Dårlig til at smide pelsen {{forumTopicSubject}}
Ja, nu begynder foråret jo så småt og hestene smider pelsen.
Men min er bare ikke særlig god til at smide den, og vi når altid langt ind i sommeren før hun har smidt den - hun er islænder og har rigtig meget pels, så det bliver alt for varmt for hende.
Mange heste er jo allerede begyndt og smide deres pels, men Katla fælder stort set ikke endnu - hvilket resulterer i at hun sveder bare ved at vippe med et øre når det er så varmt som det har været i dag.
Hun er desuden noget sløv for tiden, og jeg tror det er fordi hun har det for varmt.
Er der nogle af jer der har en løsning? Eller kender til problemet?
Jeg ønsker ikke at klippe hende nu.
Jeg har overvejet at ringe til dyrlægen, med henblik på at få taget blodprøver og få undersøgt om hendes vitaminbalance er som den skal være, men jeg tøver lidt - for den tid jeg har haft hende (knap 3 år) burde hun have været dækket ind, men det har hele tiden været et problem..
På forhånd tak for hjælpen..
jul 2008
Følger: 53 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 451
jan 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 112
nov 2006
Følger: 98 Følgere: 106 Heste: 18 Emner: 62 Svar: 1.111
Min tidligere pony Gizmo blev klippet og fik slet ikke sin pels igen hvilket resulterede i at han blev "skaldet" under sadlen, på halsen efter tøjlerne og på skulderen efter dækken.
Jeg købte to alm glas B vitamin piller (han fik 4 stk om dagen) og biotin og gav ham det til der ikke var flere piller. Han blev bare SÅ flot i pelsen rimelig hurtig.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 176
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Mon ikke det er superstriglen:
http://piccinihorses.dk/Tilbehoer---Hest/Strigle-Tilbehoer/Superstrigle---Islaenderstrigle.html
Den har jeg helt sikkert planer om at købe - man kan åbenbart få dem helt op til 325 kr! Så meget vil jeg dog ikke betale for en strigle..
Jeg prøver den og en omgang b-vitamin..
okt 2009
Følger: 38 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 39 Svar: 244
Der hvor jeg nogle gange arbejder med islænder, der bruger de sådan en om foråret, og det hjælper hestene rigtig meget.
Men kan godt sige, at der kommer rigtig meget af.(:
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Superstriglen er prøvet på Maja & Tulle - hjælper ikke en fis..
Men en furminator derimod - den udvikler mirakler!
(link fjernet)
Maja mener det er sommer og har sådan ca. smidt alt pelsen - Tulle er først lige begyndt så det stakkels pus i sin kæmpe shetlænderpels har det jo varmt.
Men den hjælper godt på det! - lige en halv time om dagen eller mere gør virkelig fremskridt.
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
jul 2008
Følger: 53 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 451
- De skak bare have nok pels
Dårlig til at smide pelsen