{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeres mening??
  • #1   22. feb 2011 det er ikke dig vel?:)

• #2   22. feb 2011 kan ikke forstå hun skal slå den i røven med en pind med en pose på...

• #3   22. feb 2011 Tænker at det er et af de tilfælde hvor man desværre glemmer at hesten er et levende væsen smiley ser det som at pigen gerne vil have hesten over et spring, som egentligt er for stort til dem, og derfor skræmmer hesten til at springe med en pose på pisken.. hesten springer derfor voldsomt og pigen giver den en rigtig dårlig oplevelse, både pga at hun ryger rundt og derved både hiver i den og bumper den i ryggen og at spring er noget farligt man skal flygte over smiley

• #4   22. feb 2011 syntes ikke det ser ud som om at der er en grund til at du slår den inden springet. Den bliver helt forvirret og kan slet ikk springe så smiley

Men det ser da sjovt ud med jeres udstyr smiley

• #5   22. feb 2011 Pose på pisken og treringsbid? Hmm.. Jeg bryder mig ikke om det..

• #6   22. feb 2011 Ud over, at jeg ikke kan se logikken i at sidde med den pisk med plastik på, så kan jeg nu ikke se noget særligt i den video.. Ponyen springer og rytteren får ikke fulgt med, men flink pony, da den jo pænt lader hende kravle op igen smiley

• #7   22. feb 2011 det skal li siges det er IKKE MIG som rider fandt bare videoen på youtube og syns virkelig ikke om den metode hun bruger det ser meget voldsomt ud og ville li hører ved jer... smiley så nej det er ikke mig...

• #8   22. feb 2011 det kan jo være at der er en grund til at den går med treringsbid.. posen er ponyen jo lige glad med posen.

Det er trist at du slår den lige inden den sætter af, for det gør den uopmærksom, og derfo kan den ikke springe ordentligt

• #9   22. feb 2011 okay men jeg synes det er noget mærkeligt noget og gører..

• #10   22. feb 2011 dream team *nicole* : det er IKKE MIG som rider hesten...

• #11   22. feb 2011 haha jeg har godt set den før, tænkte bare fjollede tøser, flink pony... posen på pisken siger mig, at de tror det er bedre for hesten at blive skræmt fremad af en "farlig" pose end hvis de havde givet den en i rumpen med pisken.....

og nej... det var nok ikke lige den video jeg havde valgt at lægge på youtube, hvis jeg skulle imponere nogen... men helt ærligt så er det de laver langt fra det værste jeg har set piger i den alder (eller ældre) finde på... så jeg er heller ikke vildt forarget.

• #12   22. feb 2011 Kia V- Omnivor med bid i ; D : kan kun give dig ret i at det langt fra er den værste desværre... lidt ærgeligt de ikk ved bedre.. smiley

• #13   22. feb 2011 tænker lidt hvis hun havde redet rigtig hen til springet så havde hun slet ikke behov for en pisk. de er skøre de enlændere eller hvor de end kommer fra

• #14   22. feb 2011 Jeg synes HG er ved at blive hysteriske.. Den video der er efter min bedste overbevisning ikke noget at himle op over. Så vidt jeg kan se, slår hun den en gang og umiddelbart ser det ikke hårdt ud. Ponyen kommer forkert på springet og rytteren er ved at dratte af. Hun klapper sin pony bagefter, som tegn på, hun godt ved, den klarede skærene for hende.

Kia har faktisk en pointe ang pisken, det er meget "horsemanship" stil at binde poser på og skræmme i stedet for, så mon ikke sådan et par tøser har syntes, det er en god plan..

Men hvis det her er slemt, så tag dog til et par springstævner folkens og tæl hvor mange gange ponyrytteren slår deres ponyer, hvis de ikke makker ret. Hvor mange der river dem i kæften og absolut ikke har evnerne til det niveau ponyen har, så de bumber dem i ryggen, hænger på halsen m.m. Og ang bid.. tjah igen tag en tur til springstævnerne.

Og hvor mange af de fine ryttere sidder herinde på HG og dømmer den ene video efter den anden af den her slags? Uden så meget som at spekulere over, at de behandler deres egne langt værre.. De formår bare at få det til at se bedre ud, når de rider.

