{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gulerødder
  • #2   8. apr 2011 Brug dem som godbidder istedet for som en del af foderet:)

• #3   8. apr 2011 de indholde rogså stivelse og det er ikke godt for heste i større mængder. f.eks. m in hest må kun få få grundet forfangenhed. ved akut forfangenhed er gullerøder forbudt

• #4   8. apr 2011 Gulerødder består af 99% vand så jeg vil ikke mene at det kan skade..

• #5   8. apr 2011 Jeg var til foredrag i tirsdags hvor en foderkonsulent sagde at gulerødder ikke indeholdte andet end vand, og at der hverken var stivelse eller noget sundt deri..

• #6   8. apr 2011 Gulerødder forbedre hestens systemt, derfor man blandt andet givet dem hvis hesten har kolik. Vi har før kørt et helt læs ud på hver fold med 3 heste på hver. Det er mest vand de indeholder så de skader ikke. Giv din hest det den vil spise, skær evt. Lidt ned på dit foder med høj stivelse.

• #7   8. apr 2011 sjovt min dyrelæge forbød det så o.0

• #8   8. apr 2011 Ja det lyder meget mærkeligt for de er rigtige gode for systemet.

• #9   8. apr 2011 Får min blev lånt ud fik han flydt krybben op hver dag, så når jeg havde været der kom han altid ind til en krybbe fyldt med gulerødder. smiley

• #10   8. apr 2011 Der er lige så mange meninger om det, som der er gulerødder i denne verden.

Jeg har også altid fået anbefalet gulerødder, når mine hesteh har haft kolik. (har udskiftet det normale foder, med gulerødder i dagene efter kolik.)

Så jeg ville skære en lille smule ned på det normale foder, og så give 0,5-1kg. gulerødder om dagen.

Hesten elsker det! og det er sundt! smiley

• #11   9. apr 2011 Da markus blev tilreden hos min underviser, fik alle hestene der ude en trillebøre gulerødder hver inde i sin boks hver dag, så viile ikke sige der sker noget ved at give dem det, hvis man bare lige vænner hesten(e) til dem smiley

• #12   9. apr 2011 Vores får ca. 5 kg. hver om dagen, da min far har læst at det er rigtig sundt for dem.

• #13   9. apr 2011 Min får også 5 kg om dagen.

• #14   9. apr 2011 Havde faktisk overvejet at oprette et spørgsmål vedr. gulerødder som del af diæt da jeg også selv synes at der er rigtig mange delte meninger om gulerødder.

Synes at jeg overvejende har stødt på flest kommentarer om at gulerødder er et glimrende fodermiddel med mange fibre der er med til at holde godt gang i maven. Indeholder praktisk talt ingen kalorier selv i større mængder og er derfor godt som fylde i en diætkost.

Har med vilje holdt lidt igen da jeg var i tvivl og lige pt. får han ca. 3 gulerødder i skiver sammen med sine vitaminer og mineraler - så er der lidt i krybben der gør det mere interessant + 1 æble i skiver (dette fordelt
    på 2 fodringer) når han kommer fra fold er der et par gulerødder i krybben og en meget fornærmet pony hvis der mod forventning ikke ligger små orange rødder og venter smiley

Næste vintersæson vil jeg overveje at fodre med en noget større mængde for at give god fylde i mavsen, for roepiller eller grøntpiller gider han ikke.

• #15   9. apr 2011 Jeg har 3 heste som deler 4 sække gulerødder om ugen. Min ene pony er dog ved at være træt af dem og kaster dem ud af krybben for at spise sit foder først og derefter går han igang med gulerødderne. De fik flere i vinters da der var frost og gulerødder indeholder som sagt meget vand. Bruger også gulerødder som godbider smiley

• #16   9. apr 2011 Jeg fandt lige dette:

"Kolik er et symptom på, at hesten har ondt i bughulen, "ondt i maven"

"Man ved ikke, hvorfor kolik opstår, men nogle forskere antager, lidelsen opstår, fordi foderet bevæger sig den forkerte vej (antiperistaltik).
    "

( http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=399/sprog=1/grp=7/menu=12/ )

Hvis man går ud fra det, så vil det for mig betyde at man kan give gulerødder til en kolikhest, for at få orden i sytemet igen..

Ligesom vi andre kan spise chips (kun med salt på) og drikke cola (med rigtig sukker i) når vi skal have orden i maven..

Det betyder jo ikke vi skal spise det efterfølgende smiley

Så når den ene dyrlæge siger man ikke skal give mange gulerødder, er der sikekrt tale om en sund og rask hest smiley

• #17   9. apr 2011 Før sikkerheds skyld vil jeg holde den mængde gulerødder jeg giver nu nemlig 1-3 stk. Da jeg ikke har lyst til en forfangen hest igen

Kommentér på:
Gulerødder

Annonce