508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvor jeg dog ikke kan fordrage . . . Hvor jeg dog ikke kan fordrage . . .

når folk nogle gange blander sig unødvendigt (:

Jeg stod i dag , og var ved at tage halm . Hvor der så kommer en "voksen" jeg er selv 17 . så de burde da snart regne mig for en på 17 og ikk stadig på 12 som jeg var den gang jeg kom ud på gården. sådan opføre jeg mig sku ikke . hehe . det er som om de "voksne" ikk rigtig ændre syn på en ?

nå ja . Men jeg har så sådan en lille ja ved ikke , en slags vane . for jeg helst ikke tager det halm der hænger for meget sammen i ballen (vi har i en <b>lang</b> periode haft meget dårligt halm der virkelig var mast sammen . det var virkelig ikke til at flå fra hinanden smiley hehe )
så for ikke at skulle bakse med det i boksen hvor ponyen står gør jeg det gerne når jeg tager det op i trillebøren,
Så derfor tager det mig lidt længere tid at tage op i min trillebør , det skal siges ingen stod og ventede på mig . så det vel mit valg at jeg ikke gider at bakse med det i boksen , så får jeg det bare i skoene og på sokkerne . og der er intet værre en hø på sokkerne i et par læderstøvler. hehe . nå men Så kom hende den voksne . og sagde . hvorfor gør du ikke bare sådan her . blah blah et eller andet jeg ikk fik fat i og rev greben ud af min hånd og begyndte at "skovle op" hmm . Så sagde jeg hvorfor jeg hellere ville gøre det på min egen måde . hvor jeg så får følgene kommentar slynget i hovedet ". . . Blah blah . her har vi stine 2 år" . . . Jamen tak . smiley Det blev jeg lidt muggen over.
For synes det er fint folk prøver at hjælpe , men så længe man ikke gør nogen skade skal man da have lov til at gøre tingene på sin egen måde uden at få et eller andet slynget i hovedet som om man er dum over at have sin egen måde ?. For blev lidt stødt over den der .
Kan godt være det bare er mig der er sart . Men det er da træls at de "voksne" ikke altid behandler en ordenligt . hehe :o)

Sys nogle gange der er nogle af de ældre nogle , på rideskoler der elsker lidt for meget det der med at styrre . eller tager jeg fejl ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor jeg dog ikke kan fordrage . . .
  • #1   6. jun 2006 Sikke dog en dum ko...
    Jeg gør også sådan som du gør med halmen. Vi har nemlig også fået et læs der er mast hårdt sammen. Og jeg er 28, så du kan roligt sige til hende, at det ikke kun er stine 2 år der gør sådan smiley

• #2   6. jun 2006 Du har fuldstændig ret smiley
    gik engang på en rideskole, hvor de også altid skulle rette på en. Hvis gjorden f.eks. faldte ned mens man bar den ind i stalden, og man lige selv skulle til at bringe den på plads, kom de "store" løbende, gav mig den hådt i hånden og sagde: "Du må snart lære at holde ved den gjord når du går" . Altså for det første er det min egen gjord, og for det andet er det ikke med vilje den falder ned. Og konstant skal de rette på en, lige som man endelig er alene på ridebanen, kommer de gående og skælder mig ud, hvis f.eks. hesten ikke lige gider lave en ordentligt schenkelvigning.

Det self. iorden hvis de kommer og siger det ordentligt til mig, og prøver at give mig gode råd, men de smider ordene i hovedet på mig, og går derefter igen. Det kan man godt blive lidt såret over smiley .

Men ja, du har ret, generer det ikke nogen, har man lov at tage halm osv. på sin egen måde! smiley

• #3   6. jun 2006 Sussi . Hehe tak d;

Ja halmen har ikke været så medgørelig på det seneste synes jeg . Håber det blir meget bedre næste år . Meget af det har også været støvet synes jeg. så nogle dahe har jeg undladet at give hende . hvor det kunne undlades . det skal jo ikke sættte sig i lungerne - hurra for hø så ;P hehe (:

• #4   6. jun 2006 Det er for latterligt at folk ikke fatter at blande sig uden om..
    Det er din hest - ergo - det er dig der bestemmer hvordan tingene skal gøres...

Hvis de prøver på at hjælpe med ridningen en dag hvor hesten er dum eller lign. er det da fint nok hvis det bliver sagt på en ordentlig måde..

