{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Hesten vil jo ikke!! (Video) {{forumTopicSubject}}

Jeg kan slet ikke klare den her video. Den stakkels lille pony er jo ved at knække sammen. Den bukker endda og så slår han den bare. Der er jo tydelige tegn! Det er virkelig synd for den stakels lille pony mener jeg! ;(
Hvad mener I?
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=CygtbH9fzuM&feature=related

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hesten vil jo ikke!! (Video)
  • #1   12. feb 2011 Størrelsen af rytteren er til den store side, men må indrømme at hvis det er første og sidste gang han er på den, i de 5 min det tog så kan jeg ikke se at hesten på den måde tager skade, da hna følger med hesten og ikke på et eneste tidspunkt bumper i sadlen...
    Som jeg ser det er han ved at tilride den, så det er klart ponyen ikke vil, da den ser det som " nu kravler der en tiger op på mig" og når den så finder ud af de nikke blev ædt, "hvad skal jeg så?"
    Tilridning er et spørgsmål om metode, og vil ikke diskutere hvilken der er bedst, men det at han bruger pisken er fordi hesten ikke fra naturens side ved at når en tosse der er hoppet op på den sparker med benene skal den frem, men der imod når der er noget der skubber/rammer den bag fra, skal den frem. Den skal jo lærer den skal frem når rytteren beder om den, og derfor slår han den når den ikke går frem.
    Jeg siger ikke hvilken måde der er bedst at tilride på, men sådan gør de jo på rancen. Men syntes ikke der er virkelig synd for den...

• #2   12. feb 2011 han er da lidt stor til den, men min holdning er at det er bedst at det er unge/voksne der tlirider de små ponyer. De kan godt holde til det, og det er altså ikke nogen god idé at sætte et lille barn op på en rå pony først.

Af ren sikkerhedsmæssige hensyn, vil jeg altid fortrække at det er en rutineret voksen/teenager der tilrider ponyer..

De kan være nogle små bæster, og hvis man havde sat en 6 årig pige op på den, var hun nok blevet bukket af. smiley

• #3   12. feb 2011 syns virkelig det er synd smiley
    han er jo alt for stor til den hest
    han kunne nok bare skridte lidtpå den så syns jeg ikke det vil være synd.
    men både trav og galop det er virkelig synd manden burde skydes! smiley

• #5   12. feb 2011 OBS LÆS - OBS LÆS - OBS LÆS.

I verdenen har vi en race der hedder Caspian Horse som er en lille pony fra 1 meter til 1.25 cm. Det er verdens første hesterace, forfædre til araber, og en masse andre racer, men den er "tættest knyttet" til araberen.

Vi har 3 i DK, som jeg har taget med fra frankring/spanien(længere historie bag dette, købt i frankrig, vi boede i spanien, også fyttede vi fra spanien)

En caspian horse er en meget speciel race, både psykisk, fysisk og så er der kun 700 tilbage cirka på verdensplan(dette er fra 09)

En caspian er i England et stort hit i spring, da de kan springe 150 med rytter(kommer an på rytterens størrelse, hvis det blot er en "lille pige" kan de springe 180) og kan springe 180 uden rytter. De her ponyer, som egentlig er HESTE(også en meget længere historie bag dette) er den bedste spring"pony" og den hurtigste af alle ponyer.

En caspian kan i en daglig træning bære ryttere der vejer MAX(!) 50 kg.

- Og til hyggeridning/skovture(her menes der som f.eks 4 gange om måneden) bære ryttere der vejer op til 70 kg, uden de har ondt i ryggen, eller kan føle "overlast".

Her for mig, ser det ud som at manden vejer en hel del mere - og det gør det NATURLIGVIS at hesten vil have svært ved at gå, hvis den ikke har de rigtige muskler, så den kan bruge dem rigtigt for at kunne gå helt normalt og bære rytteren.

En caspian er en fuldblod.

Men dens sind er helt anderledes.
    De kan virke meget som vi kalder det i mennesket "voksen/ansvarlig."

De er rolige, og utrolig lærenemme på mange forskellige punkter.

Caspian horse har nogle ufattelig stærke ben, og ufattelig stærk ryg - i det hele taget en ufattelig stærk krop, i forhold til hvad "den burde have". Altså de har en stærkere krop end andre ponyer, som er "små" og "mellem" .. Altså her gælder kraftige ponyer eller fjordheste, IKKE.

Så her fik i information.

Manden vejer nok en hel del mere, og hesten har ikke muskler de igtige steder, til at kunne gå normalt og bære manden uden de kæmpe problemer.

