975 visninger
|
Oprettet:
Mere en en rytter til samme hest/pony {{forumTopicSubject}}
Har part på min ene hest, en super sød pige, men nu er vi blevet lidt unige om hvorvidt en hest kan have flere parter/ ryttere ad gangen. jeg mener at det er sundt for hesten at der er flere der rider den, så den ikke kun vender sig til en slags rytter, hun mener at hesten bliver forvirret hvis der er 2 der rider den.
Hvad siger I HGer ????????
jan 2008
Følger: 208 Følgere: 220 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 816
jeg rider den tre gange i ugen og det samme gør min søster. og den sidste dag har min mor den.
hvis hun er uenig kan hun da bare hoppe af som part (:?
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 223 Svar: 2.108
dec 2006
Følger: 117 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 383 Svar: 2.300
jul 2009
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 149 Svar: 1.184
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Men rider man mere eller mindre ens, så vil jeg mene det kun er sundt.
aug 2007
Følger: 84 Følgere: 85 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 455
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.642
Men tror også at det kommer an på hver enkelt hest. Vores den ene bliver forvirret, mens den anden er mere ligeglad, hvis bare de rider ham som han er vant til (:
sep 2010
Følger: 55 Følgere: 53 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 122
Det er jo det der er problemet for rideskoleheste.. Alle dem der kommer, gør tingene på forskellige måder..
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Jeg er umiddelbart ikke noget i mod forskellige ryttere, men min vil jeg ikke byde det. Hun bliver stresset, og har først efter 2 år hvor jeg har haft hende, lært at blive longeret af andre, uden at styrte rundt.
Desuden ser jeg ingen grund til at bruge forskellige ryttere på hende. Hun er min hest
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
I mine øjne bliver en pony/hest harmonisk og kan hvile i sig selv når det fungerer i samarbejde på rytteren på ryggen og vel og mærke den samme rytter hver gang -det tror jeg giver det bedste resultat på sigt og en pony som ikke ender med at være skrupforvirret over hvad den skal
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
At en hest har 2-3 forskellige ryttere gør ikke noget, så længe de giver ca. samme signaler..
Problemet er hvis hesten bliver til en rideskole pony, der får mange forskellige ryttere på, der er milevidt fra hinanden i måden at ride på, så bliver hesten forvirret, og bliver i manges øjne en "problemhest"
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
Fx. min chopin kan kun have en rytter (mig selv) de andre kaster han af.
også er der så simba han kan rides af alle, han er ligeglad med om det er mig, min søster eller en veninde som rider ham.
Så tror bestemt også det kommer meget an på hesten selv hvordan den er af sind osv.
Men igen det kommer også an på hvordan rytterne rider, rider de rimelig ens så er det jo fint.
Men det er vel også noget man ser på når man får en part.
Jeg ville ihvertfald ikke vælge en part til min hest, som ikke red lidt ligesom jeg selv gør.
Men synes det er en svær en, og der er helt sikkert delte meningerne om dette.
Men det er jo din hest, og dermed dig der bestemmer hvor mange der må ride den og ikke hende
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
Jeg kan sagtens lade andre ride anton, meen det kræver at jeg underviser dem så de rider præcis på min måde for ellers bliver han snot forvirret..
Andre heste jeg har haft og kendt har været ligeglade og slet ikk ændret sig på nogen måde med forskellige ryttere..
Og igen en anden (min gamle helpart) kunne slet ikk rides af andre, hun gik elendigt og ville slet ikk være som hun var ved mig, hun var virkelig enmands..
Så det kommer an på hesten.. men jeg har det sådan jeg lader en del ride anton, (en del begyndere som for trækturer, og så 2-3 forskellige rutinerede ryttere), men det er en gang om måneden at der kommer ny på ca. og begyndere for primært trækturer eller bliver undervist i min ridemåde, og rutinerede for min ridemåde ind lige fra start af, så han for ikke en ny ridemåde..
Men skal jeg have part som jeg måske skal, så er det kun mig og den rytter som skal ride ham og kun på min måde for ellers bliver han forvirret
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 9 Emner: 10 Svar: 9
Mere en en rytter til samme hest/pony