633 visninger
|
Oprettet:
Opdragelse af hingsteplage {{forumTopicSubject}}
Sad lige og læste om alder på hingste og hvornår de bliver hingstede kontra opdragelse.
Sidder så nu og tænker lidt på hvordan i opdrager jeres hingsteplage?
Jeg selv har 2 unge herrer og de er vidt forskellige.....men fortæl gerne om jeres erfaringer og hvad i finder godt som træningsmål mv.
apr 2007
Følger: 82 Følgere: 84 Heste: 18 Emner: 166 Svar: 1.729
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 14 Emner: 138 Svar: 1.644
Alle vores Mustang plage er opdraget fra dag et og det med stor succes. De er alle nemme og rare. De fløjter da lidt efter hopperne, men det skal de også ha lov til, men de går stille og roligt. Der er ikke noget forsøg fra deres side på at opdrage os, hvilket kan være et problem med nogle hingste/plage.
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
Det er ihvertfald min erfaring, at man skal være ret så tydelig i sine signaler.
Dog er der jo virkelig forskel - nogle er ganske lette, at have med at gøre, men andre har et helt andet "drive".
Jeg fik en ny ung herre hjem i forgårs og der hersker vist ikke nogen tvivl om, at han kommer til, at kræve mere arbejde fra min side af end min anden hingstebasse gør
Han rejser sig og "springer i luften" og der står virkelig "energibombe" skrevet i øjnene på ham....- en skøøøn dreng, men han vil kræve mere af mig rent opdragelses og træningsmæssigt.
Opdragelse af hingsteplage