Men ligegyldige ting - så som hvordan halmen bliver støet skulle de måske bare blande sig uden om...

Det vigtigste er vel at hesten får halm og ikke hvordan det bliver givet...

• #5   6. jun 2006 Frederikke . Ja ihha . Der var en gang en "voksen" over 40 . Men stadig bar en af de latterlige smiley hehe Hun sagde til min veninde at hvis ikke hun akskaffede sig at par læderridestøvler kunne hun ikke ride . Så ville hun bare falde af hele tiden . øhh . Min veninde rider hygge og tur . og har haft hesten i 3 års tid ? og er vist aldrig faldet af den . Hvad er det for noget at sige ?

Inden jeg flyttede ud til den gård hvor mig og chilli står nu . havde jeg det også bedst med at være der når der ikke andre. for følte at man blev holdt øje med . det skummelt. hehe

• #6   6. jun 2006 thea . nemlig . tak smiley hehe . nok også lidt derfor jeg blev lidt såre og stødt over den kommentar t . Min lille chil har det fanmer som blommen i et æg . Så er min beslutning hvorn jeg vil gøre det . hvis jeg ikke behandlede hende ordenligt var det skam noget helt andet . så skal folk blande sig !!

Inden for ridningen er det fint . Hvis det man laver er helt hat og briller . eller hvis man blir talt ordenligt til (:

• #7   6. jun 2006 Hmm sikken en tante, det er vist det man ved en mand ville kalde "small dick syndrom".

Kan sagtens følge dig, har oplevet en masse lignende dengang jeg havde mine heste på rideskole.

• #8   6. jun 2006 Jeg synes at på min rideskole er det meget sådan. at børnene vil følge deres mødre. Der er to mødre der "bestemmer dernede". nu vil døtrerne osse gøre det.. Jeg havde Charlie dernede og jeg havde fået ham derned før en af pigerne på rideskolen. Så sad jeg og hende pigen der sammen med nogle andre piger. Så Pludselig siger hun "Jeg synes altså at det er åndsvagt at folk som der vil ride ture og rider lidt "Sandkasse ridning" ikke burde have deres ponyer hernede, det er faktisk kun for dem der springer stævner! Og så vidste jeg at jeg var den hun talte om! Da jeg var den en eneste af os piger der sad og snakkede som ikke er ellevild med spring!! At hun mente mig og min storesøster. Og hun plejer aldrig at kunne fordrage os.. Så fortsatte hun: "En anden grund til at jeg synes at "Slaske rytterne" skal skride med deres kedelige ponyer! Er at de tar alt vores foldplads. Deres ponyer har jo ikke brug for at komme ud når de ikke en gang skal springe..

Så er det lige at jeg tænker"Nu er det lige såadan at jeg godt kan li at springe bar det ikke bliver for højt! Og når jeg rider dressur(som jeg gør for det meste dernede fordi jeg ikke har en ridebane) koncentrerer jeg mig faktisk.. Og når jeg rider nede i skoven kan jeg aldrig forstå dem der aldrig har prøvet at ride i skoven skulle til at gøre det.. Jeg hader os når hun sir' jeg tar hovslaget! Bar fordi hun skal skridte imens hun bøjer af! Jeg kommer den anden vej fra så det er mig der har hovslaget! Jeg vil ikke sige imod! Da alle er forgabt i den pige og det kan jeg ikke ta sådan noget!

• #9   6. jun 2006 Grunden til jeg ikke vil sige imod er fordi at alle er forgabt i hende så jeg ville blive holdt ude..

• #10   6. jun 2006 Det kommer du nok til at finde dig i længe endnu...

jeg har prøvet det samme for npogle år siden, med en ehm... Kælling... som hele tiden skulle blande sig i den måde jeg gjorde tingene på...

Først va det galt den måde jeg mugede hos en hest på(øhm... måske hun burde overveje at hende egen boks ikke tømmer sig selv), og senere var det den måde jeg longerede på...

Hun spurgte hvor jeg lagde den op over nakken, og jeg forklarede hende det, og så fik jeg smidt i hovedet at det var forkert, og jeg skulle lade være med at tro hun ville gå til angreb...

Ehm... Hun kunne da bare blande sig uden om...

