{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

er det muk..?? {{forumTopicSubject}}

hejsa hger..
jeg har en shetlænder der stamper i jorden med bagbene og svinger med halen når han spiser,.
jeg vil gerne vide om det evt. kunne være muk.. jeg har haft hans bagben oppe og kigget grundigt efter for og se om der var noget sår dannelse, men det var der heldigvis ikke.. men hans hår på koden er væk og han er helt lys han lader ikke til og nyde det når man rører ved det, som de jo ellers gør når det er muk pga. kløe.. er det muk og hvad kan jeg i så fald gøre, jeg har hørt at man skulle kunne vaske benene i sæbevand er det rigtig..?? altså at det ville have en virkning fordi jeg har bare ikke råd til og få dyrlægen ud igen i denne måned..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det muk..??
  • #1   20. mar 2011 Hvis der ikke er sårskorper så er det sikkert ikke mug. Og hvis han har mistet pelsen i koden, så er der noget galt. Du har anskaffet dig en hest og skal den have dyrlæge, så skal den have det. Din hest er irriteret over noget og om i koden.. Ja undskyld jeg er så hård, men hvis din hest ikke kan få dyrlæge når den har brug for det, så skal du ikke have hest.

• #2   20. mar 2011 okay tak for dit svar..
    jeg syntes nemlig også det er mærkelig fordi det er ikke altid han gør.. men det kan jo os bare være fordi han skaver sig.. hehe
    og han har nemlig heller ikke så meget hovskæg, så der kan komme noget lort i det og gi infektioner..

• #3   20. mar 2011 Kijofreg... Selvfølgelig skal man ikke bare tilkalde dyrlægen, hvis man ved at der er skab, mug eller lus. Men hvis man ikke selv ved hvad der er, så skal man jo ikke bare behandle for alt muligt. Så må man tilkalde dyrlægen, når hesten er irriteret af det.

• #4   20. mar 2011 jamen det kommer stærkt an på hvordan en hest den er irreterret, i dag er det desværre blevet sådan at mange heste ejere er blevet for pyldrede omkring deres heste. Der går også de vildeste "røgter" på landbrugskoler omkring at hestepiger skal helst have alting til overpris ellers er det ikke godt nok.. og desværre er det rigtig for virkelig mange hestepiger..
    så jeg vil ikke tilkalde dyrlæge endnu da han ikke er generet på det niavu der gør at jeg vil tilkalde hjælp men der imod gøre som kijofreg siger og prøve mig frem..
    jeg er selv uddannet landmand og ved hvordan man behander syge dyr, da jeg har arbejdet med dyr 5 år.

• #5   20. mar 2011 Alice..Fordi du er landmand gør det dig ikke ekspert i at behandle heste/dyr... Selvfølgelkig skal man ikke bare tilkalde dyrlægen ved det mindste, men du ligger det ud som om at du gerne vil spare dyrlægen, så søger råd herinde. At Hestepiger vil have alt til overpris har intet med at tilkade dyrlæge...Men ja du må jo prøve dig frem og behandle med div unødvendige mediciner og det til skab er ikke noget man bare skal bruge, det er meget giftigt.

• #6   20. mar 2011 Det koster jo ikke noget at ringe og spørge. Måske kan dyrlægen klare det med lidt telefonisk vejledning. måske vurderer han, at der skal én ud og kigge på det.

• #7   20. mar 2011 Han går vel ikke med klokker?? Mit gæt vil også være en eller anden parasit.. måske lus eller skab.. Men det er meget svært at vide uden billeder, måske det kunne være en eller anden form for svamp?

• #8   22. mar 2011 carina p.. jo som landmand får du efter hånden stor ekspertise inden for dyr.. men jeg har prøvet og vakse ham og fandt ud af der var ikke noget at komme efter alligevel.. hans koder seer helt fine ud nu og hårene er begyndt og komme ligeså fint igen..

Kommentér på:
er det muk..??

Annonce