{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

lammeskind eller ej ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lige købt vintec pro combi 2000 med cair til min unghest, som snart skal tilrides og den ligger supert godt på hende og den kan ændre sig sammen med hende, så det er er også super godt :o) men så tænkte truntepigen her at det ville være super godt med lammeskinds pad til hende, til at ligge under sadlen, så det kørte hun straks ud og købte sådan et :o) det skal lige siges at jeg aldrig redet eller ejet sådan et før, men jeg synes det gør sadlen mindre og højre på en eller anden måde, er det fordi det er nyt og ikke redet til ? eller skal man putte et størrer kopfjern i sadlen og så slå det mig lige er det nødvendigt når der nu er cair i sadlen ?
min ide med det var, at når jeg nu skulle til at ride hende, var at jeg mere støddæmpende når jeg sad på hende, da hun ikke har rigtig nogen muskler i nu og at det ville være meget mere behalig for hende, har set rigtig mange bruge sådan nogle, men hvad er jeres erfarin, er jeg et pylder hoved :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lammeskind eller ej ?
  • #1   25. feb 2011 Lammeskinds pad burde ikke være nødvendigt hvis sadlen ligger rigtigt.. Man bruger dem efter min mening kun hvis sadlen ikke ligger ordenligt.. Så hellere man brugere penge til omstopning eller hvis bommen skal ændres..

• #2   25. feb 2011 jo mere du propper under sadlen, jo mindre kan hesten mærke dine signaler - og som stine siger, hvis sadlen passer hesten, er der ingen grund til at bruge lammeskind.. underlaget er ikke til for at beskytte hesten, det er for at beskytte sadlen, for hvis sadlen passer, burde det slet ikke være nødvendigt med noget under.

• #3   25. feb 2011 der vil jeg nok ikke give dig helt ret, underlag er for at beskytte sadlen, men lammeskindpad skulle være støddæmpende/tryg aflastende, lige som gelepad

• #4   25. feb 2011 Ja, men igen, jo mere du putter under sadlen, jo mindre kan hesten mærke dine signaler.. hvis sadlen passer hesten, er der ingen grund til at bruge lammepads eller gelepads..

• #5   25. feb 2011 Randi.. Hvis sadlen ligger rigtigt, så ser jeg virkelig ingen grund til at bruge de pads.. det er penge ud af vinduet.. En god tilpasset sadel genere ikke hesten på nogen måde.. Hvis man er en rytter der ikke kan sidde stille og hopper rundt på hesten.. så vil hesten alligevel for stød, uanset om du har lammeskind under eller ej.. den vil stadig mærke det.. Og ja hesten har svært ved at mærke sæddet når du har den slags inden under..

Kommentér på:
lammeskind eller ej ?

Annonce