Drømmehesten {{forumTopicSubject}}
Ja... I går stødte jeg på en frieserhoppe (uden papirer) på 8 år, som der ikke var blevet redet siden en smule i sommers.. Den er aldrig blevet redet rigtig meget, men er blevet tilredet og derefter har gået som hyggehest og blevet redet engang imellem.
Jeg aftalte så med ejer, at jeg skulle komme forbi idag og se hende. Og der stod hun.. Den fineste frieser hoppe, med de blideste øjne og den dejligste nysgerrighed, og så eeelskede hun bare at snakke med mig.. Meget rolig dame
Ejeren fortalte at hun var MEGET let at have med at gøre, den eneste 'ulempe' hun havde, var at hun ikke var ret god til at løfte baghovene.. Men at hun kunne smide sadel på og sætte sig op på hende, uden hun vrikkede et øre, men tog alt roligt, selvom der var gået lang tid siden sidste ridetur...
Jeg leder personligt efter en hest med et roligt temperament og som er stabil i ridning. Jeg skal ikke ride nogle høje klasser, så jeg har ingen høje forventninger til hende rent dressurmæssigt, men at hun kan det grundlæggende. Og det fortalte ejer også, at hun kunne. Jeg er ikke selv en særlig erfaren rytter, men nyder bare en rar ridetur.
Tror I, at hun kunne være noget for mig? Det ENESTE jeg er lidt nervøs for, at netop hun ikke bliver redet særlig meget ... Det skal lige siges, at jeg har flere gode 'hestevenner' ude på rideklubben der altid gerne vil hjælpe mig..
Men tror I det ville være en for stor 'mundfuld' for mig, eller synes I at hun lyder som en reel hest for mig?
Håber I forstår mit spørgsmål...
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 978
Flink og omgængelig, og lever op til de krav du sætter.
Og hvis du har gode venner, er det jo bare allertiders.
Men husk altid at prøve hesten, så du er helt sikker.
Og gerne flere gange.
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Ja... Jeg vil helt klart have en erfaren rytter til at prøve hende og presse hende lidt først, for at se, hvordan hun reagerer på pres... Inden jeg sætter mig op på hende.. Evt. min ridelærer..
Men kemien mellem hende og jeg er bare i top, og det er jo vigtigt.
jun 2008
Det er altid en god ide at få en andens syn på sagen,
som du måske ved kan man jo blive lidt 'blind' af kærlighed.
Men prøv hende der hvor hun er nu, inden du køber hende.
nov 2010
nov 2010
jun 2008
For 1 er hvad sælger siger om hesten, 2 er hvordan den faktisk teer sig under rytter. det er bare super vigtigt at prøve hesten inden man køber den.
nov 2010
Sælger siger at der kommer en fra Horsens og ser hende på torsdag, og at hun har lovet, at hun måtte se hende.. Det er også fair nok.. Men sælger sagde selv, at hun ville vælge imellem købere, og hun synes det var et kæmpe plus, hvis hun kun kom til at stå 10 km. fra hende selv, og det er jo forståeligt.. Så jeg tror jeg har en god chance, hvis det er.. Men vil selvfølgelig have hende prøvet før køb!
nov 2010
Eller bare sige jeg er interesseret, og så lade sælger vælge imellem købere, og derefter fortælle at jeg vil prøve hende i ridehus? (Det er jo lidt en selvfølge, at man prøver hest før køb)
Men er lidt i tvivl..
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 158
jeg synes du skal ringe til sælger og sige du er interesseret men lige skal prøve hesten i ridehus.
det er altid bedst at spillle med åbne kort, skullle det koste dig hesten at gøre det ja så var den nok ikke rette hest for dig alligevel.
held og lykke
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.338
Du skal sørge for selv at prøve hesten , men også en god ide´at få ridelære til at tjekke om den nu kan det som du forventer..
Det ville være en kanon god ide at køre den i ridehus, så får du set hvordan den er at køre/læsse samt se den`s opførsel uden for hjemmet:-))
For man skal huske at en frieser er en varmblod og mange af dem er meget mere tændte end man tror ?? den med at Friesere er SÅ rolige, den er desværre passe`men den nye avl... der er langt imellem dem med det gode temperament som Friesere er kendt for, desværre. (ikke at forstå som om de har et dårligt temp. for det har de ikke:-)
Jeg har selv Frieser, jeg har haft 3 af dem og de har ALLE 3 været meget meget pusse nusse og meget meget rolige når de var hjemme, men når de kom ud i terræn eller andre steder, så kan det altså være en meget tændt hest..:-))
Jeg synes helt klart at du selv skal op og ride den, de kan være noget anderledes at sidde på en mange andre:-) så prøv den..
Du skal passe på du ikke lader dig "købe" af de er SÅ menneske-søgende og kravler ned i dine lommer...heh... sådan er de nemlig:-))
Held og lykke med det..
nov 2010
Har fortalt sælger idag, at jeg stadigvæk er interesseret efter kigget, men jeg rigtig gerne vil prøve at have hende ud på rideskolen og i ridehuset før køb, for at se hvordan hun reagerer på det hele.
Sælger vil kontakte mig imorgen eller fredag, så kan vi snakke om det, siger hun... Så..! Kryds fingre for mig!!
Drømmehesten