{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.365 visninger | Oprettet:

Hestepas og chip.. Straffen for at {{forumTopicSubject}}

lade være?

Hej med jer.
Der hvor jeg har mit hestebarn, er der en del heste, som ikke har fået pas/opdateret pas, ejercertifikat eller chippet hestene.
Jeg er en klar fortaler for alt det her, og har haft flere opslag på tavlen dernede omkring dette.
Under næste staldmøde kunne jeg jo tage dette op, men folk på denne gård forstår det ikke, så længe de ikke kender straffen for at lade være, mest fordi det jo ikke er gratis at få pas osv.
Er der nogen af jer, som kender straffen for ikke at lade sin hest chippe, få pas/opdatere passet eller få lavet ejercertifikat? for så kan jeg da fortælle hvad konsekvensen af at lade være er smiley

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestepas og chip.. Straffen for at
  • #1   27. mar 2011 Hov, og der er jo også ansvarsforsikringen.
    Jeg er klar over, at mange har den i deres indbo, men hvis man nu ikek har, og ikke agter at få en, hvad så?

• #2   27. mar 2011 det er lovpligtigt med en ansvarsforikring...og bryder man loven kan man straffes med fængselsstraf i værste tilfælde (ved godt at man aldrig når så vidt men som sagt worst case scenario)

• #3   27. mar 2011 Der er jo forskellige tidfrister for at hesten skal have pas, aller sidste frist er d. 31 dec 2011...Så du kan jo fortælle dem at de skal få det gjort inden...Tror ikke der er nogen straf for at det ikke bliver gjort, ja så er det nok "kun" en bøde man får.

• #4   27. mar 2011 Tjahh ved ikke hvad straffen er.. men de står jo med en hest/pony de hverken kan aflive/slagte eller sælge, da disse ting skal være i orden.. faktisk risikere de at stå med en syg hest som dyrelægen ikke må/vil behandle..

• #5   27. mar 2011 jamen straffen er vel at de står med en hest de ikke kan få aflivet eller slagtet når den engang skal væk her fra.. Så man jo håbe de har god plads i deres fryser.

• #6   27. mar 2011 Men jeg tænker mere om hvorvidt det er muligt at få lavet pas til en hest, som ikke har fået lavet det pas i tide? Bliver der en form for bøde eller ekstra gebyrer eller noget i den dur??

Tak for jeres gode inputs smiley

• #7   27. mar 2011 Ærlig talt, så synes jeg det er lidt for meget. Vores gamle shetlænder på 25-26 år har jeg under ingen omstændigheder tænkt mig at lave pas og chippe hende. Det er der da bestemt ingen grund til!

• #8   27. mar 2011 hvis der ikke er orden i papirerne efter fristen må dyrlægen IKKE behandle hesten hvis den ikke kan identificeres ud fra gældende regler og hestens pas er opdateret med medicinsider.
    For udlevering af medicin som ejeres selv må administrere SKAL ejeren have været på medicinhåndteringskursus ELLER hesten SKAL være udelukket fra konsum i passet.

Har man ikke de ting i orden kan det hele jo gå hen og blive rigtig bøvlet

• #9   27. mar 2011 Regitze Fiskbæk : Det bliver du jo nød til, da ponyen ellers hverken kan aflives eller slagtes når den tid kommer..

• #10   27. mar 2011 Regitze: Vil give dig ret... SYnes de skulle have lavet en aldersgrænse den anden vej... så f.eks heste fra før 90 ikke skulle... Min shetti er osse 25+

• #11   27. mar 2011 Ja jeg ville også sige der skulle være en aldersgrænse. Selvfølglig vil dyrlægen hjælpe et sygt dyr eller aflive det hvis der har smerte. Der er ingen der er så dumme, og som en anden siger så SKAL de hjælpe et dyr der har smerter...

Men hvad værre er synes jeg simpelthen folk har ondt i røven... Hvorfor blande sig i hvad Andre hesteejere gør med deres heste? Det er vel deres problem og ikke en eller anden de står i stald med?

• #12   27. mar 2011 Hvis dèn lov skulle være retfærdig kunne man kræve pas/chip på føl født det år loven trådte i kraft og ikke lave endnu en givtig forrretning for stat og dyrlæger.
    mvh merete
    ps. dyrlæger behandler syge dyr-uden hensyn til regler.

• #13   27. mar 2011 Helle: De spørger ikke endnu, fordi det ikke er trådt i kraft endnu, vi er i en overgangsfase lige nu smiley

Btw, så skulle det her ikke blive en diskussion om hvorvidt det er en god eller dårlig idé. Jeg synes det er en god idé og for alle, der hvor jeg har min hest vil det ubetinget være en god idé, så derfor mangler jeg ikke jeres meninger om hvorvidt det er en lorteidé eller en fantastisk idé smiley På forhånd tak!

• #14   27. mar 2011 Hvis du starter en sådanne tråd kan du ikke forvente at der ikke kommer egne meninger ind:-)

• #15   27. mar 2011 Stald Esmann: Jo, for jeg har blot et spørgsmål. Men okay, det er umanerligt, at folk kan dreje den så let.
    Man behøves altså ikke udøse sin, i dette indlæg, ligegyldige holdning til alting.

• #16   27. mar 2011 Det var ligeså meget et spørgsmål til dig om hvorfor du føler så stor trang til at blande dig i hvad de andre gør der hvor du er opstaldet? Kan forstå du blander dig hvis de ikke bliver passet ordentligt, mangler vaccine eller ormekur men at de ikke har pas kan du da være ligeglad med? Eller...

• #17   27. mar 2011 Jeg ønsker ikke at blande mig i andre folks måder at holde hest på, jeg ønsker blot at oplyse de andre, for jeg tror vitterligt ikke, at de alle sammen er klar over de konsekvenser det kan have smiley

• #18   27. mar 2011 Hør nu her, jeg ønsker ikke at træde nogle over tæerne, jeg ønsker at oplyse mine medopstaldere om konsekvenserne af ikke at lade deres heste registrere.
    Dette er blot til hjælp og ikke til ulempe for disse mennesker.
    Og nej, naturligvis drejer jeg ikke ind til hver eneste heste ejer jeg møder, hvad skulle jeg dog det for? Men jeg føler, at det er min pligt at fortælle andre, der ellers ikke ville få dette at vide andetstedsfra.

Hvis du har et problem med mig, så kontakt mig pr. privat besked!!

• #19   28. mar 2011 Jeg synes så også man kunne have lavet en lidt længere overgang og sagt at heste over en hvis alder som ikke længere var i "brug".. altså små hyggeponyer på 20+ fx kunne få et stykke papir fra dyrelægen på at de ikke behøver pas osv.. men nu er reglerne nu engang sådan..
    Og med hensyn til dyrelægen.. så nix man har ingen garenti for behandling.. skylder du fx penge til dyrelægen, så kan de sagtens finde på at sige nej med mindre du kan betale kontant selv om din hest har ondt smiley (nej har ikke selv prøvet det, men har hørt om flere)

• #20   28. mar 2011 Tja straffen er at man ikke kan få hesten slagtet eller aflivet, eller få medicin til den, og når så man for lavet pas for man en dejlig bøde oveni..

Nej dyrelægerne må ikke nægte at medicinere en syg hest, men så chipper de den og laver pas på den mens de er der.. og jo det ved jeg for kender allerede flere der har stået der..

• #21   28. mar 2011 Hvis hesten ikke har fået det ordnet inden tidsfristen, kan dyrlægen nægte at behandle hesten, hvis den bliver syg.

Kommentér på:
Hestepas og chip.. Straffen for at

Annonce