{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
404 visninger | Oprettet:

kender i det , når man bliver . . . {{forumTopicSubject}}

ved med at undre sig over en ting men man ved den nok aldrig bliver løst alligevel , hmm ...

mit 'problem' her er at jeg blir ved med at undre mig over hvad der blev af chilli´s stamtavle . og hvem der har stukket mig en løgn . ? (:

Chilli's gamle ejer , altså hende jeg købte hende af , har sagt at ham hun købte hende af (en ældre mang jeg ved hvem er da han ejede hende som elev pony på den rideskole han også ejer , hvor jeg før hen har stået med hende )
Hun fortalte mig at han har sagt at han har smidt den væk , men nok skal give besked den dag han faldt over den . Da chillis gamle ejer havde købt hende , var min grandkusine begyndtat leje chilli af hende før jeg selv begyndte at leje hende , min grand kusine har fortalt mig at hun faktisk har set den .

så Jeg var blevet forvirret og gik hende chil ham der ejede rideskolen og spurgte til hendes stamtavle . og om han ikke ville lede . hvor han så pludselig sir at der aldrig har været en (: ???

Det irritere mig (: for jeg ved der er en et sted . Tror bare han er gammel og har glemt det . eller smidt den ud ?

Skod . men pyt . heste uden stamtavle er nu lige god af den grund <33 hehe . sådan noget et bare træls . for kunne da være sjovt at vide noget om hendes fortid . (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kender i det , når man bliver . . .
  • #1   31. maj 2006 Ja ville ønske jeg også kendte Pippi's..
    Men hun er fra hestehandler og rideskole hest:(

• #2   31. maj 2006 Spørg ham 2hvornår får jeg den stamtavle" Så kan det være han tænker lidt anderledes jo..

• #3   31. maj 2006 Kender godt dit problem. Da vi købt Frej fik vi også at vide at han havde en stamtavle, men at de ikke havde kunnet finde den i deres rod, men at de nok lige skulle finde den. Nu står vi 8 mdr. efter og hver gang vi ringer har de en ny undskyldning for ikke at have fundet den.
    Hvis de ikke har den, skulle de bare have ladet være med at sige noget for vi havde jo købt ham alligevel, men det kunne da bare være sjovt at vide noget om sin hest.

• #4   31. maj 2006 Spurgte ham sidst jeg var der , En gang i slutninge af sidste år . men "den findes åbenbart ikk" som han sir .

• #5   31. maj 2006 trine . nemlig . ! Det sku lig meget med deres forældre og forfædre . Hesten er lig meget værd og lig så dejligt fra min syns vinkel alligevel smiley men det ku da være sjovt hvis nu de havde en eller anden kendt et eller andet i blodet ;P haha

• #6   31. maj 2006 Nåh okay.. Lød bare til at du mente han var lidt halv senil.. Og så kunne det jo godt ske at han troede han havde lovet den og blev nødt til at give dig den..

• #7   31. maj 2006 Katrine -- halv senil . haha
    ;P det er han sikkert også . og dog . han er vist læge så burde han ikke være . håber jeg da ikke for han patienter ;P

• #8   31. maj 2006 Ha ha .. He he nej okay..

• #9   31. maj 2006 hehe -katrine . kigger lige forbi din pro . kig forbi min chil (:;P he

• #10   31. maj 2006 Hvor meget ved du om hende?

Umiddelbart er der ingen 'Chilli' at finde fra den årgang under New Forest på Hestedata.

• #11   31. maj 2006 Kigger nu..

• #12   31. maj 2006 Der er en skimmelhoppe NF fra 1987, der hedder Cherry, men den er kåret og måler 146 cm (ingen afkom).
    Og en musegrå hoppe fra 1985, der hedder Chanel (ingen afkom og er ikke kåret).
    Har hun et brændemærke?