• #15   22. feb 2011 Jeg ville have sluppet eller løs gjort tøjlen så man ikke HANG i bidet.

men ideen med posen forstår jeg ikke. Jeg har hørt man gør det hvis hesten ikke reepekter pisken. Men altså....

• #16   22. feb 2011 undskyld ser først nu at du IKKE rider hesten smiley

• #17   22. feb 2011
    MiTho´s heste : Forstår ikke helt ideen i at ting ikke må kommenteres fordi der findes værre... for ja der findes da mange ting der er værre..
    Men det er temmeligt usmart og stressende at skræmme ponyen til at springe og man ender med en pony der farer vildt over springene (og så kan de jo stå og fryde sig over hvor meget den "elsker" at springe) eller som stopper..
    Og lidt sjov kommentar om at alle der kommentere behandler deres heste dårligere, hvad pokker bygger du det på ??

• #18   22. feb 2011 Signe læs indenad, jeg skriver hvor mange af de fine ryttere sidder og kommeterer, jeg siger ikke alle!!

Jeg siger heller ikke, at hvis noget findes værre, må de ikke kommenteres, jeg siger, det der er hysteri. Jeg ser ingen skræmt pony, jeg ser en pony, som får et dask inden opspringet, hvilket af en brøler og faktisk en brøler mange laver. Jeg ser ikke noget grimt i den video.

• #19   22. feb 2011 MiTho´s heste : Den får da ikke kun et slag før opspringet (som jeg er helt enig i er en fejl mange laver) den bliver lige da videoen starter jaget frem imos springet helt nede fra den anden ende af banen.. og den hopper forskræmt fremad og farer imod springet uden mulighed for at tage mål af opspring, det er i mine øjne da en pony der bliver skræmt over springet..

• #20   22. feb 2011 Okay nu har jeg så lige set den igen også i slowmotion, ja de hopper frem, men nej hun slår den da ikke, det gør hun kun den ene gang lige før springet.

• #21   22. feb 2011 nej det er ikke særlig slemt, men kan godt nok ikke lide den måde hun tackler tingene på... og er godt nok rystet over hvordan hun hænger i tøjlerne for ikke at falde af...

• #22   22. feb 2011 Louise: Og så er vi nogle der altid ser vores egne fejl selv og er fuld bevidste om dem..
    Ja nogle slår deres heste til stævner.. men andre igen tæver hesten og så må det jo være ligemeget at nogle slår hesten enkelte gange, for det andet er værre.. skal man kun sige noget til det værste der foregår ??
    Og hvad så når ponyen på filmen ikke vil springe mere fordi det er ubahageligt og pigen så slår den mere for at få den over, må det så kommeteres ??

• #23   22. feb 2011 Hun skulle selv have samme tur med den piske + pose .. Helt ærligt! Og den skal ikke piskes før springet, den bliver jo fuldstændig forvirret. og hænger totalt i tøjlerne på den for ikke at falde af.. Chokeret!!!

• #24   22. feb 2011 Camilla x2 det er en ganske naturlig reaktion at forsøge ikke at falde af. At det så er ubehageligt for hesten og ikke særlig hensigtssmæssigt, det er en anden side af sagen. Men i det øjeblik, man er ved at falde af, slipper man jo ikke bare alt, fordi man tænker, at det er synd for hesten, hvis man forsøger at holde sig fast.

Signe, nej min personlige holdning så skulle piske, sporer og hårde bid forbydes til stævner. Egentlig generelt, men man kan jo ikke forbyde folk at bruge tingene hjemme ved dem selv.

• #25   22. feb 2011 Ser ikke det slemme i den video, tror sgu ikke højden er for stor til ponyen, den får bare en skidt afstand, at hun slår den med en pisk med en pose ja det ved jeg ikke, det kan være det er en lille fidus hun har fundet på, som hun måske ikke burde, men ja ..
    Den får sprunget hende ud af sadlen, men det jo hvad der kan se, hun smiler og klapper ponyen når hun kommer op igen, dejligt at se smiley

• #26   22. feb 2011 Shella: Den får jo netop en dårlig afstand fordi hun jager den imod springet med posen.. og min tanke er at den måske jeg stoppet tidligere nok ikke fordi ponyen fysisk ikke kan, men fordi den ikke rides godt nok til springet... og derfor vælger hun at skræmme den over..

