Årstid for hestsalg? Årstid for hestsalg?
Hej,
Har I erfaring med, at der er særlige tider, hvor det er bedst at sætte hest til salg? For hest? For pony?
F.eks. skal mange jo skifte fra pony til hest i det nye år, så er der mere salg i heste nu - eller har folk anskaffet sig deres nye heste til årgangen? Liver markedet mere op til forår, da det er "sjovere" at være hesteejer i forår/sommer?
Hvornår købte du din/e hest/e? og var det hest eller pony?
Hvor lang tid skal man beregne til at sælge hest - min lillesøster er færdig med gym til sommer om halvandet år. Hvornår bør man begynde at sælge (vi skal være af med dem til den tid, da ingen af os har råd til at have dem med til "byen". P.t. har vi haft dem hjemme hos vores forældre).
<b>Spring over dette, hvis du er træt af, hvad er de værd og bare svar på spg ovenover.</b>
Der skal tages nye billeder af begge, da profilerne mildest talt ikke er opdateret xB
For vi har Cherie på 8 år og lige godt 170 cm (et skud, da hun er vokset vildt siden vi købte hende), som går LA-nivaeu i øvelser. Hun har super store, frigjorte og svævende gangarter, bærer sig naturligt, med stort rygsving og kommer flot bagfra - dvs. en fornuftig hest, hvor grundridning og øvelser er på plade. Hun har stamtavle (kan kåres i Oldenborger og DV), hvor et led mangler (så føl vil få bordeaux pas aka fuld stamtavle). Hun går lige i trailer, er en super kælepot, har aldrig været syg eller halt. Og er nervefast i naturen og ligeglad med biler. Hun har pga. tid ikke startet stævner, men vil være stævneklar til ny rytter. Hvad er hun værd? Vi vil gerne have 50k - er det realistisk?
Så er der Leonardo, maks godkendt 1'er pony 149 m sko, men 20 år. Han er dejlig i alle henseender, ingen fejl, har ikke været halt eller syg, mens vi har haft ham (kan ikke lige huske, om det er 2004 eller 2005 vi købte ham, men ca.). Han er stadig super frisk og folk tror simpelthen ikke på hans alder, når vi siger det, så der burde være mange gode år i ham endnu til en pige, der skal have en god lærepony. Han er primært brugt i dressur, hvor han i dag går øvelser på LA-niveau og ligeledes er kommet til at bære sig selv rigtig flot (han gik i svanehals og havde underhals, da vi købte ham), men har super rygsving og har bagparten godt med idag. Ligeledes springer han alt, hvad man styrer ham på. Kan let gå en MB bane i spring (her til træning) og har sprunget kombination med rytter på spring på 150 cm. Han går lige i trailer og er rigtig dejlig at ride i naturen, endog lidt araberhidsig Men bliver ikke bange for noget, og bliver oftest brugt som hesten til at gå forrest, hvis der er utrygge heste med. Her tanken, at det jo er en fantastisk dejlig pony, med alderen mod sig: så kan man forvente at sætte en sådan pony til 15-20k? Eller det for højt? Her er jeg noget mere i tvivl.
Begge heste har et fantastisk sind og det bliver rigtig hårdt at sælge dem
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.504
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 10
almindelig privat engangs salg er beste tid om sommeren. der har folk mere overskud til at tage ud og kigge på dyrene, det er længere lyst og dyrene er nennere at fremvise med hensyn til til pelsen, øjnene og så er der mange der ikke har ridehus så det nemmer at prøve ride hesten på tørbane og solskind end det bliver noget haste værk i regn vejr og man ikke når at tænke det hele igennem.
det er hvad jeg har oplevet.
apr 2006
Følger: 78 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 52 Svar: 1.153
Jeg har dog købt de fleste af mine heste i vinterperioden
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Hvor lang tid tager det i gennemsnit at sælge? Bør vi begynde på sådan et projekt i god tid (i år) eller burde forår og sommer næste år være godt nok?
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 10
prisklasse fra 15000-40000 kr højst 3 mdr. med mindre det er en urimlig pris kan jeg jo ikke sige når jeg ikke kender hesten
45000- 100000 plus kr. så vil jeg sætte den i nu, der kan det hurtigt tage op til 8-9mdr at sælge. men stadig afhæning af om prisen er rimelig.
jun 2005
jun 2005
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.086
det er nok godt og sætte til salg forår gælder kun heste som kommer til stævne
for så kan folk se hesten og hvordan den er hvornår den rider og så snakker man med folk
og så kan man komme ind på ja men hesten er til salg
og så køre den videre til andre folk
Årstid for hestsalg?