• #13   31. maj 2006 Til Trine Stenkjær P:

Er det her din Frej? :

Ident: 208333200202688
    Avlsforbund: Fjord.
    Land: Danmark
    Navn: FREJ
    Køn: Hingst
    Fødselsdato: 05-05-2002
    Farve: gul
    Mærke: Avlsforbund: Fjord. Mærke: 02-688
    Opdrætter: Anne Hvid Nielsen
    Far: Ident: FJH 705 FJ DK
    Navn: BIRK HALSNÆS
    Født: 26-05-1996
    Mor: Ident: FJ 8837 FJ DK
    Navn: FJORDIS
    Født: 12-05-1988

Hestens afstamning:

FFF Vis Hest Vis Træ
    Ident: EFJH 643 FJ DK
    Navn: KNAST HALSNÆS
    Født: 10-04-1985

FF Vis Hest Vis Træ
    Ident: EFJH 672 FJ DK
    Navn: PIKANT HALSNÆS
    Født: 26-04-1990

FFM Vis Hest Vis Træ
    Ident: EFJ 8188 FJ DK
    Navn: KOKET HALSNÆS
    Født: 30-03-1985

F Vis Hest Vis Træ
    Ident: FJH 705 FJ DK
    Navn: BIRK HALSNÆS
    Født: 26-05-1996

FMF Vis Hest Vis Træ
    Ident: EFJH 580 FJ DK
    Navn: BARON HALSNÆS
    Født: 09-05-1976

FM Vis Hest Vis Træ
    Ident: EFJ 8003 FJ DK
    Navn: JULIE HALSNÆS
    Født: 06-07-1984

FMM Vis Hest Vis Træ
    Ident: EFJ 5363 FJ DK
    Navn: LISA
    Født: 08-06-1966

Fremsøgt hest Vis Hest Vis Træ
    Ident: 208333200202688 FJ DK
    Navn: FREJ
    Født: 05-05-2002

MFF Vis Hest Vis Træ
    Ident: N.1707 FJ NOR
    Navn: FELDER 1.PR.
    Født: 01-01-1967

MF Vis Hest Vis Træ
    Ident: EFJH 582 FJ DK
    Navn: HILDER
    Født: 01-04-1976

MFM Vis Hest Vis Træ
    Ident: N.13140 FJ NOR
    Navn: HILDE 2.PR.
    Født: 01-01-1966

M Vis Hest Vis Træ
    Ident: FJ 8837 FJ DK
    Navn: FJORDIS
    Født: 12-05-1988

MMF Vis Hest Vis Træ
    Ident: FJH 444 FJ DK
    Navn: BERTIL
    Født: 20-05-1960

MM Vis Hest Vis Træ
    Ident: EFJ 6877 FJ DK
    Navn: BRITTA
    Født: 09-06-1979

MMM Vis Hest Vis Træ
    Ident: FJ 5406 FJ DK
    Navn: GULLA
    Født: 29-06-1968

Måske kan Landsudvalget for Heste hjælpe dig med en ny stamtavle/hestepas ?

• #14   31. maj 2006 hmm kender det faktisk for min Ulf stamtavle er også blevet væk... altså han blev importeret af lad os kalle ham A... A brød sig ikke så meget, men viste stamtavlen til B som var min gamle træner og han kan husge lidt (farfar=Quidam de Revel)... A brød sig så lidt at min hest blev kaldt fejl navn fordi han forbyttet han med en anden hest det første stykke tid.. derfor har Ulf blevet kallet D-tox af de andre ejere... jeg derimod kaller ham Ulf fordi han aldrig har hedt D-tox...
    Så skla A lægge ned sin drift og sælger Ulf til pige C. Pige C har efter hvad hende jeg har købt ham av (pige D) sier været inde på A's kontor og kigget efter stamtavlen... Hun kunde ikke finne den.. så jeg ved kun at der er Quidam de Revel der er bedstefar, men det er jo sjovt nok.. men skulle gerne haft det papir... for da jeg sendte mail til holland kunne de ikke finde en hest med min hests navn i sit register:S jaja..
    Tiril R

• #15   31. maj 2006 Tiril - har I tjekket om der skulle være en chip i ham?

• #16   31. maj 2006 nej hun har intet brænde mærke ? og er heller ikke kåret .
    Tror hun er "hjemme avet" eller hvad det hedder. For hun kom fra et dødsbo i jylland et sted , med føl ved sin side og føl i maven :S sammen med hende veinde - de var begge to den gang . har hørt noget med at det var en gammel mand der ejede det som var død ? så det jo ikke sikkert at stamtavlen har været registreret ? Men Min grand kusine sir hun har set den . Det er alt hvad jeg ved .

• #17   31. maj 2006 "hjemme avlet" skulle der have stået

Kommentér på:
kender i det , når man bliver . . .

Annonce