En sadel til umarkeret hest? {{forumTopicSubject}}
Jeg har forsøgt at sætte mig ind i de forskellige sadler, så jeg kan få en idé om, hvilken sadel, jeg skal have, men det er lidt svært (hjælp ).
Nu har jeg en hubertus dressur sadel, og der er mange, der ikke kan ligge på min hest, men hubertus kan altid, men jeg søger mere støtte!.
Hun er oldenborger, bruger dog kun medium bom, kort ryg - 16", kan dog klemme sig i 17" ved hubertus. Ikke ret markeret sadelleje, og lige i ryggen.
Jeg ønsker: Mere støtte, altså lidt dybere sæde, og større knæpuder, uden at låse fast.. Og uden at presse mig eller mine ben fremad e.l. En meget neutral sadel som hubertus på den måde.
Jeg har fundet frem til, at kieffer og hubertus har en mere lige udformning, hvor passier (som slet ikke kan ligge på hende), skulle være mere buet - til markerede manker. Hun har også gået med en kieffer, og den passede, men den låste mig fast, men det gælder nok ikke alle kieffer sadlerne? .
Hvis man skal have en, der kan ligge på en lidt uformelig hest, a la hubertus, er det så kieffer, der kommer tættest på?? Kom gerne med andre bud. Er ved at blive skør af at kigge på sadler *S*
aug 2006
Følger: 1119 Følgere: 1032 Heste: 8 Emner: 23 Svar: 195
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.237
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
En hest med et svært sadelleje vil mange gange ende med et kompromis fra rytterens side - at med mindre du har råd til at købe meget dyr sadel er det ikke sikkert du kan få alle dine ønsker til sadlen opfyldt samtidig med at det er det mest ideelle for din hest.
Men er du i forvejen glad for at ride i hurbertus er du nok ikke så krævende på comfortsiden
En sadel til umarkeret hest?