Eller så har manden redet hesten flere gange, meget tit, hvilket gør hesten ikke kan holde til det, og den vil under enhver ridning med enhver rytter og kilo, knække sammen, da dens stærke krop er "brudt".

Dette kan man kun få rettet op på det med træning i år.

• #6   12. feb 2011 Enig med <b>Amanda R</b>.
    - Desuden slår han den ikke når den bukker, han pisker den én gang (hvad jeg kan se), fordi han prøver at få den i galop.

• #7   12. feb 2011 Og her vil jeg sige - det er de MEGET MEGET fåeste caspian horses som er svære at tilride. Næsten alle/de fleste er nemme at tilride, og derfor kan man godt sætte en 6 årig pige op f.eks som får hjælp via stemmen og en voksen fra jorden til at tilride hesten, da de igen - sjældent er meget meget svære at tilride.

• #8   12. feb 2011
    A customers new purchase, this was a "test ride" and before anyone gets on their "high horse" about the size of rider to the size of the pony think carefully about this question "would you put your child on a pony that bucks like that?". If you would, you're a bloody idiot!

Det skriver personen selv i beskrivelsen af videoen. (;

• #9   12. feb 2011 <b>URB - Forever you will be. .</b>
    .. oooog? Hvad skal vi med den meget vigtige information? :s

• #10   12. feb 2011 Og min mening til grunden den bukker.

Ikke de rigtige muskler - en for tung mand.

Så er det fandme hellere ikke sjovt at skulle galoppere og det hele med den mand og hans vægt og man ikke kan holde ham.

• #11   12. feb 2011 Til folk der synes det er såå iiiih og ooooh så synd når folk de rider på deres heste der er så små - fordi de er voksne og så store - det er såmænd vægten der gælder.

Og fordi at nogle skrev med bukning, ville være dumt og sætte børn der op på osv ;- )

• #12   12. feb 2011 <b>URB - Forever you will be. .</b>
    Kan ikke se hvad det har at gøre med at der findes 700 i verden osv :s

• #13   12. feb 2011 Nu skrev jeg bare alt information ned - næste gang når du kan se at det er information - så lad dog være med at læse det, hvis det er så stort et problem. Jesus.

• #14   12. feb 2011 <b>URB - Forever you will be. .</b>
    Når du skriver
    "<i>OBS LÆS - OBS LÆS - OBS LÆS.</i>"
    går jeg ud fra at det er vigtigt ..

• #15   12. feb 2011 Tje, det er bestemt ikke sådan jeg ville tilride en pony... Meeen så er det da heller ikke værre.. Hesten bukker fordi den er forvirret og ikke får tid til at tænke over tingene, det er hel normal adfærd for ungheste under tilridning, og den eneste løsning når man kommer dertil er at drive på og fortsætte det man var igang med at lave da hesten begyndte at bukke. At slå den er selvfølgelig ikke iorden.
    En anden ting er at manden er for tung. Det kan vi hurtigt blive enige om, men hvis den ikke bliver redet i længere tid end 10 minutter så tager den sgu ikke skade af det.
    Vi kan jo ikke vide hvordan det foregår derude normalt det er ikke engang sikkert at det er ham der plejer at træne ponyen..

tjae, jeg synes ikke det er slemt overhovedet.. Det er ikke den rigtige måde at bahandle ponyen på, men jeg har set mange ting der er langt værre.. -bare på min egen rideskole.. Vi kan ikke alle have lige stor forståelse for hesteadfærd desværre smiley

• #16   12. feb 2011 altså ja han er for stor til den, men hellere end en lille pige der faktisk passer den, sætter sig op på den.
    håber i hvert fald ikke han rider mere på den, men trods det så synes jeg faktisk ponyen klarer det rigtig flot(:

• #17   12. feb 2011 jeg synes sku ikke han er ond ved den eller det er synd for ponyen!! hvis han rider den hver dag i de næste 3 år ja så er vi ved a være derhenne hvor det er synd for ponyen, men når han rider den her i det her 5 min så fred være med det, den er sikkert som mange siger i tilridningsfacen....

Han rider med LØSE tøljer, følger hesten i traven, og sidder ikke og skriger eller andet når den bukker... ja den får en i numsen, men det er da for a den ska gå frem, hvis det er først eller anden gang den har rytter på ryggen, så ved den jo ikke den ska gå frem bare fordi idioten på ryggen sparker lidt til den...

Jeg kunne finde video'er som var MEGET værre!!

• #18   12. feb 2011 enig med Amanda R. og ©AM .