• #27   22. feb 2011 signe: Den får en tæt afsted fordi den bliver lang og flad er på forparten og ikke har samling eller noget så den ikke har styrke til at springer ude fra, om hesten ikke blev jagtet afsted kunne den sagtens have fået en dårlig afstand, det sker for ALLE en gang i mellem.

• #28   22. feb 2011 Shella: Ja selvfølgelig kan det ske for alle... men det er jo ikke det det handler om.. nu handler diskutionen jo om den viste video hvor ponyen ikke har en chanse for at få et korrekt afsæt fordi den jages afsted.. at alle kan ramme en forkert afstand er jo ikke rigtig vedkommende, da der her klart er tale om en stor fejl af rytteren..

• #29   22. feb 2011 Mithos heste: Ja det ved jeg godt, men når jeg har faldet af har jeg ikke hunget i tøjlerne på hesten.. ved ikke om det bare er mig der er sær men altid holdt fast i manken eller sadlen hvis den lavede sjove sager. Men vel smag og behag.

• #30   22. feb 2011 Camilla&Gaya<3 <
    Så er du den første, jeg nogensinde har mødt, der når at tænke rationelt, hver eneste gang, du falder af.

Jeg nægter at tro på, at nogen kan sige sig fri for at have hængt for meget i den tøjle i situationer, hvor de enten faldt af eller næsten faldt af.

k carsten S, Lige mine ord.

• #31   22. feb 2011 Mithos heste: Det er det jeg siger.. Jeg kan skrive under på at jeg ikke har hunget i de tøjler.. slipper dem automatisk og holder enten fast i sadlen eller manke.. du kan tro mig eller lad være smiley

• #32   22. feb 2011 Camilla&Gaya<3 <, Nu ved jeg intet om, hvor meget du har sprunget, eller for den sags skyld redet generelt.. Men jeg ved, at springryttere, som har strøget af flere gange ikke kan sige sig fri for det. Tingene går utrolig stærkt, og vender hesten f.eks lige inden springet brat, så vil de fleste kunne sige, at lige i den situation, nåede de at trække deres hest i munden.

At du så aldrig har gjort det, er da flot, men det forbyder jo ikke en at se, at det er en situation, hvor det kan ske. Det er jo trods alt ikke noget, nogen gør med vilje.

• #33   23. feb 2011 k carsten S: Jamen hvis hun er nybegynder så bør hun da slet ikke ride på et spring i den højde.. så handler hun jo stadig uforsvarligt.. og det ændre stadig ikke på at hesten jages på springet og derfor ikke har en chanse for at springe korrekt og få en god oplevelse..
    Alle kan få lavet forkert afstand eller blive sprunget ud af sadlen.. det er ikke det jeg synes er forkert.. det er det at hesten jages afsted med en pose på en pisk, så den slet ikke har muligheden for at springe korrekt.. hvis dette er normalen får man hurtigt en hest der enten er bange for at springe eller nærmest springer løbsk for at få det overstået..

• #34   23. feb 2011 Signe, vil du ikke godt forklare mig igen, hvorhenne i den video, du ser hun jager ponyen med pisken/posen, før det ene slag i opspringet? Jeg kan simpelthen ikke se det.

• #35   23. feb 2011 MiTho´s heste : Lige da videoen starter har pigen tøjlen i en hånd, pisken i den anden og ponyen er tydeligt skræmt over posen og nærmest stejler fremad og fare vildt imod springet.. og så forstyrre hun den så yderligere ved at slå den i afsættet..

• #36   23. feb 2011 Ja det har hun, men hun hverken fægter med den eller slår med den.. Tydeligvis skræmt, ja eller oppe og køre.

• #37   23. feb 2011 MiTho´s heste . Ser ud som om hun tager armen frem efter netop at have slåes/skræmt hesten fremad med pisken (var faktisk først helt sikker på at videoen viste dette.. ved ikke om jeg tidligere har set en længere udgave).. men ponyen reagere voldsomt.. og hvis den er vild/oppe at køre, hvorfor så vejstre med en pose på en pisk.. måske ponyen har haft samme oplevelse flere gange før og hidser sig derfor op..
    Videoen viser i hvert fald en pony der stresser helt fra starten..

