634 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Krybbebider?"
krybbebider
vi har en drægtig hoppe , der krybbebider når hun spiser. Hun har aldrig været syg og har ikke mavesår Nogen der ved om det smitter af på føllet
vi har en drægtig hoppe , der krybbebider når hun spiser. Hun har aldrig været syg og har ikke mavesår Nogen der ved om det smitter af på føllet
Skrevet af: Helle S - 22. jan 2020
Krybbebider
Skal ud at kigge på en hest, den er dog krybbebider, det er ikke et problem for mig. Men kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer og gode råd til sådan en hest :-)
Skal ud at kigge på en hest, den er dog krybbebider, det er ikke et problem for mig. Men kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer og gode råd til sådan en hest :-)
Skrevet af: Sandra Fogtmann Jørgensen - 25. sep 2017
Krybbebider
Min pony har altid nappet lidt i krybben efter hun har fået mad. Men nu hvor hun er blevet flyttet er det åbenbart blevet værre. Staldejer har bedt mig finde noget at smørre på så hun ikke ødelægger...
Min pony har altid nappet lidt i krybben efter hun har fået mad. Men nu hvor hun er blevet flyttet er det åbenbart blevet værre. Staldejer har bedt mig finde noget at smørre på så hun ikke ødelægger...
Skrevet af: Lamhavegaards Fjordheste - 25. dec 2013
Spar penge på din forsikring
sep 2005
Følger: 211 Følgere: 195 Heste: 1 Emner: 187 Svar: 1.316
feb 2005
Følger: 29 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 208
jun 2005
Følger: 93 Følgere: 87 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 354
Denne bevægelse er der delte meninger om hvorfor udføres. Nogle mener at hesten med denne bevægelse udskiller nogle smertestillende stoffer, andre mener at hesten producere ekstra spyt på denne måde og andre igen mener at hesten kan ændre hjerteslag ved denne metode, således at den ikke stresses så meget of derved ikke får så ondt.
Personligt er min teori at den trækker disse muskler sammen for at få højnet spytproduktionen og derved falder dens hjerteslag og den slapper af.
Ved hjælp af meget simple fodringsteknikker, kan man få en krybbebider til at holde op.
maj 2006
Følger: 86 Følgere: 122 Heste: 2 Emner: 1.006 Svar: 4.689
Grunden til at jeg spørger er bare ren nysgerrighed Da jeg kiggede på en hjemmeside med heste tilsalg og så så jeg at der stod " hesten er krybbebider " så forstod det ikke helt
Sætter mange prisen ned hvis den gør det ?
jun 2005
jun 2005
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
Faktisk ved man det ikke helt, nogle har teorier om mavesyre m.m , andre at hesten keder sig.
Der findes flere typer, nogle bider bare og kommer med en lyd, andre sluger luft ind, og det er ikke så smart, det kan give kolik.
vi har haft en krybbebider i snart 3 år, han sluger ikke luft, og har ikke haft problemer med det nogensinde, han er 14 år, og meget dygtig, han gør det især hvis han ikke bliver brugt, eller hvis han oplever noget der stresser ham, ellers ikke, vi har 16 ponyer, ikke en af dem har "arvet" denne unode, så det med at det smitter, den tror jeg ikke på.
krybbebide remmen er blevet forbudt, det synes jeg er godt.
Anita
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
Du har ret i nogen synspunkter, men vores har altså ikke en mave der rumler, han virker helt normalt, borset fra krybbebidningen.
Anita
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Istedet skal man kigge lidt på hvad den for at spise, der er mange heste med krybbebidning, der også for kolik.. så det er noget man skal tænke sig om..
Dette tager rigtig mange hesteejere og købere som en handelssfejl.. og vil derfor også sætte prisen deraf, der er mange der tror at krybbebidning smitter, og mange vil ikke have dem i staldene.. det samme med vævning... men det passer ikke en meter at det smitter... Mine heste har selv stået ved siden af begge dele.. og ingen af dem har fået nogle af delene.... så man skal istedet kigge på problemet..:)
Krybbebider?