{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.163 visninger | Oprettet:

Sadel til Belgier, hvad bruger i? {{forumTopicSubject}}

ej
Hvilken sadel bruger I til jeres Belgier? Og har I haft en sadelmager med inde over?
Evt. nogen sadler I kan anbefale?
Har købt en super lækker kvalitets bomløs, men har svært ved at venne mig til bomløs igen, så tænker lidt i bomsadel, hvis jeg ikke vælger at bide i det sure æble, og bare affinde mig med, opstillingen i bomløs.
kh Tine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sadel til Belgier, hvad bruger i?
  • #1   30. apr 2011 Tror bare det er en tilvænningssag med den nye sadel smiley

• #2   30. apr 2011 Jah måske du har ret, synes bare det bliver lidt "stolesæde" : )

• #3   1. maj 2011 Må man være fræk og spørge indtil hvilken sadel du har?

Den bomløse jeg er nået frem til passer til mig, forærer det korrekte sæde - man sidder som støbt i sadlen og på sædebenene.

• #4   1. maj 2011 Har denne i brun
    (link fjernet)

• #5   1. maj 2011 Men synes london, cheyenne , bareback osv. har samme effekt, men er jo også svært når man er blevet vant til windsor, med meget støtte og opstilling.

• #6   1. maj 2011 Nu er det ikke lige mit sprog ;-). Men det ser ikke ud som om der er meget "talje" i sadlen?

Jeg vil anbefale dig, at prøve en Sensation G3 eller G4 på din belgier. I disse sadler får du en enorm støtte - og jeg mener enorm! Man føler sig "suget" ned i sadlen og man sidder som støbt i den.
    Du kommer pr automatik til, at sidde på sædebenene og får en opret opstilling.

Jeg har selv haft en G4 som jeg desværre måtte sælge af økonomiske årsager, men på mandag modtager jeg en springmodel med posten, da jeg vil ride en del i naturen/distance med nogle naturspring undervejs. En G4 står dog også på ønskelisten.
    Der er enkelte brugte til salg på hestenettet.

Du kan få tilsendt en prøvesadel fra www.optimalsadel.dk
    Jeg er ret sikker på du vil blive glad for sådan en Sentation - ikke mindst din belgier.

• #7   1. maj 2011 May
    Tak for anbefalingen, det er helt klart også en lækker sadel, og kan også komme på tale, når pengene er til det : )
    Men er det ikke i disse, hvor stigebøjlerne sætter fast helt inde ved sadlen?
    Synes jeg føltes ret træls, da jeg prøvede en sidst.

Men har en veninde der har en, så har overvejet at prøve en igen : )

Men jo du har ret, der er ikke meget talje i denne sadel, det er ligesom i barefoot london ca.
    Men selve kvaliteten virker mere lækker, ænre desværre bare ikke på opstillingen.

• #8   1. maj 2011 Du kan vælge mellem åben eller lukket stigremsholder i G4 - jeg valgte åben og fik så nogle stigremme som spændes nede ved foden, så spændet ikke fylder under låret.

Jeg har også prøvet en london og nej det dur heller ikke for mig - sadlen bliver også alt for bred for mig, at sidde i.
    Hvis din veninde har en G4 eller G3, så prøv den endelig.
    Der er også harmonien, men i den mangler taljen.

En anden årsag til at jeg er glad for sensation er også, at jeg er en lille str rytter og har tit savnet at kunne få en sadel som jeg ikke føler er for stor til mig - og i denne sadel, da kommer man NED og sidde i den og så sidder man der smiley
    De er dyre i indkøb ja - men køber du en brugt til ca 8000 kr, så taber du ikke dine penge, som hvis du køber en ny smiley

Jeg red selv uden sadel i over et år på min gamle fjorddreng, da jeg ikke ville gå på kompromis efter, at have prøvet nogle af de billigere bomløse uden talje - og ikke havde råd til en sensation på daværende tidspunkt.
    De lå ok på ham - men JEG kunne ikke skræve over det uden at få rigtig ondt - og det er klart, at man får stolesæde, hvis man skal kunne skræve over så bred en hest incl det sadlen fylder....

