Når man ikke kan have egen hest {{forumTopicSubject}}
Jeg vil sige, det har været fristende at få egen hest igen efter, at min pony blev aflivet. Dog har jeg måttet "nøjes" med en part, og det er sådan set også fint nok. På min part har jeg faktisk kun mulighed for at ride på ridebane, og jeg savner ærlig talt lidt nogle ture ind imellem. Jeg har snakket med mine forældre om egen hest (det er jo helt klart det, jeg aller helst vil), men det kan ikke komme på tale, og jeg ville være enormt ked af at skulle af med min nuværende part, for han er rigtig dejlig. At låne en hest vil jeg heller ikke, for jeg synes det er spild af penge, som jeg i stedet kunne spare op til min egen en skønne dag.
Men nu tror jeg endelig, jeg har fundet løsningen. Jeg vil holde øje med en gratis part, som jeg kan ride tur på bare 1-2 gange i ugen. Så kan jeg kombinere det med min nuværende part og beholde det hele, som det er.
Ærgerligt at de heste skal koste så pokkers mange penge. Mine forældre er i hvert fald skræmt over de dyrlægeregninger (som også var ekstreme) dengang jeg havde min egen ...
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Men lyder da fornuftigt.
Jeg stod selv i samme problem, at jeg gerne ville have en ny, men pengene til opstaldning og køb simpelthen ikke var det til..
I stedet for rider jeg for en avler, hvor jeg har en hest som min egen (se evt. forbi Linette) - og det fungerer bare skide godt.. Dog skal man jo så være helt iindforstået med, at hesten pludselig kan blive solgt, men det er så skyggesiden af at låne en hest gratis, hvor alt bliver stillet til rådighed, også bil og trailer, så jeg kan køre i ridehus, når vejret ikke er til at bruge banen hjemme på gården..
Men dette var måske også en mulighed?
dec 2007
Følger: 128 Følgere: 102 Heste: 8 Emner: 60 Svar: 672
Men det lyder da til at du har fundet en god løsning på det :).
Årh ja de kære heste, de er dog dejlige, selvom de var dyre :).
jul 2005
Følger: 74 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 174
Ved den jeg har nu er jeg så heldig at jeg rider ham kvit og frit og må gøre med ham hvad jeg vil. Jeg har ham alle ugens 7 dage og så længe jeg har ham kunne jeg aldrig finde på at købe min egen,da jeg er alt for glad for ham jeg har nu (:
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 48 Heste: 1 Emner: 160 Svar: 816
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.971
At ride ved en avler kunne være enormt spændende, dog mener jeg ikke, der ligger noget i nærheden. Men det måske værd at undersøge :o)
feb 2007
feb 2007
Ja, det skulle nok ikke være alt for tit, jeg satte mig op på hende. Hun ser ellers sød ud ;o)
Jeg må bare holde godt øje med, om nogle savner en skovturspart ind imellem! :o)
feb 2007
Det har jeg virkelig også overvejet. Jeg er færdig med gymnasiet her til sommer, hvor jeg tager mig et sabbatår. Her ville jeg nok godt kunne have råd til hest, hvis jeg finder mig et arbejde. Dog er jeg stadig i tvivl, når jeg skal læse videre efterfølgende. Så ved jeg ikke om jeg har pengene til det mere ...
dec 2007
Følger: 91 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 4.006
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Når man ikke kan have egen hest