{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.598 visninger | Oprettet:

Hestehandel, bankoverførsel. Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Når man står og skal sælge en hest og man ikke har mulighed for at modtage pengene kontant, hvilke andre mulighedeer har man så, så både sælger og køber er sikret??

Er det ikke noget med at man kan lave sådan en "lukket konto" hvor pengene ikke kan hæves på, før både køber og sælger har sagt god for det??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestehandel, bankoverførsel. Hvordan?
  • #1   24. jan 2011 Jeg ville kun modtage kontant, eller også fik de ikke hesten før pengene er gået. ind. Jeg har godt nok gjort det, men var ikke tryg ved det. Husk endelig kontrakt.

• #2   24. jan 2011 En check med bankgaranti kan også bruges - altså hvor der er garanti for at der er dækning på chekken da den er udstedt af banken.

• #3   24. jan 2011 Det kan du godt, jeg har tidliger brugt den taktik. Og hvis sælger nægter så er det bare at komme vidre.

Men om du laver en lukketkonto, i sælgers bank er ingen problem. Dog kræver nogle banker lidt penge for at gøre det.

• #4   24. jan 2011 ja det ville jeg også helst, men problemet er at hesten skal sendes med et transportfirma, så købere kommer ikke og henter selv. Og det skal jo være lige så sikkert for køber som det skal være for mig som sælger. Hvis de bare sætter alle pengene ind på min konto, kunne jeg jo i princippet bare lade være med at komme ham på hestetransporteren når den kommer efter ham.......og sætter køber fx kun halvdelen af pengene ind inden de modtager hesten, kan de i realiteten også bare lade være med at betale resten efter de har modtaget den....... smiley

og ja der bliver selvfølgelig lavet kontrakt efter alle kunstens regler smiley

• #5   24. jan 2011 hvad vil det sige at en check har bankgaranti??

CH M: Kan du huske hvad det hedder at gøre sådan, syns jeg kan huske at denne form for betaling hedder et eller andet (som jeg bare ikke kan huske) smiley

• #7   24. jan 2011 Mille&Twitter !
    Ja det er jo også det nemmeste, men køber er jo ikke sikret ved at gøre det på den måde, for så kan sælger jo i realiteten bare beholde både penge og "varen" smiley

• #8   24. jan 2011 Jeg har bare ringet i banken og sagt jeg skal bruge en spæret konto med de krag der nu er aftalt med udbetaling af pengene. Eks i for at en mail fra modtageren af varen til banken.

check har bankgaranti har jeg aldrig oplevet problemer ved, så længe det er handel der foregår i Danmark.

Skal der handles i udlandet er det KUN bankoverførelser.

• #10   24. jan 2011 Jeg har 2 gange købt kontant og en gang overført pengene, så de var på hendes konto da vi hentede hesten.. Tror også da jeg solgte min, at de overførte på konto inden afhentning..

• #11   24. jan 2011 Hvis de overfører til din konto, kan de benytte den overførsel som sikring. Du modtager brev fra banken, som en slags kvittering på, at du har modtaget pengene.
    Så har de da kvittering på, hesten er betalt.

• #13   25. jan 2011 Jeg har flere gange købt hest, hvor jeg ikke kunne være der når hesten blev hentet hos sælger. jeg har de gange taget turen fra Sjælland til jylland, for at skrive kontrakt under og betale, selvom der gik nogle dage før hesten kom hjem.
    Når jeg sælger skal jeg have pengene før hesten forlader min grund, og det må godt være via banken.

• #14   25. jan 2011 Kommer køber heller ikke og skriver kontrakt, men den sendes frem og tilbage med posten, gør jeg alttid det.
    Køber sender en underskrevet kontrakt til mig., jeg underskriver og sender til køber, når køber modtager kontrakten, sende de pengene til mig, og hesten kan hentes..

Jeg gør det altid i den rækkeføgle, da jeg ikke vil have en kontrakt liggede et sted med min underskrift på hvor jeg har solgt en hest, og jeg aldrig høre noget fra køber igen,
    Og Ja det sker jeg har prøvet flere gange at køber sprang fra i sidste øjeblik. senest 2 måneder siden. Har køber først skrevet kontarkten under, tror jeg på de er seriøse købere

Der er også indført i kontrakten at hvis jeg ikke modtager pengene inden X antal dage, er handlen annuleret.

• #15   25. jan 2011 Aldrig køb en vare før den er beset! aldrig sælg en vare før du har pengene i hånden! Bare et godt råd.

• #16   25. jan 2011 http://www.privatbetaling.dk/index.php?id=how ved ikke om denne side kan bruges men mener godt du kan bruge den smiley
    kunne være en løsning

• #17   25. jan 2011 Er det ikke muligt for køber at komme og hjælpe med at læsse hesten, betale og sø følges med transporten hjem?

Jeg går kun ind for kontant betaling ved afhentning, da jeg har hørt om så mange der er blevet snydt, både køber og sælger.

Kommentér på:
Hestehandel, bankoverførsel. Hvordan?

Annonce