{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

Flere mænd til ridesporten - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej alle, hestepiger og drenge smiley

Jeg har lige siddet og læst nogle af de indlæg som omhandler piger der søger ride veninder. Jeg synes, at det er en rigtig god idé. Og så kom jeg til at tænke på, at det også ville være lidt fedt, hvis der også var flere mænd i blandt. Altså, ja nu er jeg jo selv pige, så det virker måske lidt dumt, at jeg opretter en tråd, hvor mit ønske nok er, at finde en måde, hvormed man kan samle de hesteglade mænd. smiley

Men det kommer sig egentlig af, at jeg har en super dejlig kæreste, som jeg er rigtig glad for, men som desværre slet ikke har samme interesse for heste som jeg. Det synes jeg er smadder ærgeligt, for jeg ville ønske jeg kunne dele min glæde ved ridesporten med ham.
Jeg har indimellem lokket ham med ud på en ridetur i terrænet. (Jeg tror faktisk, at han syns det var rigtig sjovt og befriende fra hverdagens stress) Men problemet er nok, at der ikke er så mange mænd indenfor ridesporten, derfor er det måske lidt svært for dem, at stå frem som rytter mellem en masse kvinder, særligt hvis deres øvrige drenge venner ikke har noget med heste at gøre.
Hvordan kan vi vække mændendes interesse for heste?
Selv synes jeg at jagtridning er mega fedt, og indenfor denne type ridning, ses der jo mange hankøn smiley Men jeg tror det vil være alt for svært/voldsomt for min kæreste, lige at stille op i en jagt. Det kræver trods alt lidt træning. Er der nogen mænd herinde, med interesse for heste, som bor i Aalborg området, som kunne tænke sig at hjælpe? Har nogen råd? Eller måske kunne tænke sig at afholde noget et eller andet for, ja at dele interessen sammen med andre mænd/drenge, eller fx få nye ind i sporten smiley

Håber i kan følge mig smiley

Der er så mange kvinder i denne sport, det er jo en fantastisk sport, hvordan får vi flere mænd til?

Som jeg læste i en artikel for noget tid siden, vi ser mændende til alle de store vigtige stævner, men hvor er de henne på staldgangene ?

Og hvordan kan jeg få min kæreste til at begynde at ride noget mere, og virkelig synes om det, som jeg gør? Hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Jeg ved godt at man ikke kan ændre på andre mennesker, og det er egentlig heller ikke det jeg vil, jeg vil bare gerne give ham den glæde og de oplevelser smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere mænd til ridesporten - hvordan?
  • #1   18. apr 2011
    Well.. Min kæreste syntes også det er okay med en ride tur men på max en time. Og når jeg skal på tur med ham skal jeg låne en hest der passer til hans størrelse, så skal jeg ride 3km og han skal gå hen til hesten ellers skal vi starte hvor den står også får jeg ikke motioneret min part..

Så.. Har man ikke en hest eller mulighed for at låne en som kæresten kan passe er det lidt svært at få deres interesse.

Meeeen.. Tror bare det skal komme af sig selv smiley - Nogle vil gerne have aktion og adrenalin, men det kommer jo ikke med det samme i ridning, man skal lære alt det kedelige først.
    Og ja, så er det pinligt at have redet og kunne li at ride blandt andre drenge/mænd.

Måske man kunne lave et "mandehørmehold" på en rideskole eller hvis man bare havde hestene hvor en mand ledte an også gik der ellers mandehørm i den imens de var på tur?

En anden ting er at min kæreste ikke syntes det er særligt behageligt og ride i længere tid - han bliver sku lettere øm i klokkeværket - også selvom det er en western sadel.

Ridning er sindsygt "kedeligt" også da man skal sætte sig ind i en masse ting og lære en masse ting - det er ikke lige til at gå til.. Også er det ofte dyrt.

• #2   18. apr 2011 altså, vil være helt enig i at der absolut gerne måtte komme flere mænd ind i ridesporten :o) Nu har jeg heldigvis også en dejlig kæreste, som faktisk er blevet helt tosset med at ride, til trods for at han var bange for heste da han mødte mig smiley Han er stadig ved at lære, men han synes det er rigtig spændende, og er blevet så glad for min part, så vi køber hende sammen nu, med min mor iblandt også smiley Det er en lettelse. Men tror at mange mænd ikke "tør" ridning, da rigtig mange er bange for heste, og så det "pinligt" at stå frem for vennerne og sige at man faktisk synes det er sjovt osv...
    Snakkede med kæresten om det så sent som igår, og der sagde jeg, at jeg netop synes man er en rigtig "mand" hvis man tør stå frem og holde ved sin holdning til det, istedet for at bakke ud og hoppe med på vognen, bare fordi man "skiller" sig ud, fordi det er en "tøsesport" som de fleste siger..
    Jeg håber sandelig at vi får mange flere mænd/drenge at se på krikkerne, for det er som du siger, meget afstressende, og befriende at komme en tur i skoven smiley