• #19   12. feb 2011 Det jeg ser på den video er en fornuftig og velopdragen pony som forgæves prøver at leve op til det der forlanges af den. Det er jo ikke meget galt at manden vejer det samme som ponyen! Gad godt se ham tage fem rundter i galop med ponyen på ryggen uden at han begyndte at stritte imod.

Med en pony son den der, som ser ret velredet ud, så ville jeg ikke tøve et sekund med at sætte et barn op på ryggen af den i en sadel der passer. Tror ikke den ville lave de der bukspring hvis sadel og rytter passede i størrelse. - så jeg må jo være en "bloody idiot"

• #20   12. feb 2011 <b>Nina A .</b>
    Mon ikke de har sat den store rytter op, <b>fordi</b> den bukker og ikke omvendt? smiley

• #21   12. feb 2011 <b>©AM .</b> Der står jo ved videoen at det er en test ridning inden køb. Forstår ikke hvorfor de vil købe den, hvis de ved den bukker? Det er da forhåbentligt ikke fordi den skal rides til daglig af en voksen, for så er det da helt hovedløst smiley

For mig at se, så er det der sker på videoen en menneskefejl og ikke en hestefejl. Men jeg er jo nok bare en bloody idiot smiley

• #22   12. feb 2011 <b>Nina A .</b>
    Der står da at det er et testridt <i>efter</i> køb, men det er også ligemeget.
    - Jeg havde ikke fået læst det ordentligt, troede det var en voksen der skulle opdrage lidt på den.

• #23   12. feb 2011 Forstår slet ikke at så mange synes det bare er helt i orden.. manden er jo ikke bare lidt for stor, men meget for stor og tung til en spinkel pony der mangler muskler.. og havde han så bare sat sig på den kort for at tjekke at den ikke gik amok, så var det en ting, men han rider den flere omgange i fuld galop..
    Trist indstilling der lidt er opstået at heste åbenbart kan holde til nærmest alt smiley
    Og flere skriver alt muligt om tilridning osv.. men læs dog hvad der står ved videoen, det er en prøveridning af et nyt køb, og altså ikke en tilridning ..
    Hans undskyldning for at den stakkels pony skal have så stor en rytter på er at det jo havde været farligt med et barn når den bukker.. men hvem siger den ikke bukker pga ubahag og ikke havde gjort det hvis rytteren havde passet ??
    Var jeg i tvivl om ponyens opførsel så havde jeg gået ved barnet så jeg kunne gribe, eller fundet et lidt større barn eller en meget lille voksen, som var rutineret og ikke alt for stor, til at ride først.. jeg havde aldrig sat mig selv op på sådan en lille spinkel pony og tror faktisk mig og manden på videoen vejer ca det samme..

• #24   13. feb 2011 Til alle som mener det er okay hvis den nu skulle tilrides:
    Jeg ved godt at den ikke skulle tilrides i filmen. Men det troede I. Men jeg har det bare sådan, at hvis den stakkels lille pony kun kan blive håndteret af en voksen. Så lad dog vær med at tilride den! Og der findes faktisk også nogle som måske er 11-12 år som er sygtige ryttere og også nogle der er yngre endda. Så kunne man så ikke sætte en op på den stakkels lille pony som var bare lidt mindre, hvis den kun kunne blive tilredet af en med masser af erfaring.
    Syntes faktisk det overraskende hvor mange der syntes det her er okay!
    Ingen ved hvor lang tid han red ponyen, og ingen ved om han har gjort det før eller om han kommer til at gøre det igen.
    Og jeg er faktisk meget ening med Signe!
    Den stakkels pony ser ikke ud som om den bukker fordi den er fræk eller sådan noget. Det ser ud som om den bukker fordi den føler sig utilpas!
    Den står jo nermest og tripper af sted. Og jeg tror det er fordi han er alt for tung til den stakkels pony.
    Pomyem kan jo næsten ikke gå i galop. Den har nemlig for meget vægt på ryggen.
    Så jeg er meget overrasket over hvor mange der syntes det er iorden.
    I har selvfølgelig lov til at have jeres mening. Men helt seriøst.
    Undskyld, man jo helt seriøst.
    Hvordan vil ponyen ikke tænke næste gang der er en der skal ride den. "Åhh nej nu skal jeg bære noget helt vildt tungt, og få ond i ryggen igen."
    Er det ikke en dårlig oplevelse for hesten? Kan den ikke huske det? Hvad vil den så ikke tænke næste gang den skal rides?
    Det sidder jeg og tænker på!

Kommentér på:
Hesten vil jo ikke!! (Video)

Annonce