{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

avl/kåring/skue m.m {{forumTopicSubject}}

Hej alle
vi har været i avlen i snart 20 år, har prøvet lidt af hvert DV/DSP/NF m.m, har haft mange gode timer med det, men også mange oplevelser hvor vi har tænkt, kårings mæssigt, at det passer da ikke.
Er der nogen der har prøvet det samme, og har undret sig over det resultat foreningen/dommerne er kommet frem til.
Vil i så ikke være søde at skrive til mig?
da vi tænker på at lave et forbund for ride heste/ponyer, men der er brug for opbakning.
ideen er noget med, at de ponyer der præstere noget i deres 4-5 år kan gå til kåring, så avlen bliver baseret på det ridemæssige og ikke så meget på afstamning eller bevægelse m.m
Er der nogen der seriøst vil være med?
så skriv mig.

Anita

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  avl/kåring/skue m.m
  • #1   2. jun 2006 Hej! skulle jeg gerne, men jeg bor i Norge så..
    Min Happy Meal er jo "kåret" i DK (FOR i DSP), men her i norge kan hun ikke kåres pga hun ingen afstamning har..
    hun blev bedst på udstillingen i DK og fik 8 i helhed tror jeg...
    Her i Norge skal de have 3 leds afstamining for at kåres. synes det er noget pjat.. det heder da SPORTSpony.. så skal vel recultater i sporten betyde noget?
    Happy Meal har gået spring på internationellt nivå og LA dressur.. så der er skam ikke noget galt på det planet...
    Tiril R

• #2   2. jun 2006 og et lille forslag til navn.. RIDE pony eftersom i vil have det efter ridningen.. for SPORTSpony er jo taget.. hehe
    Tiril R

• #3   2. jun 2006 Tiril
    Tak for dit svar, Ride pony er et godt forslag, og det vil jeg da overveje, hvis vi får en forening op at stå, det kræver jo meget, og en kontakt til Norge, ville være rigtig godt, kan du stå for det, har ikke lige tjekket din alder, men synes du lyder meget fornuftig.
    Anita

• #4   2. jun 2006 Hejsa...
    Endelig en der syntes det samme som mig..
    Vi har avlet frederiksborg heste i ca 7år nu og været aktive inde for denne forening i de sidste 13 og vi er stadig de "nye" jeg syntes det er så svært at komme rigtigt ind i sådanne foreninger..
    Jeg skal ikke klage for jeg var så heldig at få min hoppe kåret i 1kl. men syntes mange gange det kommer an på hvor hesten kommer fra/hvem der ejer den osv...
    Jeg syntes det er en mega god ide du er kommet med og har min opbagning 100%...
    Et forslag...: Når man skal have sin pony/hest bedømt så skal den have et nummer og der skal være nogle "prof" der skal løbe med den.. Altså så er det hesten der bliver bedømt og ikke hvem der ejer den(hvist du forstår)
    Dette kunne også være en god ide i de forskellige avlsforbundt, men de tør ikke for så er der mange de gamle avlere der vil skabe sig helt vildt.. Det kunne jo være at deres heste ikke var så gode hvist dommerne ikke hviste hvis hest det var..
    Nu før jeg nok en masse balade, men det er min mening..

• #5   2. jun 2006 Det synes jeg er rigtig godt... Mange er jo mere interesserede i hvordan hesten er ridemæssig end hvad mor og far hedder.
    Jeg synes, at det er en kanon ide...

• #6   2. jun 2006 Bitten H: Jeg har ikke været til kåring, men jeg er sikker på, at det foregår på den måde du siger!!

• #7   2. jun 2006 Hej Louise

selfølgelig skal man også kigge på bevægelse m.m men man ser jo ofte at nogle heste, ikke har en kanon stor gang, men aligevel bliver meget dygtige springere.'
    hvordan det hele bør sættes sammen, er jo kun på tegne bordet, da det stadig kun er en tanke jeg leger lidt med, så alle ideer modtages med glæde smiley
    Anita

• #8   2. jun 2006 Jeg ville gerne hjælpe til. hvis det blev til noget smiley

Kommentér på:
avl/kåring/skue m.m

Annonce