736 visninger
|
Oprettet:
Løber ud - hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej hg Jeg har en lille shetlandspony som her på det seneste har fundet ud af at han syntes det er vildt sjovt at løbe ud gennem hegnet.
Jeg kan bare ikke forstå hvorfor han gør det, at han ikke engang får stød, eller noget, når min anden hest gør, når han har rør det, hvilket han gjorde så sent som idag.
Syntes bare det er lidt underlig at min shetter kan stå med hovedet på hegnet uden at få stød når man anden hest gør.
Han kommer ud at gå næsten hver dag, for han ikke skal kede sig, så jeg tror da ikke det er derfor han løber ud.
Håber i forstår hvad jeg mener q;
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.025
Hvordan er folden? Er der hø, er den mudret?
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 74
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.025
Ligger der hø på folden hele tiden?
Manglende stød er nok pga. hans store pels. Men i første omgang skal han jo have en grund til at løbe ud, et eller andet der driver ham.
Er græsset grønnere på den anden side? Folden kedelig? Kammeraten ikke lige ham? Sucess med at løbe ud og ind at spise foder?
sep 2008
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Jeg har hørt at man kan sætte en lille metal tråd i grimen f.eks. det leder strømmen, så gør den det ikke mange gange.
aug 2009
Følger: 43 Følgere: 50 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 457
naboerne synes det var rigtigt hyggeligt, når hun kom vandrende ind i deres stue i sommers når dørene stod åbne:)
Men det var altså ikke optimalt. For er jo ikke til at vide, hvornår der kom en bil på tværs af hendes vej.
Vi satte en tråd mere på folden hele vejen i ca 10 cm højde fra jorden. Det passe så med at hun fik "rappet" lige på mulen, hvilket hun ikke synes var rart.
Jeg så hende få stød 2 gange, og derefter blev hun inde på den rigtige side. Også selvom strømmen ikke var sat til:)
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 409
Så kan den jo ikke komme ud.
sep 2008
Løber ud - hjælp