Så kan det ihvertfald ikke for mig, lade sig gøre, at sidde på sædebenene - men i G4éren dér var og sad jeg som en dressurrytter skal smiley Og hesten havde fuld bevægelsesfrihed - og jeg kunne ride med god samvittighed og uden bekymringer....og det er det hele værd smiley

• #9   1. maj 2011 Tak May for en god og uddybende anbefaling, lige hvad jeg søgte : )

Jamen så kan det da godt være, jeg bare skal igang med at spare op, og glemme alt om bomsadler : )

Ang. stigeremmene, så er det nok det system, hvor de bliver spændt ved foden, som jeg har prøvet, og ikke er så vild med.
    Ved du om det kan ændres, hvs man nu får købt en brugt med dette? : )

Men ja de andre bomløse bliver meget bredde.

• #10   2. maj 2011 Det var så lidt smiley

Mht til stigremssystemet, så kan du hvis du får en sadel med åbent system (magen til alm bomsadler), selv bestemme om du vil have spændet nede ved bøjlen eller oppe under klappen. Dog siges det, at det føles som om, at spændet fylder for meget, når det sidder oppe hvor de fleste af os er vant til, at det sidder.
    Og det kan jeg godt forestille mig er korrekt, når sadlen er så blød og man kommer så langt ned i sædet.

Hvad er det der gør, at du ikke kan lide, at spændet sidder nede ved bøjlen?
    Der er sådan nogle skindovertræk på, som beskytter både spændet og dit ben.

Jeg valgte åbent system af hensyn til sikkerheden - men efter de nye sikkerhedsbøjler er kommet på markedet, så rager det mig en høstblomst, da de er super smukke og elegante, at se på smiley Gider ikke de gamle der med elastikker på...

• #11   2. maj 2011 Grunden til at jeg, ikke er så vild med det system, hvor det er sat fast ved foden, er fordi jeg føler at man nærmest ikke kan flytte sin fod, at den er meget låst fast.

Helt enig ang. stigebøjler, har selv nogle flotte sikkerhedstigebøjler, men dem med elasik er heller ikke mig.

• #12   3. maj 2011 Der findes også en bomløs sadel af mærket Baloun, der har meget smal talje. En lækker sadel, der giver en pæn naturlig opstilling uden man bliver låst fast eller kommer i stolesæde.

Ligner fuldstændig en almindelig sadel - ser ikke bomløs ud i designet.

Se den her:
    http://lusitano.mono.net/10149/Dressursadler

• #13   3. maj 2011 Der findes også en meget billigere bomløs dressursadel. Hidalgo Zaragosa (ses lidt nede på denne side):
    http://lusitano.mono.net/9701/Tilbud%20på%20sadler

• #14   3. maj 2011 Tine nu er jeg med på hvad du mener med, at stigbøjlen er låst fast.

Fik min springsadel igår og der er det netop som du beskriver!

Men sådan er det ikke lavet på G4 dressursadlen. Du må ikke spørge mig om hvorfor det er lavet sådan på nogle af de andre?

Men ihvertfald render du ikke galt i byen med G4 modellen smiley

• #15   3. maj 2011 Line
    Den er trekker ser kanon lækker ud, men er den mon bred nok, og formet til en papkasseformet hest?
    Der står dette:
    2 bredder. smal/mellem og mellem/bred, den brede passer langt de fleste heste.

Den der Hidalgo Zaragosa bomløs, var måske en bedre mulighed tænker jeg, fordi man kan flytte panelerne.

Jeg har haft en Engelsk sadel er minder meget om trekker, men den kom til at trykke fortil, er dog kun prøvet på min gamle Belgier og min Shire, ikke på den jeg har nu.
    Men problemet var det samme på begge heste.

Hidalgo Zaragosa kan den fås hjem i brun?
    Hvor lang er leveringstiden?

May:Hmm tror jeg må spare op til sådan en G4 , og så nøjes med en billigere indtil da.

Er der nogle af jer andre, der får ondt i lænden , når i rider bomløs?
    Kan ikke finde ud af, om det kommer af, at jeg er lidt skæv i hoften, hvilket jeg er, eller det er pga. sadlen?
    Mærker det ikke så meget i alm. bomsadel nemlig.

• #16   3. maj 2011 Det er aldrig nemt med de sadler!!

Jeg får ondt lænden hvis sadlen er uden talje og bliver for bred - jeg er så også vind og skæv smiley Men om det lige har noget med det, at gøre ved jeg ikke - jeg kan bare ikke holde til, at skulle skræve over så meget.

Kommentér på:
Sadel til Belgier, hvad bruger i?

Annonce