417 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

ALRID :) ALRID :)

D. 28-29 Maj 2011, skal Slyng og jeg være med til vores første ALRID-stævne...

Problemet er bare, at hesten SKAL kunne tölte, men da vi ikke har trænet særlig meget tölt for tiden, har hun 'glemt' hvordan man gør.. Nogle idéer til hvordan jeg for hende til at tölte igen?? xD

- og... Til terrænløbet vil springene være omkring 40 cm høje, og vil være lavet af træ/pinde.. Men Slyng er ikke særlig god til at springe, så det skal vi også have trænet... Kan man gøre andet end at prøve sig frem, og springe nogle forskellige højder? smiley

Mvh. Elvira & Slyng! xD

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ALRID :)
  • #1   14. feb 2011 med hensyn til spring, så start stille up med bomme også byg det op derefter smiley og så få evt en træner til at hjælpe dig med springningen, din hest skal jo nødig have en dårlig oplevelse smiley

• #2   14. feb 2011 Ville få en træner til at hjælpe dig med begge dele..

• #3   14. feb 2011 der er vist ikke andet for end at træne..... med hensyn til tølt så kræver det en del smidighed, så det kan du træne både fra jorden og ryggen af..f eks bomarbejde, traversader, versader mm.. men ellers vil jeg anbefale en god underviser.
    med hensyn til spring så er der vist ikke andet for end at springe.....evt træne løsspringning.
    men Alrid er jo også udholdenhed, så afvekslende ridning og konditræning er alfa omega... hvilken klasse stiller du op i? hvis det er første stævne og nemmeste klasse så mener jeg ikke springene er mere end max 30 cm..

• #4   14. feb 2011 hvis hesten er nervøs ved spring, så løsspring hende evt lidt så hun lige får fat i teknikken. Hav gerne en anden til at hjælpe med løsspringningen, så hun ikke bliver forvirret.
    træn den højde i skal springe og koncentrér dig om det. der er ingen grund til at træne en masse højdespring når det ikke er det i skal lige nu. Så spring den højde banen er, evt. +10 cm. for at gøre hesten sikker - men ikke højere.

hvis hesten har töltet før, kan den vel lære det igen?? Har selv oplevet, at det er lettere at træne tölt i naturen end på bane, så rid nogle skovture og træn det dér smiley

• #5   14. feb 2011 Tak allesammen..

Gitte F: Vi skal starte en AL4, og på flere hjemmesider står der er springene må væe maks 40 cm høje, og maks 70 cm. brede xD

• #6   14. feb 2011 ja det tjekkede jeg også lige.... max 40 cm.. smiley

• #7   14. feb 2011 må jeg spørge hvor det er I skal starte..? det eneste stævne jeg kender til er nemlig den 8-9 maj i Svenstrup

• #8   14. feb 2011 Det er kun et 'lille' et.. Det bliver holdt på Dannevangs Hesteri (i Hedensted) xD

Kommentér på:
ALRID :)

Annonce