{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.382 visninger | Oprettet:

Hostehest - alternativ behandling? {{forumTopicSubject}}

Hej HG, håber i har nogle gode idéer til hvad jeg kan gøre !

Jeg har en super skøn hoppe fra 1997 (altså er hun 14 år nu) jeg har haft hende i tre år til maj og de 3 vintre jeg har haft hende har alle været meget "hostende". Det er ikke så galt hen over vinteren men det begynder sådan omkring januar og varer til omkring maj (altså i disse måneder er det værst..).

Jeg har haft to dyrlæger til at tjekke hende "dyrlæge 1" kiggede på hende i maj 2010 og "dyrlæge 2" kiggede på hende for lidt over en måned siden.

<b>Dyrlæge 1</b>:
Jeg var ikke selv tilstede da dyrlæge 1 kiggede på hende - hun stod hos min underviser, da hun skulle bedækkes her nogle uger senere. Hun sagde, at der ikke var noget at høre på lungerne, men at hun jo godt kunne høre at hesten hostede. Jeg skulle give hende fri og masser af foldtid. Hun mente at det muligvis kunne være en let støvallergi.

Jeg begyndte så og vande høet og det tog det værste og vi kunne begynde at skridte igen - også uden at hun hostede. Så kom Flicka hjem i løsdriften og jeg fortsatte med at vande høet (hvilket de andre opstaldere ikke gjorde så over sommeren stoppede vanderiet igen - hosten blev dog væk). Og den blev faktisk helt væk indtil januas i år, hvor hun så småt begyndte at hoste igen. Jeg fortsatte med skridtarbejde både fra ryggen og i lange liner og det kunne da holde det værste væk. Så skulle Flicka vaccineres her i vinterferien (sidst i februar mener jeg det var).

<b>Dyrlæge 2</b>
Denne gang var jeg selv tilstede. Dyrlægen sagde, at hun kunne høre at hesten trak vejret når hun lyttede på den - hvilket man helst ikke skulle kunne. Men der var ingen "rislen" eller ligende og hun lavede også en "test" for at se om hun kunne få Flicka til at hose - hvilket hun ikke kunne. Hun mente heller ikke at der var noget i vejen og jeg skulle bare arbejde med hende i det omfang hun nu ville være med til. Jeg begyndte så at give Flicka nogle urter ( http://shop.hippolyt.dk/shop/mucolyt-aandedraetskur-224p.html ) og det hjalp utrolig godt i starten. Jeg begyndte desuden at vande høet igen og hosten gik faktisk helt i sig selv.

<b>MEN</b>... nu folede hun i søndags, og ca. siden fredag, hvor jeg stoppede med at motionere hende, er hosten bare blevet værre og værre og værre. Her til morgen synes jeg det var ret slemt i forhold til hvad det plejer at være - og det skyldes jo nok både at hun står meget i boksen (de er lukket inde om natten hende og føllet og så tager hun jo føllet meget med ind i løsdriften så han kan slappe af) og den manglende motion.

Hvad pokker kan jeg snart gøre? - De kommer over på wrap hurtigst muligt, det er klart! De står i halm, men jeg synes ikke det er meget støvet og da de jo står i løsdrift er der konstant frisk luft. Jeg er begyndt at tænke i alternative behandlingsmetoder, men jeg kender ikke rigtigt nogle og det skulle jo også være noget som med 99 % sikkerhed virker, ellers ved jeg at min mor ikke vil betale for det og pengene har jeg altså ikke selv, som det ser ud lige nu.

Jeg håber inderligt at i har nogle gode idéer for jeg er totalt på bar bund her. Jeg vil gerne have hosten væk hurtigst muligt, så hendes lunger ikke tager skade.
Knus Frederikke !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hostehest - alternativ behandling?
Kommentér på:
Hostehest - alternativ behandling?

Annonce