{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Vinterdækken til Regndækken? {{forumTopicSubject}}

hej (:
står i et lille problem, som jeg tænkte at i kan hjælpe mig med?
min hest er begyndt at få det meget varmt, så jeg vil skifte 400 g. dækkenet ud med et regndækken. spørgsmålet er så om jeg skal give hende et fleece dækken på indenunder eller om det overhovedet er nødvendigt?

så for at korte spørgsmålet ned; kan jeg skifte vinterdækkenet ud med et regndækken, eller skal der et andet dækken under?

takker på forhånd (;

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterdækken til Regndækken?
  • #1   30. mar 2011 Du kan sagtens skifte det ud til et regndækken =)

• #2   30. mar 2011 også uden at skulle have et fleece indenunder? (:

• #3   30. mar 2011 Ja det mener jeg godt du kan =) Men det kommer slf. an på hesten =)

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #4   30. mar 2011 400 gram til nægen med vindjakke har du selv smidt tøjet og løber rundt i t-shirt eller har du stadig lidt vinteragtigt tøj på ;- )

Jeg gætter på det sidste og nej så brat ville jeg aldrig skifte tøj på krikkedyret hvad med at give et OVERGANGs dækken med 150 - 200 gr. på i denne stadig udstadige tid hvor vi stadig kan få nattefrost og kolde morgener, det er hvad jeg ville vælge i dit sted.

• #5   30. mar 2011 Synes det er ret sent at skifte et så tykt dækken o.O. Men når du nu skal gøre det, så syntes jeg regndækken med fleece under er fint, jeg gjorde det selv med min da hun for ca 1 mdr siden skiftede fra hendes 400 g.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#6   30. mar 2011 hvad der er sent for nogen er nødvendigt for andre, vi kender ikke staldforholdene eller hesten hos brugeren der spørger og for mit eget vedkommende har jeg en mega kuldskær gammel hest der står i en meget kold stald og hun står stadig med 370 gr. og hals og hun sveder IKKE, det var nattefrost i forgårs og det er der så også i hendes boks så det behøver ikke være kaldenderen der afgør dækkenskift.

• #7   30. mar 2011 JM: Min hest fik tidligt dækken på sidste år, da jeg fandt hende gennemkold og rystende på hendes fold, så jeg ved godt hvordan det er med hest der er kuldskær. Men derfor syntes jeg stadig det er meget, det er MIN mening. min hest står i en ældre stald, hvor er kun er et par grader varmere end ude. 370g med hals kunne jeg aldrig finde på at byde min hest, især ikke med de lune solskinsdage vi har haft på det sidste. Men det er jo hver sin mening.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#8   30. mar 2011 Mirakel jeg kan kun sige at jeg kender min hest gennem 14 år og hun har altid det tøj på der passer til det hun har brug for og det er det der er vigtigst og derfor kan trådstarter ikke bruge vores andres hestes behov eller ikke behov for dækken det er det jeg prøver at sige, man skal altid tage udgangspunkt i den hest man står med og det kan godt være at naboen kan være nøgen og har det fint med det men hvis det ikke er tilfældet med den anden så skal den have det dækken på der gør at den har det tilpas hvilket vil sige 33 grader under dæknet (rettessnor fra profesionel massør).

• #9   30. mar 2011 Min gik fra 400 til 200 i går.. og skifter først til regndækken senere..
    Synes der er for stort spring til at du kan gøre det..

• #10   30. mar 2011 i vinters gik min med 350, skiftede til 150 for en lille måned siden, og her en af dagene skifter jeg til regndækken.

Synes du i starten nok skal tage et fleeece under, det giver lige lidt mere, og har din hest det stadig varmt, så tag det af smiley

• #11   30. mar 2011 Jeg vil mene at det er for voldsomt at tage de 400 gram af nu og så regndækken. Vi andre smider jo heller ikke tøjet med de samme det bliver en lille smule varmere ;O) Jeg syntes helt sikkert du skal få fat i et overgangsdækken for hesten lige kan vende sig til det. Jeg skiftede fra 300 grams til 150 grams for en måned siden og for en uge siden fik min regndækken på, som jeg nok tager af ham i weekenden ;O)
    Syntes det er vildt din stadig går med 400 grams :O)

Kommentér på:
Vinterdækken til Regndækken?

Annonce