{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

Dressursadel - til en "lige" ryg?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har en oldenborger, der går pt. med en hubertus flexline, ny type. Men mangler lidt støtte i den (knæpuderne).

Hun har engang haft en kieffer på, som så fornuftig ud på hende, men hvilke sadler kan passe til en umarkeret manke, og kort ryg??

Jeg tror disse også er til umarkerede, ret mig lige!: Kieffer, Kentaur, sommer, windsor elite etc.
Om muligt med flexibel bom, hvor man bliver støttet, men ikke låst fast?

Jeg kan finde flest sadler, hvor der står, det er til markerede heste. Det skal helst ikke være med for dybt sæde. Jeg har brugt så lang tid på det, og er helt forvirret, så hvis I har en umarkeret hest, og vil skrive, hvilken dressursadel I bruger til jeres umarkerede, så ville jeg blive SÅ glad.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dressursadel - til en "lige" ryg??
  • #1   6. apr 2011 sommer og windsore bruger jeg selv til min shire.
    ville ikke bruge en kiffer pga. den ikke er særlig flexibel og tit er kammeret meget smalt, det synes jeg er vigtigt at kigge på også : )

• #2   6. apr 2011 Jeg er ikke enig med Tine K ang. kieffer sadler. Nogle af de gamle modeller har ganske rigtigt et meget smalt kammer, men de nyere modeller kan sagtens følge med bde kentaur og sommer. Jeg har en Kieffer Inzell(til salg) som har været brugt til hest med lige og kort ryg(ingen andre kunne bruges - jo kentaur - men den kunne jeg ikke enes med)

• #3   6. apr 2011 Bare vent til du har haft besøg af kit, jeg fik en 5-6 sadler der kunne ligge på min pony smiley Og har nu købt den en lækker som hun anbefalede, så vi mangler bare at få fat på hende igen så den kan blive rettet til smiley

• #4   7. apr 2011 Hehe, mange tak for jeres tips!

Ja, jeg må hellere vente og se, hvad Kit siger til min sadel, men glæder mig så meget, og ville egentlig gerne have en sadel, der støttede mig bedre. Men der er så mange sadler, at jeg slet ikke kan finde rundt i det. smiley

• #5   8. apr 2011 Jeg er blevet rigtig glad for Trekkers nye flexible inspiration. Virkelig dejlig blød sadel for både hest og rytter. Jeg får et rigtig godt sæde i den, uden det er alt for dybt. - og så er den utrolig kort 16½'' - er kun 43,5 cm i anlægsfladen. og den ligger dejlig stabilt på min hest.
    Sadlen er fleksibel, men med masser af støtte.

Kommentér på:
Dressursadel - til en "lige" ryg??

Annonce