{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Pas der ikk stemmer med hesten ?? {{forumTopicSubject}}

Nogle der har erfaring med dette ?
Jeg har været ude og kikke på nogle heste, og den ene var en rød Palomino hest. Rigtig lækker, og vil også VILDT gerne have den. Men mit problem er, at jeg kikkke i dens pas, og 2 af dens afteng stemmer ikk over ens.
I hoved stod der i passet af den havde en lige stor hvid blist. Det har den også, men den har ligsom en rund rød plet, ude i siden af blisten. Også stod der i passet at den havde en hudfarvet trekant på underlæben, men den havde en lang en hudfarvet stej der fulge underlæben.

Dem der sælger hesten vorker 100 % ærlige. Men har bare ikk lyst til en hest hvor passet ikk passer ?

Nogle der har prøvet det før, eller måske ved hvordan man for det tjekket ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas der ikk stemmer med hesten ??
  • #1   23. jan 2011
    er hesten chippet? så skulle chip og tal i passet jo gerne passe sammen.

• #2   23. jan 2011 jeps det har jeg desværre fandt dog først ud af det da hesten kom hjem til mig og stod hestens var mellem 8-10 år istedet for 5 men ellers passede passet godt nok:-) men dyrlægen sagde tænder snyder aldrig

• #3   23. jan 2011 Snakke med en anden sælger og hun havde en gang prøvet at en af hendes heste have 2 chip smiley

• #4   23. jan 2011
    den med tænderne kan godt snyde. vores pony er 13år og for 2år siden prøvede min dyrlæge at gætte hendes alder på tænderne..han sagde 7-8år og hun var 11år

• #5   23. jan 2011 Hejsa

jeg købte i sommers en fjordhest, som vi fik afvide skulle være chippet, jeg havde en snak med dem på landskontoret og de havde ingen ting på denne hest.

Jeg valgte dog at købe hesten, har lige fået ham tjækket af dyrlægen og ja sørme han var chippet...
    Så nu skal der en ud og tjække ham fra landskontoret..

Så ja det kan nemt lade sig gøre at få 2 chips, især hvis de ikke er blevet registret af tidligre ejer..

Men mit råd vil værer at få den tjækket af dyrlægen, så du ser at chippen og passet passer sammen.. så kan der ikke ske mere ved det..
    Den kan jo havde ændret sig siden den er blevet undersøgt af besigtigeren..

• #6   23. jan 2011 Er aftegn på hesten ikke fra fødslen af? jeg vil mene at hvis aftegn i passet ikke stemmer overens med dem på hesten så er der noget der ikke stemmer.
    Den er ikke brandmærket? eller har andre specielle kendetegn f.eks. hvirvler i pelsen?

• #7   23. jan 2011 Min den rødes aftegn har ikke ændret sig og hun har en del. Men der er nogen besigtigere der ikke er lige nøje med at få det tegnet rigtigt op.

• #8   23. jan 2011 Findus & Pedersen P: Synes alligevel at det lyder til at aftegnene passer så meget overnes at det godt kan forklares med at besigtigeren ikke har været helt nøjagtig (dette især sandsynlig hvis det har været en dyrlæge der besigtigede den i sin tid).

• #9   23. jan 2011 jeg ville nu også få tjekket det en eksra gang og gerne set efter med hvivler da og så chip nummeret...
    for en trekant i passet-til en streg der gå på underlæben er jo ikke ligefrem så meget der kan skrives forkert, og ja ville være rigtig øv, a stå ed en hest der ikke er den der udgives for a være..

men ring til en dyrlæge og få den " handelsundersøgt" ved dem..

• #10   24. jan 2011 Hejsa

Det jeg mente med at aftegn kunne ændre sig, var at den feks. har fået en hudafskrabning, så kan der godt blive lyse hård eller rødeligt aftegn der..
    det har min nemlig fået efter han havde fået en flænge på underkæben, nu er der et rødligtafmærkning der og tja det står altså ikke i hans papir smil..

For selvfølgelig er de opvokset med de aftegn de er født med og kan ikke få andre..
    Men som en af jer skriver, så er de ikke alle lige opmærksom på hvordan selve aftegnene ser ud, når de skriver det i deres papir..

• #11   24. jan 2011 vi solgt en med heste pas og passet stemme med hvordan hun så ud.
    men så ringe hende som har købt hende at hun har haft dyrlæge og den chip der sad i hende passer ikke var med det navn der står i passet.
    men vi har aldrig tænkt på at det ikke skul passe, hun var chippet da vi fik hende.
    men så ringe vi til ham som ejet hende før, men han sage det ikke kun passe, så vi køre lige lidt i det, for ham vi købt hende af har ca. 20 heste og der går nok ca. 5 af samme farve som hende så ved ikke om han bytte pas, for at han får en som har et beder pas og kan avle.
    da hende vi havde ikke må få føl da hun har noiget med hendes ben.
    så det er noget man skal passe på, har vi fundet ud af.

• #12   24. jan 2011 Det her beviser hvorfor man skal bruge brandemærkning.

• #13   24. jan 2011 CH M: Ja bortset fra at i rigtig mange tilfælde er det umuligt at aflæse de forbandede brændemærker...

Bare de sidste 4 uger hvor jeg har været på hestehospitalet, har vi haft omkring 15 heste inde der var brændemærket. Det var kun 3 vi med sikkerhed kunne sige hvad der stod i brændemærket.

Og det er jo ligesom ikke værre end at man bare får dyrlægen/ eller en anden med en chipaflæser til at aflæse chippen og sammenligne med passet, inden man køber hesten.

Det er da det sikreste smiley

• #14   24. jan 2011 Anna F

Måske skulle du kontakte en optiker, for det er sku de færes der ikke kan aflæsen hvis der kommer vand på.

• #15   6. feb 2011 der vil jeg gi Anna f ret, vi har en dv hoppe, og hun er brandmærket og der kan man ikke se hvad der står vis man ikke viste det.

Men ja syns stadig man skul brandmærke heste, for sikkerhed.

Kommentér på:
Pas der ikk stemmer med hesten ??

Annonce