Chipning, pas og ejercertifikat {{forumTopicSubject}}
Godaften
Ja, sagen er jo den at alle heste skal have pas osv. Men min traver er meldt død, selvom hun er 'frisk som en havørn' i en alder af 20. Men hvad gør jeg, når hun er meldt død? Kan jeg så godt få et pas på hende? Hun blev meldt død i 2004 og jeg har ejet hende siden 2005.
En anden ting er det med ejercertifikat, som jo også er blevet en lov. Det har jeg ikke på hende, men det havde tidligere ejer heller ikke. Og ved egentligt ikke hvem der står som den registrerede ejer.
Synes det virker helt overskueligt med alle de nye regler. Derudover har jeg også en pony og en DV. Ponyen skal vel bare chippes og have pas med medicinsider, eller hvordan? Og bliver jeg så ikke den registrerede ejer, da det ikke er registreret nogen steder, hvem der ejer ham?
Og min DV har jeg for nyligt købt, hun har pas, men der mangler medicinsider. Og hende jeg købte min hest af, er ikke den ejer, der står på ejercertifikatet. Hvordan får jeg det klaret, når det ikke er den registrerede ejer, jeg købte hende af?
Er der noget jeg mangler eller har misforstået med hensyn til pas, chipning og ejercertifikat? Er der noget ekstra jeg skal vide?
Håber der er nogle kloge hoveder, der kan svare på (og forstå) mine spørgsmål, for jeg føler mig som et stort spørgsmålstegn omkring alt det med de regler.
På forhånd tak
Mvh Sofie (Surtsey, Tinka & Bojana)
jul 2009
Følger: 268 Følgere: 2170 Heste: 5 Emner: 138 Svar: 1.543
okt 2008
Følger: 49 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 550
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
din traver ved jeg ikke lige hvad du skal gøre med, men ring til landscenteret og snak med dem hvad du skal stille op evt?
eller hos traverforeningen?
måske du skal få lavet et helt nyt pas på hende så? men jeg er ikke sikker, men når hun er meldt død ved travforbundet kan de jo ikke bare genoplive hende igen og udstede pas, tror jeg ikke.
okt 2008
jun 2006
men du må sikre dig de kender til hesten, måske kan de endda fortælle dig om hesten fra den tid de havde den?
okt 2008
jun 2006
okt 2008
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 127 Svar: 2.048
jan 2009
Følger: 207 Følgere: 451 Heste: 4 Emner: 635 Svar: 7.960
ring til en dyrlæge.
Vil du have hans stamtavle i, så skal du have fat i de rigtige papire på ham, kommer han fra et andet land, koster det mange penge.
Men har du hans stamtavle, så skal du bare have en dyrlæge ud til hesten, så gør han det han skal med hesten, skrive under, tegne den osv. så får du passet (-: eller sådan noget lignende. Kontakt dyrlægen, og følg med hvad de siger. Men skal du ikke have stamtavle med, så skal den stadig chippes.
Chipning, pas og ejercertifikat