{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Når man ikke kan have egen hest {{forumTopicSubject}}

Jeg vil sige, det har været fristende at få egen hest igen efter, at min pony blev aflivet. Dog har jeg måttet "nøjes" med en part, og det er sådan set også fint nok. På min part har jeg faktisk kun mulighed for at ride på ridebane, og jeg savner ærlig talt lidt nogle ture ind imellem. Jeg har snakket med mine forældre om egen hest (det er jo helt klart det, jeg aller helst vil), men det kan ikke komme på tale, og jeg ville være enormt ked af at skulle af med min nuværende part, for han er rigtig dejlig. At låne en hest vil jeg heller ikke, for jeg synes det er spild af penge, som jeg i stedet kunne spare op til min egen en skønne dag.

Men nu tror jeg endelig, jeg har fundet løsningen. Jeg vil holde øje med en gratis part, som jeg kan ride tur på bare 1-2 gange i ugen. Så kan jeg kombinere det med min nuværende part og beholde det hele, som det er.

Ærgerligt at de heste skal koste så pokkers mange penge. Mine forældre er i hvert fald skræmt over de dyrlægeregninger (som også var ekstreme) dengang jeg havde min egen ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når man ikke kan have egen hest
  • #1   5. apr 2011 Hvis du finder en hest at låne, skal lånet ikke koste noget, kun de udgifter du har.. ?

Men lyder da fornuftigt.
    Jeg stod selv i samme problem, at jeg gerne ville have en ny, men pengene til opstaldning og køb simpelthen ikke var det til..
    I stedet for rider jeg for en avler, hvor jeg har en hest som min egen (se evt. forbi Linette) - og det fungerer bare skide godt.. Dog skal man jo så være helt iindforstået med, at hesten pludselig kan blive solgt, men det er så skyggesiden af at låne en hest gratis, hvor alt bliver stillet til rådighed, også bil og trailer, så jeg kan køre i ridehus, når vejret ikke er til at bruge banen hjemme på gården..

Men dette var måske også en mulighed?

• #2   5. apr 2011 Hmm, kan godt se det er lidt problematisk :/.
    Men det lyder da til at du har fundet en god løsning på det :).

Årh ja de kære heste, de er dog dejlige, selvom de var dyre :).

• #3   5. apr 2011 jeg har ikke min egen hest og har aldrig haft det, har kun levet af at ride andres heste og det har passet mig fint.
    Ved den jeg har nu er jeg så heldig at jeg rider ham kvit og frit og må gøre med ham hvad jeg vil. Jeg har ham alle ugens 7 dage og så længe jeg har ham kunne jeg aldrig finde på at købe min egen,da jeg er alt for glad for ham jeg har nu (:

• #4   5. apr 2011 Det er skisme så træls når man ikke er istand til at holde sit yndlingsdyr: hesten. Jeg må heller ikke få hest før jeg er ude af min sygdom, og der går flere år. Det er fandeme hårdt smiley

• #5   5. apr 2011 Jeg ved godt, at selve lånet ikke koster noget, men jeg skal alligevel betale smed, dyrlæge osv., som jeg i stedet kan spare sammen til min helt egen. For mig virker det bare som at smide en masse penge i en hest, som man bliver glad for, og pludselig er den væk igen. Det kan godt være det bare er mig.

At ride ved en avler kunne være enormt spændende, dog mener jeg ikke, der ligger noget i nærheden. Men det måske værd at undersøge :o)

• #6   5. apr 2011 Og ja, jeg ønsker mig min egen hest af hele mit hjerte, men det går bare ikke, som tingene ser ud nu. Desværre ...

• #8   5. apr 2011 Kohesten smiley

Ja, det skulle nok ikke være alt for tit, jeg satte mig op på hende. Hun ser ellers sød ud ;o)

Jeg må bare holde godt øje med, om nogle savner en skovturspart ind imellem! :o)

• #11   5. apr 2011 Minkevennen

Det har jeg virkelig også overvejet. Jeg er færdig med gymnasiet her til sommer, hvor jeg tager mig et sabbatår. Her ville jeg nok godt kunne have råd til hest, hvis jeg finder mig et arbejde. Dog er jeg stadig i tvivl, når jeg skal læse videre efterfølgende. Så ved jeg ikke om jeg har pengene til det mere ...

• #12   5. apr 2011 Jeg har kun haft part, og det passer mig faktisk fint.. Jeg har hende som min egen, dog kun 3 dage om ugen, men jeg føler heller ikke jeg har tid til mere, din løsning lyder enlig fin nok smiley Jeg savner også at ride tur, men det har jeg desværre heller ikk mulighed for.. smiley

• #13   5. apr 2011 Hvis du laver dig en ordentlig opsparing kan du sagtens have råd til hest under din uddannelse. Man kan ikke leve som konger og baroner, men man får mad på bordet og tøj på kroppen. Det er bare et spørgsmål om prioritering smiley

Kommentér på:
Når man ikke kan have egen hest

Annonce