Sorry for det lange indlæg smiley

• #3   18. apr 2011 Krikken ( nu som fuldendt hippie ) .: Ja du har helt ret i dine pointer. Det er jo nok det med at det blandt andet tager noget tid, før end man når til det punkt, hvor der for alvor kan komme noget aktion ind i billedet smiley .. Og ja, det letteste er jo, hvis der så også er en hest, som han kan ride på. Mine heste står opstaldet på et islænder sted, så der har vi haft lånt en islænder til ham, det er ikke den største hest, men de er jo stærke som okser, så det er nok en meget god begyndelse smiley
    Et mandehørmehold på rideskolen, det var en god idé smiley Jeg tror jeg vil spørge ridelæreren på rideskolen, om ikke det kunne arrangeres smiley

• #4   18. apr 2011 Anette N: Du har helt ret, det har jeg også sagt til min kæreste, at det er mere mandigt, at turde, at stå ved, at man kan lide at ride, end bare at følge med strømmen, fordi man syns det er pinligt at skille sig ud.

Hvor er du heldig at dig og din kæreste har købt hest sammen ! smiley Ville ønske det var mig hehe.. Tillykke med jeres hest.
    Hvordan nåede i der til? Hvad gjorde du smiley ?

Du skal ikke undskylde, det var vist mit indlæg der blev noget langt haha

• #5   18. apr 2011 Altså jeg har en kæreste hvis mor er hesteavler. Han elsker sit værksted højt og nyder at gå derinde. Hvilket jeg også gør, selvom jeg ikke ved så meget om maskiner - endnu smiley
    Jeg får så lov at ride en af hendes heste når jeg er derover, men han kan jo ikke lade med at komme ud at kigge hvordan det går med os, så spørger han lige sin mor ad, og så tøffer han lidt ind i værkstedet igen, så går der en 5 - 10 min og så står han og kigger igen.
    Han har da sagt han skal med ud at se stævne bare en enkelt gang smiley
    Men vi kan da starte med at tage op og se DM i spring, så kan jeg sætte ham lidt ind i reglerne. Det er nok det der er mest spændene, når man nu ikke lige ved hvad det går ud på, og man elsker maskiner smiley
    Så mon ikke han også kommer op på en hest på et tidspunkt? smiley Han kan jo starte med at sidde på den smiley

• #6   18. apr 2011 Min kæreste er glad for heste og har gået til ridning også, men det er dog lang tid siden. Han er ude og rejse og kommer hjem om 2 uger efter at have været væk i et halvt år. Og da jeg købte ny hest i marts, som er noget større end min ældrere hoppe, var hans første kommentar: at den passer perfekt i størrelsen til ham. Han er meget mandlig på nogen områder og på andre områder så vil han nok hellere ride end at se fodbold, hvilket slet ikke interesserer ham. Så når han kommer hjem om 2 uger står den på en masse ridning sammen med ham og mig smiley kan slet ikke vente længere til han kommer hjem smiley

Min x deltog faktisk også engang i mellem, selvom det ikke var hans interesse, men han syntes hestene var søde smiley

• #7   18. apr 2011 altså hvis jeg kigger på topryttere så er de fleste bestående af mænd.

Piger har mere deres heste som kæledyr/børn/hygge hvorimod mænd ser det som en sport der dyrkes. Pigerne går på rideskoler imens drengene bliver undervist hjemmefra og har deres egne...

sådan er mit syn på det og det er hvad jeg har oplevet.

• #8   18. apr 2011 hehe jamen han startede faktisk med at sige at han gerne ville have den hest jeg har, da han føler sig tryg ved hende. Og hun passer på ham når de tøffer rundt, det er så tydeligt.:) Det har han mærket fra første gang, og så synes han det var en fed fornemmelse at kunne styre 600 kg råstyrke smiley Så har vi taget den derfra, så hver gang han er ovre hos mig, giver jeg ham en ridetime eller vi smutter en tur i skoven, hvor vi fx. skiftes til at ride, eller jeg låner en venindes hest smiley Han tør dog ikke prøve andre en min endnu, men hva pokker, han er også grøn i faget jo smiley

Beslutningen om at købe hende sammen faldt faktisk idag, og han var med på den med det samme han hørte det, så det dejligt smiley

Men havde ALDRIG fået ham med op på krikken hvis det ikke var fordi vi gik på kompromis, da han meget gerne ville lære mig at stå på skøjter (er pisse bange for at vælte på sådan noget skidt!!!!), så dengang lød aftalen at jeg tog med i skøjtehallen, hvis han tog med i ridehallen, og tjah, så var begge dele jo sjovt for os begge, så nu deler vi vores interesser smiley

Kommentér på:
Flere mænd til ridesporten - hvordan?

Annonce