27. okt 2007 Følger: 103 Følgere: 102 Heste: 3 Emner: 296 Svar: 886
mix'e foder? mix'e foder?
hej.
Jeg står i den situation , at jeg har en hel masse forskellige foderblandninger fra Hestogrytter messe i hillerød som jeg var til for nogen måneder siden,
Jeg vil gerne bruge disse foderposer, ( det er nogen små prøvenogen).
Jeg vil bruge dem som en ekstra "dessert" til min pony, når hun har været på lidt hårdt arbejde,,,
men jeg tænkte på,,, kan jeg godt mixe det hele sammen, i en stor tønde?. eller skal jeg severe det hver foderblandning for sig? eller overhoved ikk severe det?
ps, det er bare som dessert !,
og det alt sammen indeholder primært det samme, da jeg har sagt hvilke prøver jeg skulle bruge , til hvilken slags pony ved alle standene,,, men min gamle pony er solgt, så jeg har ikke kunne afprøve det ved den
mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
Et andet tip vil være at give det ca en time til halvanden før hårdt arbejde hvis du har mulighed for det (samme lille mængde) det vil gøre at al sukker der er i foderet går lige ud i kroppen via tyndtarmen og vil blive brugt som energi direkte når du rider istedet for at skulle fylde på depoterne efter ridning og her gøre at blodsukkeret fare op og ned.
mar 2011
Det er rigtigt at man ikke skal skifte foder fra dag til dag, da hestens tarmfora er lavet til at fordøje det den er vant til. Men det er det den får mest af, dvs grovfoder og den daglige kraftfoder, at give en håndfuld eller to af noget, er lige meget om det er et æble, gulerod el musli det ødelægger man absolut ikke maven af (med mindre det er en lille pony så det fylder hele maven på den)
okt 2007
Følger: 103 Følgere: 102 Heste: 3 Emner: 296 Svar: 886
det lyder som om du har forstand på det !
mar 2011
mix'e foder?