{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva gør jeg??
  • #1   2. mar 2011 I hvilken situation gør han det? På banen, i naturen? Hele tiden, eller kun når I er alene fx?

Hvordan ved du han ikke har ondt? smiley

• #2   2. mar 2011 sådan en pony havde jeg os da jeg var lille. Det var bare fordi hun fandt ud af hun kunne smiley

• #3   2. mar 2011 en hest (eller pony) gør det ikke, bare for at gøre det. Den har gjort det engang, for at slippe for noget - hvad det så er, kan være svært at sige - og så har den lært at den slipper ved at stoppe. Så det kan sagtens være fordi der er sket noget ubehagligt for den, og så har den fundet ud af at den slipper for det, ved fx at stoppe og nægte at gå.

• #4   2. mar 2011 læg benene til den, i et konstant pres, og hold presset, lige så snart den bare læner sig frem, så slip presset, og ros den. gentag til den har forstået hvad du vil

• #5   2. mar 2011 CTS - Han gør det på banen under dressur MEn han gør det kun når der kommer en anden hest på banen?
    Har fået tjekket ham af en dyrelæge om han skulle have ondt nogen steder... og har han ikke

Rikke - Tak det vil jeg prøve smiley

Trine - Okay Det mega træls sådan noget:)

Det handler om en Dansk varmblod på 174 Vallak, Jeg er i gang med at gentilride ham efter han har stået stile i 1½ år ved sin tideliger ejer.. .

• #6   2. mar 2011 Er det så når i fx rider væk fra hesten? hvordan er han hvis den anden hest bliver trukket væk fra banen igen?

• #7   2. mar 2011 CTS - fks. Vi kommer ridende på banen og vi begiver os iud på en 20 meter volte når så vi kommer ind på midten så kan han finde på at lave pitstop (gjorde han også med tideliger ejer) men han er begyndt på ikke ville gå igen derefter og så står han bare og kigger på den(de andre heste der rider rundt. normalt bruger jeg ikke pisk, men i dette tilfælde er jeg begyndt at bruge den og han reagere slet ikke på den overhovedet.. og for at få ham fremad har jeg forsøgt at rive frem i sadlen mens jeg sparkede lidt til ham.. og han har fået en i røven af pisken. og så har jeg sat og blevet ved med at prikke til ham i siden i længere tid, men han bliver bare ved med at stå.. . og han er meget stædig

• #8   2. mar 2011 Sådan noget kan jo nok skyldes mange ting - signalforvirring, at du forlanger for meget af ham, utryghed, smerte eller at han har mistet "rideglæden".
    Katla har også haft tendens til det - men det stoppede da jeg begyndte at klikkertræne hende fra ryggen. Det er det eneste der har virket her - men selvfølgelig ikke en mulighed for dig, eftersom du ikke vil bruge godbidder.

• #9   2. mar 2011 Jeg ahr også haft en unghest som gjorde det, men det var fordi jeg altid stod sad op og af på midten, så hver gang vi kom ind midt i ridehuset troede han at nu skulle jeg af, så jeg løste det ved at finde andre steder at stige op og af, og så gå ekstra til ham med benene når ejg red over midten, så han ikke nåede at standse.Til sidst forstod han at det, og vi kunne lave de fineste volter.

• #10   2. mar 2011 Vedvarende tryk med knæ og kun knæ ikke schenklerne! Rolig og ladsom ingenting-kig derhen hvor du vil med ham og hold roen-så skal han nok gå og samtidig undgår du at skælde ud el. lign. Stædighed og velovervejet ro.
    held og lykke.
    mvh merete

• #11   2. mar 2011 Mette Ja det kan det men tror jeg vil prøve at ride ham uden andre heste en overgang smiley mon ikk det vil hjælpe for han gør det jo ikke når han er selv på banen :)??

Vibeke - Okay men jeg stiger somregel ikke af på midten:) jeg rider altid hen foran stalden eller også stiger jeg af ved udgangen af banen:)
    Så tror ikke det er det:). ..

• #12   2. mar 2011 Merethe -- Tak det vil jeg prøve også:)

• #13   2. mar 2011 Marathe - Hvorfor skal hun give ham stopsignal, som tryk med knæene er? smiley

Kommentér på:
Hva gør jeg??

Annonce