskæget pakket ind..
det med strømpen er smeden også rigtig glad for, for så er håret ikke i vejen når han arbejder..
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 10 Emner: 49 Svar: 231
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 91
og en rigtig god hjælp
men jeg ville vaske om aften som du havde tænkt dig og så flette halen og og så kartoffelmel på alle de hvide partier du har og så først børste det ud om morgen.. men husk den skal være halv tør inden du putter kartoffelmel på ellers klumper det..
og lige vorer slags er nu ikke mest kendt for at få tynd mave.. så ville ikke være så nervøs for det
dec 2009
Følger: 46 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 76
feb 2009
Følger: 49 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 19 Svar: 56
flot til kåring hjælp