{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krybbebider?
  • #1   24. maj 2006 det vil sige at hesten keder sig og så begynder den at bide i sin krybbe er din da det side du spørg ??

• #2   24. maj 2006 Der er når en hest kommer til at kede sig, og så begynder den at bide i krybben fordi den keder sig og vil have noget af lave red en gang på en der var det og det er den stadig. Hvorfor spørg du?

• #3   24. maj 2006 Årsagen til krybbebidningen er ganske simpel. Hestens mave producerer for meget mavesyre og med for meget mavesyre i maven, får hesten ondt. Hesten sætter så på enten krybbe, boksekant eller vandkop, hvor den udfører en bevægelse, der trækker nogle muskler sammen, samtidig med at den siger en lyd, til stor gene for de fleste mennesker.
    Denne bevægelse er der delte meninger om hvorfor udføres. Nogle mener at hesten med denne bevægelse udskiller nogle smertestillende stoffer, andre mener at hesten producere ekstra spyt på denne måde og andre igen mener at hesten kan ændre hjerteslag ved denne metode, således at den ikke stresses så meget of derved ikke får så ondt.
    Personligt er min teori at den trækker disse muskler sammen for at få højnet spytproduktionen og derved falder dens hjerteslag og den slapper af.
    Ved hjælp af meget simple fodringsteknikker, kan man få en krybbebider til at holde op.

• #4   24. maj 2006 okay tak for de mange svar ! smiley

Grunden til at jeg spørger er bare ren nysgerrighed smiley Da jeg kiggede på en hjemmeside med heste tilsalg og så så jeg at der stod " hesten er krybbebider " så forstod det ikke helt smiley

Sætter mange prisen ned hvis den gør det ?

• #5   24. maj 2006 neeej, men det er jo bare en unode den har !?

• #6   24. maj 2006 eller ja nogen gør, men jeg tro jeg havde lært min at stoppe med det inden jeg solgte ham (hvis han gjorder det)

• #7   24. maj 2006 Hej

Faktisk ved man det ikke helt, nogle har teorier om mavesyre m.m , andre at hesten keder sig.
    Der findes flere typer, nogle bider bare og kommer med en lyd, andre sluger luft ind, og det er ikke så smart, det kan give kolik.
    vi har haft en krybbebider i snart 3 år, han sluger ikke luft, og har ikke haft problemer med det nogensinde, han er 14 år, og meget dygtig, han gør det især hvis han ikke bliver brugt, eller hvis han oplever noget der stresser ham, ellers ikke, vi har 16 ponyer, ikke en af dem har "arvet" denne unode, så det med at det smitter, den tror jeg ikke på.
    krybbebide remmen er blevet forbudt, det synes jeg er godt.
    Anita

• #8   24. maj 2006 tja Shella
    Du har ret i nogen synspunkter, men vores har altså ikke en mave der rumler, han virker helt normalt, borset fra krybbebidningen.
    Anita

• #9   24. maj 2006 Hejsa... som nogle af de andre skriver stammer krybbebidning fra mavesyre i maven... hesten producere for meget mavesyre... og for at tage den smerte.. bider de i krybber,kanter osv.. hvor den sluger luft, og trækker derved nogle muskler sammen, som skulle gøre at hesten ikke får så ondt, Og det er rent udsagt dyrplageri at bruge de der krybbebider remme... det er jo hestens mavesyre der for den til det, så sådan en rem ville aldrig hjælpe på sådan et problem.. Hesten vil alligevel forsøge på at sluge, luft..

Istedet skal man kigge lidt på hvad den for at spise, der er mange heste med krybbebidning, der også for kolik.. så det er noget man skal tænke sig om..

Dette tager rigtig mange hesteejere og købere som en handelssfejl.. og vil derfor også sætte prisen deraf, der er mange der tror at krybbebidning smitter, og mange vil ikke have dem i staldene.. det samme med vævning... men det passer ikke en meter at det smitter... Mine heste har selv stået ved siden af begge dele.. og ingen af dem har fået nogle af delene.... så man skal istedet kigge på problemet..:)

Kommentér på:
Krybbebider?

Annonce