{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fanden er....
  • #1   13. apr 2011 Det lyder ulækkert, men det gør jo ikke ondt at blive spist når først de er døde. Og de lyder jo umiddelbart som om de andre ponyer er ved godt huld.
    Det er noget makabert at de bare ligger opskåret mellem nogle træer
    Men jeg kunne dælme ikke fodre mine egne heste til mine hunde og katte.

• #2   13. apr 2011 Jeg er bange for at politiet måske ikke ved så meget om det, og når mange af dem er ifol ser de jo "tykke" ud alligevel -_- Synes de skulle få sig en dyrlæge med derud under alle omstændigheder.

• #3   13. apr 2011 HA.. Jeg læste en artikkel i går eller for to dage siden fra samme sted, hvor alle, også mig, blev forarvet over, at heste lå døde på egendommen og forholdene. Så fik man lidt ondt af den gamle mand, som ikke længere kunne klare alle hestene, og han havde jo prøvet at sælge dem... Hmm, nu kommer det så frem, at hestene ikke bare ligger og dør, men bliver skudt. Så er det jo ikke længere syndt for manden, han kunne jo også bare give dem væk, han er jo åbenbart klar over, at han ikke længere magter dem. "der er ikke rigtig nogen der vil give noget for dem".. Hmm, så er det altså et pengespørgsmål.. Hvad tjener han på at skyde dem? Gratis katte og hundemad, jo jo.Hvis manden har jagttegn, må man så godt selv skyde sine heste. Jeg ved man selv må aflive sin hund eller kat hvis man har jagt tegn.. Det virker meget mærkeligt at skyde sine egne heste og fodre andre dyr med det, men hvad gør vi med grise og kør? Hvor tror i jeres barf kommer fra? Spørgsmålet er bare, om han VED HVAD HAN GØR, så hestene ikke bare ligger og forbløder eller på anden måde har smerter under "aflivningen"... Men begrundelsen for at gøre det, er da mærkeligt, og jeg må da også indrømme, at jeg sys det er makabert, men når man tænker nærmere over det, så er det jo også sådan man afliver/slagter grise og kør.

• #5   13. apr 2011 K-jack og Cassi L
    Som svar til nogle af dine ting.. Hvis manden evt er registreret landmand, må han gerne skyde sine dyr selv med boltpistol.
    Umiddelbart ved han, hvad han laver, da enhver slagter vil bruge samme procedure, som han beskriver. Skyd den med boltpistol og skær halsen op derefter.
    At jeg personligt ikke synes, det er særlig lækkert, at man fodrer sine dyr med kød, der er i forrådnelse, det er en side af sagen..
    Men ser jeg bort fra det, så er der så mange heste pt på markedet til ingen penge, og rigtig mange af dem skifter hjem gang på gang, så jeg synes egentlig, han er ret ansvarsbevist ved at vælge aflivning ved nogle. Nu er det jo ikke hele banden, han bare har aflivet.

• #6   13. apr 2011 Jeg synes ikke man kan retfærdiggøre det han gør. Det at han skyder hestene er en smagssag men det de får som foder og alt det jern der ligger og flyder. Det er uforsvarligt!

• #7   13. apr 2011 Det er bare rigtig synd for hestene og sikkert også for dem gamle mand! Han er jo tydeligvis ikke rask!

Jeg ved at Nyt Hesteliv er inde over sagen, så i skal ikke være bekymret for hvad politiet kan finde ud af. Nyt Hesteliv håber vidst på at kunne tage nogle, hvis ikke alle af hestene i varetægt.

• #8   13. apr 2011 Nej nyt hesteliv kan ingenting gøre fordi politiet ikke mener der er noget i vejen derude.

• #9   13. apr 2011 Regitze Fiskbæk .
    Hvad får de som foder? Fordi det har jeg ikke lgie kunne finde nogen steder?
    Men ja foldene trænger til oprydning.

Maria B
    Nu er nyt hesteliv jo også ret glade for mediesager, også selvom det ikke er dyreværnsmæssigt nødvendigt. Jeg kunne godt ønske, de brugte krudt på nogle alvorlige vanrøgtsager. Og i stedet for at forsøge at aftage disse heste, så skulle man måske hjælpe manden med at få dem afsat til nogle nye hjem.

• #10   13. apr 2011 Noget det ligner savsmuldets muligvis grisefoder.

• #13   13. apr 2011 Line og MiTho's heste

I har nok ret. Men hvem skal hjælpe den stakkel mand? Jeg ville hjertens gerne tage nogle af hestene henover sommeren Men vi har nok ikke plads til dem til vinter. Hvad kan man som enkelt person gøre i sådan en sag. Det vigtigste er jo at de heste får det bedre. Og så mener jeg egentlig at medie omtale kan hjælpe til at gøre folk opmærksom på at der er et problem, så der er nogen der kan hjælpe...

