870 visninger
|
Oprettet:
» Freja & Åkærs Zabina *Sorte* «
30. okt 2010 Følger: 78 Følgere: 83 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 100
30. okt 2010 Følger: 78 Følgere: 83 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 100
Hjælp! Kedsomhed?? {{forumTopicSubject}}
Ja, min hest er blevet erklæret skadet i indvendige sene på venstre forben.
Han får den sidste chance, og skal derimod stå inde i 3 mdr.
Hvordan kan jeg gøre de 3 mdr. kortes for ham?
Altså jeg tænker på kedsomhed?
Hvordan aktivere jeg ham bedst psykisk?
Han må kun skrides i hånd 30 min. pr. dag
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
(link fjernet)
I følge denne artikel - som dog kun er er uddrag, så er boksro ikke nødvendigvis bedre end bevægelse...
Hvilket jeg godt kan se logikken i..
Jeg ville næsten heller ikke kunne få mig selv til at byde hesten det - med mindre den var stokhalt..
Skal hesten absolut stå inde så ville jeg motionere dens hjerne udover den ½ time pr dag. Dvs. lære den tricks, træne fra jorden og andre ting der ikke kræver megen bevægelse.
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 409
Sørg for der HELE tiden er masser, af hø i boksen.
Sørg for boksen er til strækkelig ren og med god bund, da den kan få sur stråle af fugtig bund og det er usundt for deres ben at stå på hård beston, så et godt under lag. Evt. forhør dig om han kan komme i den største boks i stalden de 3 måneder
okt 2010
Følger: 78 Følgere: 83 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 100
Nu vil jeg prøve at være posetiv over din kommentar, og åbne mig lidt
Nu vil jeg holde mig til hvad dyrlægen siger, og han mener at han aldrig bliver ridehest igen medmindre han får sin boksro i 3 mdr.
Jeg vil meget gerne vide mere omkring tricks mm. Han er en konkurrence, så jeg er lidt imod tricks da jeg ikke vil fx. lære min hest at stjele, ligge sig ned mm.
Men jeg er åbnen, da tiden skal gå med et eller andet Hvilken tricks vil du anbefale ??
okt 2010
Ja, og tak for dine råd
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 409
sep 2007
Tricks hvor han skal bruge hans hoved :o)!
Så han bliver mentalttræt nu han ikke kan blive fysisk træt.
Det kan være meget enkle ting som: Smile, gabe, ryste på hovedet. De ting kan han stå stille for at gøre.
De ting du nævner kræver jo også meget vægt på benene og det duer jo ikke.
Du kan også lære ham andre ting som: hente pisk/samle noget op fra jorden, kysse, bakke v.a kropssignaler, røre target, komandoen " stå " osv. :o)
okt 2010
Mille&Twitter ! : Jeps, og tak. Det vil jeg prøve på
okt 2010
sep 2007
Jeg er ikke nogen tricksguru men prøvede mig bare selv frem.
Ved Tulle - en meget mad glad shetlænder der gjorde jeg følgende for at lære hende at smile:
Kildede hende på overlæben - Tulle løftede den og jeg stak hurtigt en godbid i munden på den. Efterhånden forstår hun budskabet og løftede løben mere og jeg kan nu bare pege på den.
Ved ryste på hovedet der starter nogen med at kilde v. øret men det var Tulle m. kæmpevinterpels da ret ligeglad med så jeg stak en finger i øret på hende ( onde mig ) og til sidst blev signalet til at jeg bare rørte hende v. øret m. en pisk :o)
Men der er mere skårede ud i pap forklaringer her:
(link fjernet)
Med nogle tricks kan man så tilpasse dem sig så de passer fx. har jeg bare taget hånden hen til min mund og sagt kysselyde, når Tulle rørte fik hun godbid :o) - det er en anden måde end den der står.
okt 2010
Tusinden tak Det lyder meget spændende! Jeg vil da prøve, vi har alligevel intet andet at lave
Hjælp! Kedsomhed??