{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Hjælp! Kedsomhed?? {{forumTopicSubject}}

Ja, min hest er blevet erklæret skadet i indvendige sene på venstre forben.
Han får den sidste chance, og skal derimod stå inde i 3 mdr. smiley
Hvordan kan jeg gøre de 3 mdr. kortes for ham?
Altså jeg tænker på kedsomhed?
Hvordan aktivere jeg ham bedst psykisk?
Han må kun skrides i hånd 30 min. pr. dag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Kedsomhed??
  • #1   17. feb 2011
    (link fjernet)

I følge denne artikel - som dog kun er er uddrag, så er boksro ikke nødvendigvis bedre end bevægelse...
    Hvilket jeg godt kan se logikken i..

Jeg ville næsten heller ikke kunne få mig selv til at byde hesten det - med mindre den var stokhalt..

Skal hesten absolut stå inde så ville jeg motionere dens hjerne udover den ½ time pr dag. Dvs. lære den tricks, træne fra jorden og andre ting der ikke kræver megen bevægelse.

• #2   17. feb 2011 Køb sådan en bold med sliksten til i loftet. Tag hesten med i hallen om aftenen og træk yderlig et kvarter udover det du skal skridte på ham.
    Sørg for der HELE tiden er masser, af hø i boksen.
    Sørg for boksen er til strækkelig ren og med god bund, da den kan få sur stråle af fugtig bund og det er usundt for deres ben at stå på hård beston, så et godt under lag. Evt. forhør dig om han kan komme i den største boks i stalden de 3 måneder smiley

• #3   17. feb 2011 Krikken ( no man should have all that power ) . :
    Nu vil jeg prøve at være posetiv over din kommentar, og åbne mig lidt smiley
    Nu vil jeg holde mig til hvad dyrlægen siger, og han mener at han aldrig bliver ridehest igen medmindre han får sin boksro i 3 mdr.
    Jeg vil meget gerne vide mere omkring tricks mm. Han er en konkurrence, så jeg er lidt imod tricks da jeg ikke vil fx. lære min hest at stjele, ligge sig ned mm.
    Men jeg er åbnen, da tiden skal gå med et eller andet smiley Hvilken tricks vil du anbefale ?? smiley

• #4   17. feb 2011 Annika H: jeg har hørt at de bliver trætte af bolden? smiley
    Ja, og tak for dine råd smiley

• #5   17. feb 2011 Pas på med tricks, det kan forværre det. Specielt når det er i et ben, men du kan lære den at kysse dig, lære den at smile, lære ham at samle bil hue eller ridehjelm op fra jorden. smiley

• #7   17. feb 2011
    Tricks hvor han skal bruge hans hoved :o)!
    Så han bliver mentalttræt nu han ikke kan blive fysisk træt.

Det kan være meget enkle ting som: Smile, gabe, ryste på hovedet. De ting kan han stå stille for at gøre.

De ting du nævner kræver jo også meget vægt på benene og det duer jo ikke.

Du kan også lære ham andre ting som: hente pisk/samle noget op fra jorden, kysse, bakke v.a kropssignaler, røre target, komandoen " stå " osv. :o)

• #8   17. feb 2011 Annika H: Ja, men hvordan søren lære jeg ham det xD altså forstå mig ret, hvilken tegn skal man vise/gøre, så han kan lære det?? smiley Jeg ved jo intet om det smiley

Mille&Twitter ! : Jeps, og tak. Det vil jeg prøve på smiley

• #9   17. feb 2011 Krikken ( no man should have all that power ) . : Det hele lyder jo fantatisk, men hvordan lærer jeg ham det smiley som sagt jeg aner intet om det. For mig er det jo en hel ny "hesteverden" smiley

• #10   17. feb 2011
    Jeg er ikke nogen tricksguru men prøvede mig bare selv frem.
    Ved Tulle - en meget mad glad shetlænder der gjorde jeg følgende for at lære hende at smile:
    Kildede hende på overlæben - Tulle løftede den og jeg stak hurtigt en godbid i munden på den. Efterhånden forstår hun budskabet og løftede løben mere og jeg kan nu bare pege på den.

Ved ryste på hovedet der starter nogen med at kilde v. øret men det var Tulle m. kæmpevinterpels da ret ligeglad med så jeg stak en finger i øret på hende ( onde mig ) og til sidst blev signalet til at jeg bare rørte hende v. øret m. en pisk :o)

Men der er mere skårede ud i pap forklaringer her:
    (link fjernet)

Med nogle tricks kan man så tilpasse dem sig så de passer fx. har jeg bare taget hånden hen til min mund og sagt kysselyde, når Tulle rørte fik hun godbid :o) - det er en anden måde end den der står.

• #11   17. feb 2011 Krikken ( no man should have all that power ) .
    Tusinden tak smiley Det lyder meget spændende! Jeg vil da prøve, vi har alligevel intet andet at lave smiley

Kommentér på:
Hjælp! Kedsomhed??

Annonce