• #17   13. apr 2011 kan godt være at denne gamle herre ikke ser noget galt i at bruge øde heste til dyrefoder, MEN det retfærdiggør da bestemt ikke at det skal være tilladt at lade store dyr ligge døde rundt omkring. Landmæng lader vel forhåbentlig heller ikke bare store døde køer og grise ligge og "flyde" når de er døde....hvis det var tilladt ville der da være en værre stank rundt omkring. FØJ!

Desuden så håber jeg at dyrlæge samt anden instans kigger forbi og fortæller manden om at ALLE heste skal have pas/ chip osv inden udgangen af året.........sådan noget forbandet svineri!

• #18   13. apr 2011 og desuden lader man vel ikke sine heste få føl IGEN, når man ikke kan komme af med dem man allerede har?!!

• #20   13. apr 2011 Maria B
    Spørgsmålet er jo bare, hvor stort et problem, manden egentlig pt har.. Hans heste er i fin forderstand, og politiet har ikke giveet nogen påtale.
    Ja manden er gammel og kan ikke blvie ved med at passe dem, så han skal da have tyndet ud. Men om der dissideret er et problem pt, det er jeg ikke sikker på ud fra den info, der indtil videre er kommet.
    En vanrøgtsag er det ihvertfald ikke.

Line N
    Ja det er lige præcis den hjælp, han skal bruge..

Regitze Fiskbæk .
    Så du ved rent faktisk ikke, hvad foder, det er de får? Du henviser umiddelbart til billederne, kan jeg regne ud.. Det kunne eksempelvis var klid i en form?

Lisette K
    Helt enig.

• #23   13. apr 2011 De fleste af hans heste har pas og chip.

Jeg ved hvad nyt hesteliv har fortalt mig, ikke noget ud fra billider.

• #26   13. apr 2011 Line N
    Ja vi er helt enige..
    Og først og fremmest vejledning og hjælp.. Men det er desværre ikke Nyt hestelivs kotume...

• #27   13. apr 2011 Jeg er helt klart enig i at manden skal have hjælp!
    Men jeg synes bare også at man godt kunne gøre noget for hestene, for om det er vanrøgt eller ej, så er det i hvert fald ikke optimalt for de heste!

• #28   13. apr 2011 Maria B
    I det man hjælper manden, er det forhåbentlig også hestene, man hjælper..

• #29   13. apr 2011 Det kan vi jo håbe på..
    Men det virker bare sådan lidt håbløst gør det ikke?
    Kunne man ikke samle en folk og tage op til ham og hjælpe med at få ryddet op ved hestene og tjekket om hestene har det godt osv.? Er det måske bare for optimistisk?

• #31   13. apr 2011 Jamen hvad hvis man nu gør det som privat personer?

• #32   13. apr 2011
    Maria B
    Ideen er god, men man bliver nød til først at henvende sig til manden og høre, om han ønsker den form for hjælp..

Line N
    Helt enig, også i sproget smiley

• #34   13. apr 2011 Man kunne jo prøve at spørge ham, hvis der er nogen der ville være klar på det?

• #36   13. apr 2011 Maria B
    Hvis du kan få mandens tilladelse, så er jeg sikker på, jeg kan skaffe nogle folk også.. Men skal man vælge at hjælpe, skal man godt nok tænke over, hvem man tager med, så der ikke pludselig bliver en masse kritik og angreb på manden.

• #37   13. apr 2011 Hvor dejligt!

Ja selvfølgelig! Er der nogen der ved hvordan man kan få fat på ham?

• #38   13. apr 2011 Jeg så et link i en anden debat omkring dette emne med hans annonce på hestene, der var der et nummer du kan ringe på.

• #40   13. apr 2011 Jeg har et tlfnummer fra annoncen herinde, det kan jeg lige sende til dig Maria?

Skal vi ikke blvie enige om, at holde Nyt hesteliv ude af det? Ellers melder jeg ihvertfald pas, da deres intentioner aldrig vil blive at hjælpe....

• #43   13. apr 2011 Jo god idé

• #45   13. apr 2011 Jeg vil med glæde hjælpe, og hestene skal være mere end velkomne til at komme hjem til mig at gå! Bor også kun 20 km derfra!

• #47   13. apr 2011 Lykke & William
    Nu er der jo så en verden til forskel på om man lader et 300-400kg tungt dyr ligge og rådne op til kun skelettet er tilbage, eller om man køber 500g hakkekød og kommer i fryseren! smiley

Kommentér på:
Hvad fanden er....

Annonce