• #38   23. feb 2011 Ja men nu kan vi jo ikke vurdere hende på, hvad det ser ud som om.. Man bliver jo nød til at forholde sig til, hvad der rent faktisk sker i videoen.

• #39   23. feb 2011 MiTho´s heste : Man kan selvfølgelig ikke vurdere hvorfor den er så tydeligt skræmt over posen.. men vi kan vel blive enige om at når hesten reagere som den gør især imod et spring hvor det kan være ret farligt at den farer afsted, så burde hun tænke sig om og ikke ride med den pose på pisken..

• #40   23. feb 2011 k carsten S: Stadig sjov ide at man ikke må synes noget er forkert fordi andet også er det.. og ja jeg har da set Tina LUnd lave mange ting jeg ikke synes var for smart og er absolut ikke fan af hende..
    Så fordi man ikke selv er spring rytter, så må man ikke kommentere på spring eller hvordan ??
    Og det billede du hentyder til er ikke af mig.. det er af en part på en hest jeg solgte for over 4 år siden, dvs billedet er ca 6 år gammel og nej absolut ikke perfekt.. men man kan jo have lært noget siden.. desuden handler det jo igen ikke om at være perfekt alle kan lave fejl.. men der er stor forskel på at skræmme en hest over et spring så den ikke har mulighed for at springe korrekt og så lave en fejl fordi den får sat af anderledes end man lige forventer..

• #41   23. feb 2011 k carsten S: Igen nu er det jo ikke mit spring billede..
    Og du forstår åbenbart ikke forskellen på en fejl og ikke at give hesten en chanse.. i mine øjne kan billedet af min tidligere part (som heller ikke kan forsvare sig) slet ikke sammenlignes med den video.. ja min part kommer ikke helt optimalt med fordi hesten ikke helt sprang som forventet.. men hun hænger på ingen måde i tøjlerne i samme grad som på videoen og letter ikke en meter fra sadlen og bumper ned i hesten... og så er der tale om en fejl som jeg igen og igen har skrevet kan ske for alle.. hvorimod ponyen på videoen jages skrækslagende afsted så den ikke har mulighed for at få et godt spring..
    Synes det er lidt sjovt at det er mig der skal svines til faktisk.. sandsynligvis fordi jeg argumentere for min mening.. jeg skriver i en pæn tone og jeg sviner ikke pigen fordi hun ikke kan følge ponyen, men skriver at det er uhensigsmæssigt og dumt at skræmme den med posen over springet, idet den ikke har mulighed for at gøre det korrekt og den derfor vil få en dårlig oplevelse og sikkert hurtigt miste lysten... flere andre sviner hende til og skriver grimt.. men de bliver ikke hevet ud og får 6 år gamle billeder af deres part hevet ind i diskutionen..

• #42   23. feb 2011 Jeg synes folk skal se denne video, som er samme rytter med samme pony...

http://www.youtube.com/watch?v=UmufejEQ0Pc&feature=related

• #43   23. feb 2011 MiTho´s heste : Tak for linket.. må sige hun virkeligt har en god balance.. og her rides der jo meget pænere til springet smiley dejligt at se..
    Dog synes jeg hun er lige dumdristig nok.. både med at hoppe op bagfra (hvis den bliver forskrækket) og hvorfor smide ridehjelmen og det nævnes endda som om det var flot gjort.. især uden udstyr burde hun netop have den på..

• #44   23. feb 2011 Ja hjelmen kan vi hurtig blive enige om, men da jeg var ponyrytter (mange år siden) der sprang vi nu også op bagfra..

Men ja ganske nydelig ridning, og jeg tror stadig den anden video blot viser, det også kan gå mindre godt....

• #45   24. feb 2011 MiTho´s heste : Teenagere gør tit dumme ting også til hest... det har jeg også selv gjort.. men gør det jo desværre ikke mindre farligt smiley
    Jamen når der ligges 1 video ind og spørges til det, så kan man jo kun bedømme det man ser.. og den første video, jamen det er ikke så smart redet.. men jo kun dejligt at se at det på andre tidspunkter ser meget bedre ud smiley

Kommentér på:
jeres mening??

Annonce