{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.836 visninger | Oprettet:

Et spørgmål ang. suregrow. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg har liget et spørgsmål ang Suregrow fra brogaarden...

Jeg stod med valget mellem flydende feed complex (vitam/mineral) og suregrow..

min dyrlæge anbefalede suregrow og det har jeg også fodret med lige siden jeg fik hende..

Men...
En jeg kender, mener at 600 G til hende er mega meget. Hun forstår generelt ikke doseringen af foderet.. Det er fyldt med korn osv og jeg ved godt at de skal have proteinkilden et sted fra...

Hun har haft med heste at gøre i 30 år, og har altid givet feed complex... og hestede har fungeret på det.. Det er ml vi snakker om for at hestene er dækket ind med feed complex og vi er oppe i mange gram med suregrowen..

Om sommeren skal man stort set halvvere forbrugetaf suregrowen, fordi de skal på græs, men man ved jo ikke hvilke værdier af vitamin/mineral der er i græsset???
Vi giver jo også wrap om vinteren og lige indtil de skal på græs, og der er jo også vitamin/mineral i..

Jeg ved ikke om i forstår min undren, måske i kan give mig en forklaring smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et spørgmål ang. suregrow.
  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #1   14. mar 2011 den slags mennesker vil du hele livet støde ind i det er sandt at man kan nøjes med at give et pumpelsag flydende vit. men hvad skal den ellers have ?

Nu kender jeg ikke din hest men jeg fodre min easy keeper på Suregrow og hun får 500 gr. pr. dag det er stort set ingenting fordelt på 2 måltider så kan slet ikke se at 600 gr. skulle være meget prøv at sammenlign med alle andre færdig blandinger der skal de have 2,5 til 3 kg pr. dag for at være dækket ind og så er der i øvrig minimalt med stivelse i Suregrow.

Jeg fodre wrap min 15 kg pr. dag ved siden af.

• #2   14. mar 2011 det er fordi hun er ung.. kun 11 mdr.... fjordhest.. ja , dem vil jeg støde på tit, men jeg er kun nysgerrig for at høre hvad i andre siger..

• #3   14. mar 2011 Jeg gav min gamle hest suregrow den sidse sommer periode inden han blev solgt, det var rigtig godt for ham. Jeg var yderst tilfreds med det

men er det ikke udviklet specielt til heste på græs? mener da planen var at jeg ville skifte over til icelandpowder fra brogården i vinter halvåret?

er ikke helt sikker, men mener det var sådan. Udover det har jeg været rigtig tilfreds med suregrow

• #4   14. mar 2011 Det kan gives året rundt..

Jeg savner svar på de specifikke spørgsmål..

• #5   14. mar 2011 Du kan gå ind på brogårdens hjemmeside og se en tabel over hvor meget din hest må få. Deruddover står der også hvor meget havre og lucerne de må få ved siden af. Mit føl går aldrig sulten i seng. Han er et år og får 900 gram om dagen. Hans fodeplan er udarbejdet af brogården. Jeg har et harmonisk voksende føl.
    Jeg synes 600 gram lyder umiddelbart som det den skal have

• #8   14. mar 2011 Hvorfor ikke fodre med Spillers Grow N' Win der er kun 5% stivelse i og vejl. udsalgspris er 239kr.

• #9   14. mar 2011 suregrow koster 237.

• #12   14. mar 2011 Så vil jeg meget hellere betale 2kr mere og undgå alt den stivelse!

• #13   14. mar 2011 Der er ikke specielt meget stivelse i suregrow.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#14   14. mar 2011 en plag på 11 mdr. har andre behov end en førdig ridehest, Feed complex ville jeg aldrig give til en plag i vækst men sådan er vi jo forskellige, jeg tror ikke jeg forstår hvad du egentlig søger svar på

Suregrow er et decideret avlsfoder og kan med fordel benyttes til nøjsomme heste da de bliver dækket ind ved en meget lille portion.

Feed complex gives somregel i korn eller andet fyld ala lucerne, byg, majs etc. men så mangler du proteiner som hesten skal bygges op af og skal alligevel udi at mixe alt muligt ved siden af.

Angående sommerfodring med Suregrow skal du alt efter hvor godt jeres græs er skal du reducerer en hvis procentdel men alt det står super godt beskrevet på Brogårdens hjemmeside.

• #15   14. mar 2011 12,5% i suregrow, men til en fjordhest er det bedst at finde et foder med så lidt stivelse og sukker i som muligt og når der findes andre produkter som har mindre, er det da at foretrække for hestens skyld.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#16   14. mar 2011 Karina, i mange tilfælde ville jeg give dig ret men vi taler om en hest i vækst og den skal have noget at vokse af og der er Suregrow efter min spinkle erfaring (30 år) den bedste til den opgave, når man regner stivelses indholdet ud fordelt i gram så er det for

600 Gr. Suregrow 75 gram stivelse pr. dag det er der vist ikke nogen hest der ikke kan tåle.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#17   14. mar 2011 Ved fodring med Spillers Gro´nWin skal hesten have ca. 1000 gr. pr dag der er 50 gram stivelse pr. dag men også en markant dyrere læsning da den skal have 40 % mere per dag.

• #18   14. mar 2011 Man skal jo huske på, at bedømme fra hest til hest. Hver producent er har en vejledning. En tung jyde skal jo ikke have samme mængde som en shetter.

• #19   14. mar 2011 Jeg tror i misforstås mig. Jeg skal prøve at skrive et bedre indlæg en af dagene smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#20   15. mar 2011 Karina sammeligningen er på en hest på ca. 450 kg. udvokset vægt og der vil planen være som jeg har beskrevet derfor vil forholdet ikke ændre sig fordi hesten bliver større eller mindre da det er lavet udfra den samme hest men 2 forskellige produkter.

Christine jeg ville lytte til din dyrlæge han ved hvad han taler om ;- )

• #21   15. mar 2011 Man skal altid vurdere dyret man skal fodre. Kan jo ikke hjælpe noget jeg giver min varmblods samme mængde foder som jeg giver min koldblods, selvom de vejer det samme. Det giver jo sig selv.

Kommentér på:
Et spørgmål ang. suregrow.

Annonce