{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

HJÆLP! ALT FOR DOVEN PONY! {{forumTopicSubject}}

Hvad skal man gøre ved en pony som er ALT for doven??

Hun for noget Horsepower, og jeg rider med spore og pisk..?!

Til dressur er hun ved at stoppe hele tiden!
og til spring travede hun nærmest over 50 cm?

hun er en 147 ca. hun er lige fyldt 5...

Kunne i komme med nogle ide'er til denne dovne pony?:)
vil virkelig gerne have noget mere krudt!;)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! ALT FOR DOVEN PONY!
  • #1   12. apr 2011 måske keder hun sig?
    ud på en kæmpe mark, eller ned til strandkanten og lade hende løbe, det er måske sjovere for hende?;)

• #2   12. apr 2011 Har du overvejet at få dyrlægen ud og tage en prøve, og se om der er noget hun mangler? smiley Det kunne være et sted at starte..
    og ellers udnyt det gode vejr til at komme uden for at ride, og lige lægge baneridningen tl side og se om det kunne hjælpe lidt..

• #3   12. apr 2011 Hvad med hendes balance, er den okay? Har hun grundridningen på plads?

• #4   12. apr 2011 ja selvfølgelig som sanne siger først og fremmest få den tjekket rt alt er som det skal være smiley

• #5   12. apr 2011 Når du siger dyrelæge og hvad hun skulle mangle kunne er det så vitaminer og den slags?:)

• #6   12. apr 2011 har hun altid været sådan, eller er det noget nyt der et sket?

• #7   12. apr 2011 min var også lidt ugidelig da jeg fik hende, og fandt så senere ud af at det var pga sadel hun havde gået med hos gamle ejer og at hun var redet forkert, og nu da hun er rask har hun simpelthen fået så meget energi smiley måske har den ondt et sted??

• #8   12. apr 2011 og jeg rider med spore og pisk..?!

den keder sig måske. du rider for kedeligt.

• #9   12. apr 2011 Måske hun mangler vitaminer, mineraler?
    Få dyrlægen til at tjekke.
    Du kan også købe noget tilskud der skal i foderet som kan friske lidt op.
    Måske hun bare syntes at det i laver er røv kedeligt, så prøv noget nyt ;O) Flere heste bliver dovne i fældnings sasonen, her kan man få et tilskud ;))

• #10   12. apr 2011 hun kan have ondt et sted, eller mangle noget mineraler eller vitaminer.

• #11   12. apr 2011 Vil som de andre sige at det ikke er en dårlig ide at få hende tjekket igennem af dyrlæge.
    "noget Horsepower" synes at det er din fornemmeste opgave som ejer at vide hvad din pony får at spise: altså hvad indeholder det, hvilken mængde får den og er den dækket ind med vitaminer og mineraler med den mængde? får den nok grovfoder af god kvalitet.

"rider med sporer og pisk" sporer og pisk er gode hjælpemidler hvis man forstår at bruge dem som en hjælp for at forstærke hjælperne når pony ikke reagerer som den skal - ellers kan du ende med en total schenkeldøv pony og så får du den slet ikke fremad.

Da vi fik vores dreng for 2 år siden var han noget af det mest dovne, overvægtig og schenkeldøv så det gjorde noget. Nu har vi knoklet med det hele i snart 2 år og det er begyndt at gå fremad, men ikke noget som kommer på et par dage. En ting har jeg fundet ud af "at bruge energi, skaber energi - altså at den skal blive vant til at lave noget om den vil det eller ej.

Hvordan er den i longe - går den fremad der?
    Hvad med på tur - går den fremad der?

Både for din og ponys skyld så prøv at variere din ridning.
    Som en anden også skriver så kan det her i fældningssæsonen være værd at prøve en kur med B-vitamin.

Kommentér på:
HJÆLP! ALT FOR DOVEN PONY!

Annonce