Det værste er når der er nogen som er ældre end en selv, der mener at alderen er bestemmen de for ens viden om heste... De tror tit de er klogest, selvom de måske kun har haft med heste at gøre i 2 år... Jaj... når jeg er yngre så tæller de 10 års erfaring man har mere end dem åbenbart ikke smiley

• #11   6. jun 2006 håh! Her har jeg ret meget at fortælle om... skal forsøge at fatte det i korthed;)
    Jeg stod før på en rideskole.. Der er en rideklub der har rideskole.. En dag skulle der være stævne og jeg skulle ride og havde varmet op (puljeopvarmning).. så skulle jeg finde en saks for der var noget på mine bandager der skulle klippes af... så går jeg ind i sadelrommet og skal hente min saks.. der træffer jeg klubbens leder som smeller døren bag mig så jeg ikke kommer ud fra sadelrummet igen og så skælder hun mig ud fordi der ligger så meget rot i den sadelbod og hun siger "ikke prøv med at sige det ikke er dit, for jeg ved da hvad der er dit udstyr!" Jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre! JEg kom mig jo ikke ud for hun spærrede døren og udstyret var faktisk min venindes! JEg skulle ride om 2 ekvipager og der stod klubbens leder og spærret døren! Hov jeg var irriteret og frustreret... jeg kom mig sagtens ud og fik redet, men det gik ikke så godt som det kunde ha gået... og bagefter jeg havde redet hentet hun min mor og fortalte hende hvor dum og fræk jeg havde været mod hende... Min mor sagde bare jaja og sådan, men egentlig forstod hun at det var lederen der var dum... HELDIGVIS!!
    Altså man sperrer ikke vejen for en lille pige på 13 år der er stræsset nog fordi hun har dårlig tid og skal ind og ride stævne! grrr.. dumme dame...

Har også oplevet det med folk der skal rætte på andres ridning, mugning og sådan der... Men nu står jeg opstaldet på en gård 3 min fra der jeg bor og der er det kun jeg og min søs der rider, de 6 andre heste er travheste og det er rigtig flot at stå der!
    Ingen sure kommentarer og sådan!
    Tiril R

• #12   6. jun 2006 jeg kender godt den måde de voksne er på over for en selv om men er 17..

jeg var lige flydt 16 eller 16 og 4 månender mere præsis. men sås snakker mig og min veninde mens i skridt af hvornår vi skulle fest igen..

Og pludselig ride en voksne op ved siden af os og siger siger et eller andet med vi er ikke gammel nok til at drikke og alt det der pis.. jeg havde sådan en lyst til at fortælle at jeg havde holdt fester mange gang før og havde prøvet at været fuld op til flere gang. men hvorfor blandet hun sig englig det var pisse træls..

• #13   6. jun 2006 vale . hehe det udtryk har jeg så aldrig hørt før . uddyb ;P ?

• #14   6. jun 2006 <b>Camilla med dejlige Charlie <'3 </b>

ihh, der er ikke noget værre end folk der tror de ejer det hele . bare fordi de selv får i hoved og røv .

Jeg ville sku være mere stolt af det "lidt" min pony kunne hvis jeg selv havde haft inflydelse på det , end hvis jeg havde købt mig til det . det er bare MIN mening , mange der ikke har det sådan . heh men jeg sys ikke det er noget at blære sig over at man tilfældigvis har købt sig til en af de rigtig smarte det kan gå M klasser ., hvis ikke man selv har gjort noget for det , ud over at betale selvfølgelig smiley hehe

• #15   6. jun 2006 <b>camilse</b>
    ja det tror jeg sku du har ret i .
    også det med alderen . så snart man er ung tæller ens mening ikke selvom den er nok så fornuftig og rigtig ! hmm

<b>tiril</b>
    Dumme dame . ja det har du helt ret i . det var dog barmligt . ihh . heh

• #16   6. jun 2006 <b> -*ChelinaElskerTarzan*- ! </b>
    rart at vide at der da er flere md på den vogn . Dumme halm sæson smiley hee

<b>Winnie smiley GRK smiley P</b>
    Ja det kommer da ikke dem ved .det er sku da jeres forældres opgave at styre det . hvis ikke de mener i er gamle nok er i det ikke . Hvis de synes det er okey. så er det , det jo også smiley når det har ngoet med hjemmet gøre . Skal de altså slet ikke bande sig . med mindre det er noget helt galt .

Kommentér på:
Hvor jeg dog ikke kan fordrage . . .

Annonce