{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højden..?
  • #1   18. feb 2011 Hmm ja, har tænkt over det med pony. Men personligt søger jeg faktisk helst en hest. Har aldrig rigtig brudt mig om at ride pony, kan godt lide at have en stor hest i hænderne.. Så jeg leder mest efter højden på en hest.. Og det er mest hvad minimum højden nok vil være, uden det vil se for mærkeligt ud.

Jeg red på min venindes part på 148, og det så ikke viderlig harmonisk ud smiley

• #2   18. feb 2011 Arhhh...måske ikke en pony, hvis du er 184 cm høj...det vile komme til at se ret uharminosk ud. Synes du skal præve en del forskellige højer, bredder og typer, for at finde ud af, hvad der passer dig bedst.

• #3   18. feb 2011 En mand på 190 cm, der rider på en kat 2 pony ser i MINE øje alt for stor og uharmonisk ud...og ja ja, jeg ved godt, at sådan gør man inden for islænderridningen, som jeg i øvrigt ikke har forstand på - jeg synes bare personligt ikke, det er særlig kønt....

• #4   19. feb 2011 Jeg vil anbefale en lille hest, så du ikke skal have ondt i sjælen ved salg når det gælder overgang til hest. Jeg fik i konfirmationsgave min lille hest, og har ham skam endnu smiley

• #5   19. feb 2011 Du vil KLART få mest ud af en hest, når du er så langbenet, som du er smiley Tænk bare på hvor heldig du er at kunne passe alle de høje og flotte modeller uden det ser forkert ud smiley
    En pony er for lille, og når du nu heller ikke føler dig tilpas (det er forståeligt nok, og man skal tage følelsen alvorligt - for mange høje ryttere på små ponyer trækker hælene op og krummer i ryggen).

Hvilken model er du mest til? Slanke fuldblods, brede oldenborg, almindelige DV'er? Synes fint du kan lede i gruppen 160-175 i stg. Jo mindre jo bredere, jo højere jo slankere.

Held og lykke smiley

• #6   19. feb 2011 Det er tit med heste som med hunde - de store ER lettere at have med at gøre smiley
    Så det synes jeg ikke, du skal bekymre dig om. Jeg har gået på en rideskole engang, hvor de havde tre store heste. Den ene på ca. 165, som også gik med børn på begynderholdende, og den anden var 174, også super sød og nem. Den sidste har været omkring en 165-170, og var en rigtig god og rolig "lærermester" for børnene smiley

• #7   19. feb 2011 Jeg er selv 185 og vil helst have en hest over 170, men kan sagtens passe mindre - afhænigig af bredden på krikken, selvfølgelig smiley

Det kommer jo også an på hvordan <i>du</i> er sat sammen. Fx har jeg en forholdsvis kort overkrop og lange ben.

• #8   19. feb 2011 - og alle ved selvfølgelig hvad "afhænigig" betyder :b

• #9   19. feb 2011 <b>Sigyn V</b>
    Hahaha, man må ikke drille :b

Kommentér på:
Højden..?

Annonce