{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Lyde fra bagebenene hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej ..

Min venindes hest , siger lyde fra det ene bagben af , altså sådan ligesom hvis vi knækker fingre eller et af vores led siger knæk.
Den er ved at være oppe i årene , 19 år gammel ..
Den siger det under ridning , når man trækker med den, når den står i boksen og på folden. Men det er kun nogengange ..
Den tyder ikke på og have ondt og bliver brugt til lettere dressur og skovture og små stævner i dressur .

Hvad kan det være ?
Slid gigt ?
Spat ?
Skal man ikke tage det som noget , er det bare ligesom hvis det knækker hos os mennesker ?
Det er noget hesten lige er begyndt på !

HJÆLP og skriv til mig , så jeg kan sige det til hende , hvad i har skrevet !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyde fra bagebenene hjælp!
  • #1   6. mar 2011 følger med smiley

• #3   6. mar 2011 en pony jeg engang prøvede gjorde det også :-).
    oftes er det uden betydning, min far blev bare irriteret af det xD.

Ville lige ringe til min dyrlæge og høre hvis det var mig, men som sagt er det oftes uden betydning smiley

• #4   6. mar 2011 Altså, når den er så gammel så har det nok ingen betydning, da den jo er oppe i årene, mange heste får det sådan. :O)
    Det er nok slitage, ligesom på mennesker.

• #6   6. mar 2011 Det gør Felix også (:
    Jeg havde dyrlægen til at kigge på det og hun sagde at det ikk havde noget at sige og han går også fint (:
    Det er vel bare som med nogle mennesker som har en tå der siger knæk når de går smiley

• #7   6. mar 2011 Det har ikk noget at sige..

• pernille L
    pernille L Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #8   6. mar 2011 der er Mange teorier om vad det kan være, en af dem er ofte at ledvæsken i ledkapslen kommer i klemme. Ledkapslen er ikke rund som man skulle tro men har en masse udposninger, når hesten bevæger sig kan væsken komme i klemme i en af del af ledet og i det det løber over hvor der er mere plads siger det knæk. Helt ufarligt men hvis han er startet på det pludseligt ville jeg ringe til dyrlægen og høre vad han synes, det er jo helt gratis og så kan i tage den derfra.
    Nogel heste der får det som ældre mindsker klikkeriet hvis man bygger liggamenter og muskler, så det kan være en de at prve hvis du ikke vil ha han klikker. men ellers er det som alle andre siger, totalt ufarligt.

Kommentér på:
Lyde fra bagebenene hjælp!

Annonce